Aplikacja mobilna > Interfejs i podstawowe funkcjonalności | | Drukuj |
Interfejs aplikacji mobilnej jest uproszczony i intuicyjny. Znaleźć w nim można elementy, które są przydatne podczas codziennej pracy.
Główny ekran (pulpit), zawiera:
•pasek narzędziowy, w ramach którego wyróżnia się (patrząc od prawej strony):
okomunikator.
opowiadomienia.
owyszukiwarkę.
oprzycisk (tzw. „hamburger”) menu z dostępem do określonych funkcjonalności.
•obszar Mój plan dnia jest odpowiednikiem systemowego planu dnia. W tym miejscu szybko można sprawdzić kalendarz, zadania oraz elementy przypięte w planie dnia.
•obszar Workflow, który zawiera informacje o dokumentach wymagających aktualnie uwagi.
Powiadomienia
Po kliknięciu opcji Powiadomienia pojawi się lista powiadomień systemowych, które można wygodnie przeglądać i przeszukiwać.
Przeszukiwanie listy powiadomień
Aby przeszukać listę powiadomień, należy: 1.Kliknąć przycisk Powiadomienia. 2.W polu wyszukiwania wpisać szukaną frazę i nacisnąć Szukaj.
3.W celu wyczyszczenia pola szukania należy kliknąć krzyżyk. |
Aby usunąć powiadomienie, należy: 1.Kliknąć przycisk Powiadomienia. 2.Odszukać powiadomienia, a następnie przesunąć je w lewą stronę ekranu.
3.Powiadomienie zostanie usunięte i zniknie z listy. |
Aby przypiąć powiadomienie, należy: 1.Kliknąć przycisk Powiadomienia. 2.Odszukać powiadomienia, a następnie przesunąć je w prawą stronę ekranu.
3.Powiadomienie zostanie przypięte do listy. Na jego etykiecie pojawi się dodatkowa ikona pinezki. |
Wyszukiwarka
Aplikacja mobilna daje możliwość przeszukiwania zasobów systemu Symfonia Obieg Dokumentów w zakresie Spraw, Klientów oraz Dokumentów.
Aby odszukać dokument, klienta lub sprawę, należy: 1.Kliknąć ikonę lupy na pasku narzędziowym. 2.Oznaczyć rodzaj szukanego zasobu. 3.W polu wyszukiwania wpisać stosowną frazę i nacisnąć Szukaj.
4.Po chwili poniżej pola wyszukiwania pojawi się lista wyników. Kliknięcie pozycji na liście otworzy widok danego elementu.
|
Mój plan dnia
Sekcja Mój plan dnia na pulpicie wyświetla informacje zapisane w modułach Kalendarz oraz Kanban. Poza tym istnieje możliwość szybkiego wyświetlenia przypiętych elementów. Zmiana wyświetlanych danych jest możliwa poprzez kliknięcie jednej z opcji: Kalendarz, Kanban lub Przypięte.
Kliknięcie pozycji na liście otworzy podgląd danego elementu. Z poziomu podglądu możliwe jest podjęcie podstawowych akcji, na przykład oznaczenie jako załatwione, dodanie komentarza, dodanie załącznika, powiązanie ze sprawą lub klientem, przypisanie do konkretnej osoby i tak dalej.
Komuniukator
Kliknięcie przycisku Komunikator na pasku narzędziowym otwiera narzędzie czatu. Główny widok zawiera wykaz prowadzonych dyskusji. Kliknięcie określonej dyskusji pozwala na przejście do konkretnej rozmowy.
Wiadomości należy wpisać w polu Wyślij wiadomość. Wysyłka ma miejsce po naciśnięciu przycisku Wyślij.
Użytkownik mobilnej wersji Komunikatora ma również możliwość rozpoczęcia nowej rozmowy z wybranymi użytkownikami.
Aby rozpocząć nową rozmowę, należy: 1.Kliknąć przycisk Komunikator. 2.Kliknąć przycisk z symbolem plusa w prawym dolnym narożniku.
3.W kolejnym kroku należy zaznaczyć osobę, z którą ma się zamiar rozpocząć rozmowę i kliknąć jej nazwisko.
4.W tej chwili można rozpocząć rozmowę. Aby wrócić do listy rozmów, wystarczy kliknąć przycisk strzałki na pasku narzędziowym lub skorzystać z funkcji Wstecz w systemie Android lub iOS. |
Workflow
Workflow to element pulpitu, który zawiera informacje na temat dokumentów wymagających uwagi osoby uwzględnionej w procesie obiegu. Jego głównym zadaniem jest umożliwienie szybkiej orientacji w obiegu dokumentów oraz wykonanie niezbędnych dla danego dokumentu akcji.
Po kliknięciu grupy na liście pojawi się lista dokumentów, które wymagają podjęcia działania. Każdy z dokumentów zawiera opis koniecznego działania.
Kliknięcie dokumentu otworzy szczegółowy widok, w którym będzie można podjąć niezbędne działania. Zwykle sprowadza się to do kliknięcia zielonego przycisku, którego nazwa może ulec zmianie w zależności od koniecznego działania.
Szybkie akcje
Mobilna aplikacja Symfonia Obieg Dokumentów została wyposażona w mechanizm szybkich akcji, który pozwala na wygodne realizowanie najczęściej podejmowanych działań.
Aby utworzyć notatkę, należy: 1.Kliknąć przycisk menu znajdujący się w lewym górnym narożniku ekranu. 2.Z menu wybierz Dokumenty. 3.Kliknij przycisk plusa widoczny przy dolnej krawędzi ekranu.
3.Z menu wybrać opcję Dodaj notatkę.
4.Kliknąć centralną część okna, wprowadzić treść notatki. Za pomocą opcji widocznych na pasku narzędziowym można wprowadzić formatowanie tekstu (rozmiar czcionki, pogrubienie, kursywę, podkreślenie oraz kilka innych stylów).
5.Kliknąć przycisk Dalej. 6.Kolejny etap pozwala na powiązanie notatki z: oKlientem – po kliknięciu pola pojawi się lista, z której można wybrać odpowiedni podmiot. W tym miejscu nie ma możliwości utworzenia nowego klienta. oSprawą – po kliknięciu pola pojawi się lista dostępnych spraw. W celu wybrania sprawy wystarczy ją kliknąć. W tym miejscu nie da się utworzyć nowej sprawy. ozarówno lista spraw, jak i klientów zawiera strzałkę skierowaną w prawą stronę. Po jej kliknięciu można podejrzeć szczegóły danej pozycji. 7.Kliknąć przycisk Zapisz, aby zachować notatkę. Po zapisaniu notatki użytkownik wróci do pulpitu aplikacji. |
Aby utworzyć zadanie, należy: 1.Kliknąć przycisk menu znajdujący się w lewym górnym narożniku ekranu. 2.Kliknąć przycisk plusa widoczny przy dolnej krawędzi ekranu.
3.Z menu wybrać opcję Utwórz zadanie.
4.Uzupełnić pola według opisu: oTemat – miejsce na wpisanie tematu zadania. oData rozpoczęcia – po kliknięciu pola pojawi się kalendarz, z którego w prosty sposób można wybrać datę rozpoczęcia zadania. oGodzina – pozwala ustawić godzinę dodania zadania. Po kliknięciu pola pojawi się wygodny mechanizm, który umożliwi wybranie godziny oraz minuty. oCzas trwania – pozwala ustawić czas trwania zadania. Po kliknięciu pola pojawi się wygodny mechanizm, który umożliwi wybranie potrzebnej wartości. oOpis – służy do szerszego opisania celu zadania. oDla kogo – pozwala powiązać zadanie z konkretną osobą. Po kliknięciu przycisku Szukaj osób można wybrać pracownika z listy. Domyślnie nowe zadanie jest powiązane z jego autorem. Aby usunąć osobę z listy, należy kliknąć znak minusa, który pojawi się przy nazwisku. oSprawa – po kliknięciu pola pojawi się lista dostępnych spraw. W celu wybrania sprawy wystarczy ją kliknąć. W tym miejscu nie ma możliwości utworzenia nowej sprawy. oKlient – po kliknięciu pola pojawi się lista, z której można wybrać odpowiedni podmiot. W tym miejscu nie ma możliwości utworzenia nowego klienta.
5.Kliknąć przycisk Zapisz. Zadanie zostanie utworzone, a użytkownik wróci do swojego pulpitu. |
Aby utworzyć spotkanie, należy: 1.Kliknąć przycisk menu znajdujący się w lewym górnym narożniku ekranu. 2.Kliknąć przycisk plusa widoczny przy dolnej krawędzi ekranu.
3.z menu wybrać opcję Spotkanie.
4.uzupełnić pola według opisu: oTemat – miejsce na wpisanie tematu spotkania. oData rozpoczęcia – po kliknięciu pola pojawi się kalendarz, z którego w prosty sposób można wybrać datę rozpoczęcia spotkania. oGodzina – pozwala ustawić godzinę rozpoczęcia spotkania. Po kliknięciu pola pojawi się wygodny mechanizm, który umożliwi wybranie godziny oraz minuty. oCzas trwania – pozwala ustawić czas trwania spotkania. Po kliknięciu pola pojawi się wygodny mechanizm, który umożliwi wybranie potrzebnej wartości. oOpis – służy do szerszego opisania celu spotkania. oDla kogo – pozwala zaprosić konkretne osoby na spotkanie. Po kliknięciu przycisku Szukaj osób można wybrać pracownika z listy. Domyślnie nowe spotkanie jest powiązane z jego autorem. Aby usunąć osobę z listy, należy kliknąć znak minusa, który pojawi się przy nazwisku. oSprawa – po kliknięciu pola pojawi się lista dostępnych spraw. W celu wybrania sprawy wystarczy ją kliknąć. W tym miejscu nie ma możliwości utworzenia nowej sprawy. oKlient – po kliknięciu pola pojawi się lista, z której można wybrać odpowiedni podmiot. W tym miejscu nie ma możliwości utworzenia nowego klienta.
5.kliknąć przycisk Zapisz. Spotkanie zostanie utworzone, a użytkownik wróci do swojego pulpitu. |