Sprawy > Prezentacja kartoteki sprawy

Drukuj

Prezentacja kartoteki sprawy

Kartoteka sprawy w systemie składa się z kilku zakładek, które uzupełniamy w zależności od tego, do czego wykorzystujemy sprawę (np. grupowanie dokumentów i zdarzeń, sprawa sprzedażowa, projekt).

 

Podsumowanie:

wyświetlane jest podsumowanie, czyli ogólne informacje o sprawie, które mogą być edytowane po wybraniu przycisku Edytuj.

znajduje się przycisk Edytuj, po kliknięciu którego wyświetlany jest formularz edycji sprawy

znajduje się przycisk Menu, po kliknięciu którego wyświetlona zostaje lista akcji, których możemy dokonać na sprawie.

 

img_sod_158

 

Po wybraniu przycisku Edytuj otwiera się okno z możliwością edycji poszczególnych pól.

 

img_sod_159

 

 

Opis pól:

Nazwa – Nazwa sprawy. Jeśli wymaga ona szerszego opisu, możemy w tym celu wypełnić pole Uwagi.

Numer – Zaznaczenie checkboxa Generuj znak za polem Numer spowoduje automatyczne nadanie numeru sprawie wg wzoru zdefiniowanego w Ustawieniach aplikacji. Numer możemy również nadać ręcznie po odznaczeniu tej opcji.

Sprawa nadrzędna – Uzupełnienie tego pola sprawi, że edytowana sprawa stanie się podsprawą wybranej sprawy.

Osoba odpowiedzialna – W polu tym wskazujemy pracownika - użytkownika systemu, który odpowiada za sprawę.

Klient – Pole typu wyszukiwarka. Wybieramy w nim kontrahenta, z którym powiązana jest sprawa, np. klient, dla którego realizujemy projekt.

Osoba kontaktowa – Jeśli ze sprawą został powiązany klient, w polu Osoba kontaktowa możemy wskazać konkretną osobę reprezentującą klienta, z którą należy się kontaktować.

Data wszczęcia – Pole uzupełniane automatycznie. Uzupełniona data jest terminem utworzenia sprawy. Datę tę możemy zmieniać w obrębie tego samego roku kalendarzowego. Zmiana roku spowoduje bowiem błędne generowanie numerów dla kolejnych spraw.

Typ – Z listy wybieramy, czy sprawa jest terminowa (np. projekt), czy stała (np. usługa dostarczania Internetu, w której możemy tworzyć sprawy terminowe uwzględniające podział na klientów).

Termin realizacji – Pole to możemy uzupełnić wybierając datę z kalendarza wyświetlonego po jego kliknięciu lub wybierając czas trwania sprawy z listy ustaw dla Zmiana daty wszczęcia spowoduje odpowiednią zmianę w polu Termin realizacji.

Zamknięto – Pole uzupełniane automatycznie po zamknięciu sprawy.

Stan – Z listy wybieramy, czy sprawa jest aktywna, czy zakończona. Jeśli wybierzemy z listy opcję Zamknięta i zapiszemy zmianę – sprawa zostanie oznaczona jako Zakończona.

Status – Wartość w tym polu informuje o postępie prac nad sprawą, np. w trakcie.

 

Na zakładce Uprawnienia mamy możliwość nadania bądź odebrania użytkownikom prawa do sprawy.

 

img_sod_160