Faktury > Etapy obiegu - konfiguracja > Formalne zatwierdzenie faktury

Drukuj

Formalne zatwierdzenie faktury

Włączenie formalnego zatwierdzania faktur

Funkcjonalność formalnego zatwierdzania faktur jest opcjonalna i przed użyciem należy ją włączyć w Ustawieniach aplikacji > Faktury zakupu > Konfiguracja znajdującą się w grupie Dodatkowe ustawienia opcją Włącz obsługę wpisów do formalnych zatwierdzeń faktury.

 

img_sod_727

 

Konfiguracja

Gdy formalne zatwierdzanie faktur jest włączone, dla poszczególnych etapów obiegu dokumentu można zdefiniować dołączaną automatycznie treść zatwierdzenia formalnego.

 

Po otworzeniu ustawień etapu procesu obiegu dostępna będzie dodatkowa pozycja Formalne zatwierdzenie gdzie można wprowadzić treść wpisu zatwierdzenia.

 

img_sod_728

 

Jeśli dla etapu obiegu treść formalnego wpisu zatwierdzenia nie zostanie zdefiniowana to fakt zatwierdzenia nie będzie rejestrowany automatycznie.

 

Oddzielnie od automatycznej rejestracji zatwierdzeń (na podstawie wpisu z definicji etapu obiegu) dla każdego etapu użytkownik może ręcznie dodać własny wpis.

 

Formalne zatwierdzanie faktur na etapach obiegu dokumentów

Gdy formalne zatwierdzanie faktur jest włączone, na oknie dokumentu prezentowana będzie grupa Formalne zatwierdzenia.

 

Klikając Dodaj użytkownik może wprowadzić własny wpis formalnego zatwierdzenia. Jeśli dla etapu obiegu zdefiniowana została treść zapisu formalnego zatwierdzenia to zostanie ona dodana automatycznie przy przejściu do kolejnego etapu obiegu.

 

img_sod_729

 

Do dodaniu wpisu będzie on widoczna jego treść oraz użytkownik który ją wprowadził. Treść wpisu może mieć do 200 znaków i nie zmieścić się w polu, aby podejrzeć ją w całości najedź na nią kursorem aby wyświetlić dymek podpowiedzi.

 

img_sod_730

 

Do póki dokument znajduje się w obiegu, użytkownicy z grupy Faktury - Księgowość mają możliwość usunięcia zatwierdzeń formalnych. Polecenia usunięcia zatwierdzenia dostępne jest w menu kontekstowym otwieranym prawym przyciskiem myszy.

 

Prezentacja na wydruku historii dekretacji

Aby na wydruku historii dekretacji uwzględniać informację o zarejestrowanych formalnych zatwierdzeniach przejdź do Ustawienia aplikacji > Faktury zakupu > Konfiguracja i w grupie Ustawienia wydruku historii dekretacji zaznacz opcję Sekcja formalnych zatwierdzeń.

 

img_sod_731