Strona startowa

Drukuj

Kanban

Aplikacja Kanban jest kolejną formą przedstawienia zdarzeń typu zadanie w systemie. W tym widoku, można w szybki sposób planować pracę swoją oraz użytkowników, dla których zlecone zostało przez nas zadanie bądź, którzy są naszymi podwładnymi.

 

 

Widok Zadań podzielony został na statusy:

Backlog, gdzie znajdują się wszystkie zadania, którymi użytkownik nie zajmuje się w danej chwili bądź nie ma w planach wykonania ich w najbliższym czasie.

Do zrobienia, gdzie znajdują się wszystkie zadania, którymi użytkownik ma się zająć w najbliższym czasie.

W trakcie, gdzie znajdują się wszystkie zadania, którymi użytkownik zajmuje się obecnie.

Gotowe, gdzie znajdują się wszystkie zadania wykonane przez użytkownika w ciągu ostatniego tygodnia (Po tym czasie, zdarzenia na tym etapie są czyszczone. Same zdarzenia można jednak zobaczyć w aplikacji Terminarz).

 

Zdarzenia pomiędzy poszczególnymi fazami użytkownik może przenosić poprzez przeciąganie ich.

 

Szybkie dodanie nowego zadania

W aplikacji Kanban można w szybki sposób dodać nowe zadanie klikając w przycisk Nowe zadanie w wybranej, dowolnej fazie:

 

img_sod_099

 

Jak również w Backlogu:

 

img_sod_100

 

Dla tak dodanych zdarzeń ustawione zostają informacje takie jak Temat i Pracownik. Dodatkowe dane, jak data wykonania bądź powiązania należy ustawić poprzez wejście w zadanie i jego edycję.

 

Prezentacja zadania – wyświetlane informacje.

Zadania mogą być wyświetlone z bądź bez detali. Widokiem, możemy sterować poprzez przycisk Pokaż detale oraz Schowaj detale:

 

img_sod_101

 

Dla włączonych detali, widok zadania wygląda następująco:

 

img_sod_102

 

Wyświetlone zostają informacje: Temat, Opis, Termin rozpoczęcia i obliczony Termin zakończenia, Sprawa, Klient, informacja o występowaniu zadania w planie dnia (rozdział 7), informacja o wykonaniu zadania, priorytet.

 

Klikając w informację dotyczącą Klienta lub sprawy, przechodzi się do ich kartotek.

 

Przenoszenie zadań do kolejnych etapów

Przenoszenie zadań do poszczególnych etapów może odbyć się na dwa sposoby:

W panelu Zadania wybieramy zadanie, następnie przytrzymujemy i upuszczamy w wybranym etapie / fazie:

 

img_sod_103

 

Poprzez formularz Zadania – przechodzimy na zakładkę Dodatkowe i wybieramy odpowiedni status:

 

img_sod_104

 

Wyszukiwanie oraz filtrowanie zadań

W aplikacji Zadania mamy możliwość wyszukiwania po wszystkich słowach, jakie znajdują się wśród wyświetlanych informacji.

 

Wyszukiwarka znajduje się po prawej stronie ekranu:

 

img_sod_105

 

W Backlogu możliwe do zastosowania filtry znajdują się pod przyciskiem zaznaczonym w poniższym rysunku (Rysunek 35).

 

img_sod_106

 

Powyższe filtry odnoszą się do:

Pokaż moje – filtr domyślnie włączony po to, aby w Backlogu widzieć swoje zadania do wykonania. Po odhaczeniu tej opcji, użytkownik zobaczy na liście również wszystkie zadania, które zlecał innym użytkownikom.

Dla kogo – jeżeli filtr Pokaż moje mamy odznaczony, możemy wyszukać zadania dla jednego użytkownika, dla którego zalogowany użytkownik utworzył zadania.

Klient – umożliwia wyszukiwanie zadań do powiązanego do niego kontrahenta.

Sprawa – umożliwia wyszukiwanie zadań do powiązanej do niego sprawie.

Data – umożliwia wyszukiwanie zadań po dacie ich realizacji.

 

Filtry zadań dla pozostałych etapów są wspólne i znajdują się pod słowem Filtry:

 

img_sod_107

 

Powyższe filtry dotyczą:

Sprawa – umożliwia wyszukiwanie zadań do powiązanej do niego sprawie.

Klient – umożliwia wyszukiwanie zadań do powiązanego do niego kontrahenta.

Pokaż moje – filtr domyślnie włączony po to, aby w Backlogu widzieć swoje zadania do wykonania. Po odhaczeniu tej opcji, użytkownik zobaczy na liście również wszystkie zadania, które zlecał innym użytkownikom.

Pokaż zlecone przeze mnie – wyświetla zadania, które użytkownik zlecił innemu użytkownikowi do wykonania.

Dla kogo – jeżeli filtr Pokaż moje mamy odznaczony, możemy wyszukać zadania dla jednego użytkownika, dla którego zalogowany użytkownik utworzył zadania.

Data – umożliwia wyszukiwanie zadań po dacie ich realizacji.

Pokaż kamień milowy – wyświetla te zadania, które zostały oznaczone jako Kamienie milowe na zakładce Dodatkowe w formularzu Zadania.

Pokaż z nowymi komentarzami – wyświetla zadania, które zawierają nieprzeczytane przez użytkownika komentarze.