Celem aplikacji Terminarz jest wyświetlenie w formie listy wszystkich zdarzeń występujących w systemie. Terminarz, podobnie jak kalendarz pozwala na analizowanie wszystkich przychodzących oraz niewykonanych zadań / spotkań, które użytkownicy mają zaplanowane – niezależnie, czy zdarzenie jest związane ze sprawą, kontrahentem bądź projektem.
Różnicą obu aplikacji jest wizualizacja zdarzeń. Dane gromadzone w tabeli możemy grupować np. ze względu na kontrahentów lub sprawy.
Elementy głównego okna terminarza:
•Panele nawigacyjne – pozwalają nam zawęzić listę wyświetlanych zdarzeń poprzez zastosowanie odpowiednich filtrów.
•Pasek narzędzi – pozwala w szybki sposób dodać nowe zdarzenie, przypomnienie bądź adnotację do systemu.
•Lista zadań – sposób prezentacji zdarzeń.
Zdarzenia oznaczone są kolorem czerwonym wtedy kiedy są przeterminowane.
Panel nawigacyjny - filtrowanie listy zdarzeń, przypomnień i adnotacji.
Aby zmienić zakres danych w tabeli, posługujemy się filtrami w kolumnie po lewej stronie i wyszukiwarką. Po wybraniu wartości w każdym panelu nawigacyjnym lista zostanie automatycznie przeładowana.
Do wyboru mamy następujące filtry:
•Dla kogo – z listy możemy wybrać użytkownika, do którego posiadamy prawo do jednostki (definiowane w strukturze organizacyjnej). Domyślnie, każdy użytkownik widzi tylko swoje konto.
•Pokaż własne – wyświetlone zostaną wszystkie zdarzenia, które zostały przez nas i dla nas samych utworzone.
•Pokaż zlecone – wyświetlone zostaną wszystkie zdarzenia, które zostały przez nas utworzone, ale wykonaniem ich ma się zająć inny użytkownik.
•Pokaż zlecone przez innych – wyświetlone zostaną wszystkie zdarzenia, które zostały utworzone przez innego użytkownika, ale do wykonania dla nas.
•Typ – wyświetlone zostaną wszystkie zdarzenia wybranego typu, np. zadania bądź spotkania. Jeśli chcemy wyświetlić wszystkie typy zdarzeń, zostawiamy opcję Wszystkie.
•Priorytet – Wyświetlone zostaną wszystkie zdarzenia ze zdefiniowanym, odpowiednim priorytetem, np. wysoki, normalny, niski.
•Kategoria – Wyświetlone zostaną wszystkie zdarzenia z wybranej kategorii zdarzeń.
•Pokazuj cykliczne – Wyświetlone zostaną wszystkie zdarzenia oraz te, które zostały zdefiniowane jako cykliczne.
•Pokazuj załatwione – Wyświetlone zostaną wszystkie zdarzenia oraz te, które zostały już wykonane i oznaczone jako załatwione.
•Pokazuj plan dnia – Wyświetlone zostaną wszystkie zdarzenia oraz te, które zostały przez nas oznaczone jako plan dnia.
•Zakres – wyświetlone zostaną wszystkie zdarzenia rozpoczęte zgodnie z wybraną opcją - dzisiaj, wczoraj, bieżący lub zeszły tydzień oraz bieżący lub zeszły miesiąc. Żeby lista wyboru była aktywna konieczne jest zaznaczenie opcji Załącz.
•Data od i do – zawężenie listy wszystkich zdarzeń rozpoczętych zgodnie z ustawionym zakresem dat.
•Data załatwienia: Od i do – zawężenie listy wszystkich zdarzeń wykonanych / załatwionych zgodnie z ustawionym zakresem dat.
•Sprawa – zawężenie listy wszystkich zdarzeń użytkownika występujących w wybranej sprawie.
•Klient – zawężenie listy wszystkich zdarzeń użytkownika powiązanych z wybranym kontrahentem.
Grupowanie listy zdarzeń, przypomnień i adnotacji.
Dodatkową funkcjonalnością pozwalającą na szybsze analizowanie zdarzeń w Terminarzu jest Grupowanie wyników.
Możemy grupować wyniki po sprawach (Sprawa), kontrahencie (Kontrahent), mieście kontrahenta (Miasto), użytkowniku który zlecił zadanie (Zlecone przez), użytkowniku wykonującym zadanie (Użytkownik), dacie rozpoczęcia zadania (Start).