e-Doręczenia > Odbieranie wiadomości | | Drukuj |
Schemat działania procesu pobierania wiadomości
Proces pobierania wiadomości wysłanych na skrzynkę ADE (Adres Doręczeń Elektronicznych) odbywa się poprzez:
1.Pobranie uproszczonej listy wiadomości znajdujących się w folderze Odebrane;
2.Pobranie pełnej wiadomości;
3.Pobranie z BAE (Baza Adresów Elektronicznych) danych nadawcy (właściciela skrzynki ADE, z której wiadomość została wysłana), a następnie wyszukanie w bazie klientów po numerze PESEL (osoba prywatna) albo NIP/REGON (firma). Jeżeli w bazie klientów nie będzie danych nadawcy, wówczas tworzony jest nowy klient z danymi otrzymanymi z platformy e-Doręczeń;
4.Utworzenie dokumentu na stanowisku wskazanym w konfiguracji modułu e-Doręczenia;
5.rejestracja dokumentu w dzienniku, jeżeli taki został skonfigurowany;
6.Przeniesienie wiadomości do folderu Usunięte w serwisie e-Doręczenia.
Początkowo dostęp do utworzonego dokumentu mają użytkownicy z dostępem do stanowiska, na którym dokument został utworzony lub z uprawnieniem do przeglądania wszystkich dokumentów z dziennika, w którym dokument został zarejestrowany.
Jeżeli w konfiguracji nie zostanie wskazane stanowisko, na którym ma zostać zapisany dokument, wówczas dokument tworzony jest na stanowisku użytkownika, który uruchomił proces pobierania wiadomości.
Po zapisaniu dokumentu w systemie Symfonia Obieg Dokumentów wiadomość jest przenoszona do folderu Usunięte w serwisie e-Doręczenia. W serwisie e-Doręczenia wiadomość umieszczona w folderze Usunięte może zostać przywrócona (ponownie umieszczona w folderze Odebrane). Wówczas przy kolejnym pobraniu wiadomość zostanie zapisana jako nowy dokument.
Proces pobierania wiadomości może być uruchomiony przez uprawnionego pracownika lub automatycznie zgodnie z ustawionym harmonogramem.
Odbieranie pisma
Aby ręcznie odebrać wiadomości, należy:
1.włączyć moduł e-Doręczenia;
2.przejść do zakładki LISTA WIADOMOŚCI;
3.kliknąć przycisk Odbierz;
4.pojawi się okienko komunikatu, a w nim informacja o liczbie wiadomości oczekujących na pobranie. Aby pobrać wiadomości, należy kliknąć POBIERZ;
5.Pobrane wiadomości pojawią się na liście i będą mieć status OTRZYMANE.
Dodatkowo wiadomości zostaną zapisane na stanowisku i w dzienniku według ustawień modułu e-Doręczenia.
Więcej informacji - ustawienia >>
Wiadomości mogą być pobieranie automatycznie według ustawionego harmonogramu. Proces ten opisano w oddzielnym artykule.