Strona startowa

Drukuj

Rozpisz koszt na dokumenty przyjęcia

Na dokumencie zakupu, który jest powiązany z dokumentem o charakterze Przyjęcie wewnętrzne, można za pomocą menu kontekstowego wybrać polecenie Rozpisz koszt na dokumenty przyjęcia. W czasie wykonywania tej operacji następuje rozpisanie kosztu zakupu z kolejnych pozycji dokumentu zakupu pomiędzy rozliczające się z nimi pozycje dokumentów o charakterze Przyjęcie zewnętrzne według odpowiedniego algorytmu.

Zaktualizowane zostają ceny i wartości na powiązanych dokumentach PZ na podstawie wartości podanej w polu Koszt zakupu. Jeśli aktualizacja wartości PZ dla jakiejś pozycji dokumentu nie jest możliwa, to system informuje użytkownika o przyczynie i pyta o aktualizację pozostałych pozycji. Po skończeniu całej operacji wyświetlany jest raport informujący, które koszty i z których pozycji zostały rozpisane oraz w jakich wartościach; można go potem skopiować do pliku.

 

Warunki konieczne do spełnienia, by wszystkie pozycje dokumentu zakupu zostały ujęte w tej operacji:

 

Żaden z dokumentów magazynowych o charakterze Przyjęcie zewnętrzne nie został pobrany do edycji

Żaden z dokumentów magazynowych o charakterze Przyjęcie zewnętrzne nie ma w buforze korekty

Użytkownik musi mieć nadane prawo Automatyczna aktualizacja wartości PZ

 

Jeśli dokument Przyjęcia zewnętrznego miał zrobioną korektę i korekta została wystawiona, to dalsze wykonanie operacji zależy od decyzji użytkownika - system pyta, czy rozpisywać koszt z dokumentu zakupu na dokumenty magazynowe o charakterze Przyjęcie zewnętrzne z pominięciem danej pozycji, czy raczej przerwać operację rozpisywania kosztu zakupu. W zależności od decyzji użytkownika, koszt może być rozpisany dla pozostałych pozycji dokumentu lub operacja zostaje przerwana.