Administracja > Użytkownicy > Prawa efektywne | | Drukuj |
Na zakładce Prawa efektywne znajdują się prawa do operacji uporządkowane w zbiory. Standardowym rodzajem grupowania praw efektywnych, jest grupowanie wg Prawa modułu i Rodzaju. Okno do nadawania praw prezentowane jest w postaci struktury drzewiastej. Prawa do podobnych operacji są pogrupowane w gałęzie tego drzewa (Rodzaje).
Na zakładce Prawa efektywne nadaje się użytkownikom prawa do poszczególnych operacji. Po wybraniu użytkownika(1)i przejściu w tryb edycji(2), możliwe staje się nadanie użytkownikowi praw do poszczególnych operacji. W kolumnie Dostęp(3), poprzez zaznaczenie w pola, nadaje się uprawnienia. Wprowadzone zmiany należy potwierdzić przyciskiem Zapisz.
W przypadku praw nadanych poprzez zestawy po wskazaniu na szare zaznaczone pole wyboru pojawi się okienko informujące, że prawo zostało nadane wraz z zestawem praw. Prawa nadane za pośrednictwem zestawu będą oznaczone w kolumnie Dostęp szarym zaznaczonym polem wyboru . Prawo nadane wraz z zestawem nie podlega edycji. Można je edytować jedynie poprzez zmodyfikowanie zestawu (wyłączenie prawa z zestawu) lub poprzez odebranie użytkownikowi zestawu praw.
Operacja – znajdują się tutaj operacje możliwe do wykonania na danych o określonym rodzaju, Dostęp – kolumna zawierająca pola wyboru dla operacji. Zaznaczenie pola wyboru oznacza automatyczne nadanie praw do wybranej operacji lub dokumentów. W przypadku praw nadanych poprzez Zestawy praw pole wyboru będzie oznaczone kolorem szarym . |
Edytuj – uruchamia proces nadania praw, Wszystko – wybranie przycisku powoduje nadanie praw do wszystkich dostępnych zestawów, Nic – wybranie przycisku powoduje odebranie praw do wszystkich nadanych zestawów praw, Odwróć – wybranie przycisku powoduje zmianę selekcji (z zaznaczonych na niezaznaczone lub odwrotnie) dostępu do zestawów praw, Zapisz – zapisuje wprowadzone zmiany, Anuluj – anuluje czynność wprowadzania zmian, Skopiuj do schowka – kopiuje zaznaczenie do schowka systemu Windows. |
Podczas pracy z tabelami praw można indywidualnie dostosować szerokość kolumn, można sortować pozycje listy według zawartości poszczególnych kolumn, a także wybrać kolumny, wg których będą grupowane dane.
Podwójne kliknięcie na pionową linię podziału kolumn powoduje automatyczne dostosowanie szerokości kolumn do zawartości wierszy.
Istnieje również możliwość zmiany sposobu sortowania prezentowanej listy. Nazwy (nagłówki) wszystkich kolumn są jednocześnie przyciskami do zmiany sposobu posortowania.
Po wskazaniu kursorem myszy na nazwę operacji pojawi się okienko informacyjne z rozszerzonym opisem operacji. W przypadku praw nadanych poprzez zestawy po wskazaniu na szare zaznaczone pole wyboru pojawi się okienko informujące, że prawo zostało nadane wraz z zestawem praw.
Prawa modułu: Contact Manager
Dostęp do kalendarzy innych użytkowników – umożliwia wprowadzanie czynności do kalendarzy innych użytkowników. Dostęp do wszystkich czynności – umożliwia przeglądanie czynności w kalendarzach wszystkich użytkowników. Dostęp do wszystkich Kontaktów – umożliwia przeglądanie i edycję kontraktów wszystkich użytkowników. Edycja dostępnych czynności innych użytkowników – umożliwia edycję wszystkich dostępnych dla użytkownika czynności. Eksport listy kontaktów – umożliwia eksport danych.
Użytkownik ma zawsze dostęp do swoich czynności, kontaktów i kalendarza. |
Prawa modułu: Handel
Eksport danych do Jednolitego Pliku Kontrolnego – umożliwia przygotowywanie raportów JPK. Eksport dokumentów do Symfonia Connect – umożliwia wymianę danych za pośrednictwem usługi Symfonia Connect (serwis miedzyfirmami.pl). Eksport / Import danych – umożliwia import i eksport danych. Generowanie deklaracji Intrastat – umożliwia przygotowywanie deklaracji Instrastat. Rejestracja danych z nieprawidłowym NIP-em – umożliwia wprowadzanie kontrahentów, pracowników i dokumentów z numerem NIP którego poprawność jest weryfikowania negatywnie. Wprowadzanie wartości odsetek ustawowych – przyznaje dostęp do ustawień odsetek ustawowych dla firm i osób fizycznych wykorzystywanych przy wysyłce powiadomień o płatnościach w module Handel. Ustawienia te są wspólne z modułem Finanse i Księgowość. Wprowadzanie kursów walut – umożliwia wprowadzanie i modyfikację kursów walut. Wykonywanie operacji grupowych – umożliwia wykonywanie operacji zbiorczych na elementach kartotek. Wykonywanie raportów kontroli biznesowej – umożliwia wykonywanie raportów kontroli biznesowej. Wykonywanie wykresów – umożliwia przygotowywanie zestawień graficznych. Wykonywanie zestawień magazynowych – umożliwia przygotowywanie zestawień w kartotece dokumentów magazynowych. Wykonywanie zestawień płatności – umożliwia przygotowywanie zestawień płatności w kartotece dokumentów płatności. Wykonywanie zestawień rozrachunkowych – umożliwia przygotowywanie zestawień rozrachunkowych w kartotece dokumentów płatności. Wykonywanie zestawień sprzedaży – umożliwia przygotowywanie zestawień w kartotece dokumentów sprzedaży. Wykonywanie zestawień zakupu – umożliwia przygotowywanie zestawień w kartotece dokumentów zakupu. Wywoływanie raportów z menu kartotek i formatek – umożliwia uruchamianie raportów dostępnych w menu podręcznym kartotek i dokumentów. Zarządzanie wykresami – umożliwia włączenie/wyłączenie dostępu do poszczególnych zestawień graficznych w programie. Zmiana aktywności kartotek Towarów i Urzędów – umożliwia zmianę aktywności elementów kartotek Towary i Urzędy. Zmiana katalogu – umożliwia zmianę katalogu dla elementów kartotek. Zmiana rodzaju – umożliwia zmianę rodzaju dla elementów kartotek. Zmiana znacznika – umożliwia zmianę znacznika dla elementów kartotek. Zmiana słowników Waluty i Fundusze promocji rolnej – umożliwia dodawanie i edycję elementów słownika Waluty oraz Fundusze promocji rolnej. |
Anulowanie dokumentów – umożliwia anulowanie dokumentów sprzedaży i zakupu. Anulowanie dokumentów zaksięgowanych – umożliwia anulowanie dokumentów zaksięgowanych w module Finanse i Księgowość. Edycja wystawionego dokumentu – umożliwia edycję wystawionych dokumentów sprzedaży. Edycja zafiskalizowanego dokumentu – umożliwia edycję zafiskalizowanych dokumentów sprzedaży. Korygowanie dokumentów – umożliwia wystawianie korekty dokumentów. Obsługa zamówień własnych i obcych – umożliwia wprowadzanie, edycję i usuwanie zamówień własnych i obcych. Podgląd zysku w zestawieniach – umożliwia podgląd zysku na zestawieniach. Przeglądanie dokumentów sprzedaży – umożliwia przeglądanie wprowadzonych dokumentów sprzedaży. Przeglądanie dokumentów zakupu – umożliwia przeglądanie wprowadzonych dokumentów zakupu. Ręczne rozliczanie dokumentów – umożliwia ręczne rozliczenie magazynowe dokumentów sprzedaży i zakupu. Usuwanie dokumentów – umożliwia usuwanie dokumentów sprzedaży i zakupu. Wystawianie dokumentów – umożliwia wystawianie dokumentów sprzedaży i zakupu. Wystawianie dokumentów z bankowym rejestrem płatności – umożliwia wystawianie dokumentów sprzedaży i zakupu nawet jeśli nie został przypisany do wykorzystywanego rejestru płatności typu Bankowy. Wystawianie dokumentów z gotówkowym rejestrem płatności – umożliwia wystawianie dokumentów sprzedaży i zakupu nawet jeśli nie został przypisany do wykorzystywanego rejestru płatności typu Gotówkowy. Wystawianie dokumentów z innym rejestrem płatności – umożliwia wystawianie dokumentów sprzedaży i zakupu nawet jeśli nie został przypisany do wykorzystywanego rejestru płatności typu Inny. Wystawianie duplikatów dokumentów sprzedaży – umożliwia tworzenie duplikatów dokumentów sprzedaży. Wystawianie i edycja faktur wewnętrznych – umożliwia edycję i wystawianie faktur wewnętrznych. Zmiana opisu pozycji dokumentów – umożliwia edycję opisu pozycji dokumentów sprzedaży i zakupu. Zmiana rejestru edytowanego dokumentu – umożliwia zmianę rejestru dokumentu w trakcie jego edycji. |
Anulowanie dokumentów – umożliwia anulowanie dokumentów magazynowych. Automatyczna aktualizacja wartości PZ – umożliwia automatyczną aktualizację wartości dokumentów o charakterze przyjęcie zewnętrzne w oparciu o koszt zakupu. Edycja wystawionego dokumentu – umożliwia edycję wystawionych dokumentów magazynowych. Korygowanie dokumentów – umożliwia wystawianie korekty dokumentów magazynowych. Podgląd cen i wartości magazynowych – umożliwia podgląd cen i wartości magazynowych towarów na dokumentach. Przeglądanie dokumentów – umożliwia przeglądanie dokumentów magazynowych. Ręczne rozliczanie dokumentów – umożliwia ręczne rozliczanie dokumentów magazynowych. Usuwanie dokumentów – umożliwia usuwanie dokumentów magazynowych. Wystawianie dokumentów – umożliwia wystawianie dokumentów magazynowych. Zmiana opisu pozycji dokumentów – umożliwia edycję opisu pozycji dokumentów magazynowych. |
Anulowanie dokumentów – umożliwia anulowanie dokumentów płatności. Dodawanie i edycja rejestrów płatności – umożliwia dodawanie i edycję rejestrów płatności. Edycja rozrachunku do dokumentu – umożliwia rozliczenie rozrachunku istniejącymi płatnościami. Edycja wystawionego dokumentu – umożliwia edycję wystawionych dokumentów płatności. Ręczne rozliczanie dokumentów – umożliwia ręczne rozliczanie dokumentów płatności. Rozliczanie rozrachunków z rejestrów pieniężnych, do których nie ma praw – umożliwia rozliczanie dokumentów nawet jeśli użytkownik nie został przypisany do wykorzystywanego rejestru pieniężnego. Usuwanie dokumentów – umożliwia usuwanie dokumentów płatności. Wystawianie płatności bankowych – umożliwia wystawianie płatności dla rejestrów pieniężnych typu: Bankowy. Wystawianie płatności gotówkowych – umożliwia wystawianie płatności dla rejestrów pieniężnych typu: Bankowy. Wystawianie płatności inne – umożliwia wystawianie płatności dla rejestrów pieniężnych typu: Inny. Zmiana kwoty płatności – umożliwia modyfikację kwoty płatności. Zmiana kwoty rozrachunku – umożliwia modyfikację kwoty rozrachunku. |
Podgląd cen zakupu – umożliwia podgląd cen zakupu. Przeglądanie dostaw – umożliwia przeglądanie dostaw towarów. Przeglądanie towarów – umożliwia przeglądanie danych towarów. Usuwanie towarów – umożliwia usuwanie towarów z kartoteki. Zmiana wartości wymiarów towarów – umożliwia zmianę wartości wymiarów analitycznych przypisanych do towarów. Zmiana danych towarów – umożliwia zmianę danych opisujących towary. |
Grupa praw dostępu do poszczególnych typów dokumentów zdefiniowanych w module Handel. |
Do kartoteki 'Dostawy towaru' – umożliwia otwieranie i pracę z kartoteką dostaw towaru. Do kartoteki 'Magazyn' – umożliwia otwieranie i pracę z kartoteką dokumentów magazynowych. Do kartoteki 'Płatności' – umożliwia otwieranie i pracę z kartoteką płatności. Do kartoteki 'Rezerwacje towaru' – umożliwia otwieranie i pracę z kartoteką rezerwacji towarów. Do kartoteki 'Sprzedaż' – umożliwia otwieranie i pracę z kartoteką dokumentów sprzedaży. Do kartoteki 'Towary' – umożliwia otwieranie i pracę z kartoteką towarów. Do kartoteki 'Urzędy' – umożliwia otwieranie i pracę z kartoteką urzędów. Do kartoteki 'Ustawienia' – umożliwia otwieranie i pracę z kartoteką ustawień programu. Do kartoteki 'Zakup' – umożliwia otwieranie i pracę z kartoteką dokumentów zakupu. Do kartoteki 'Zamówienia obce' – umożliwia otwieranie i pracę z kartoteką zamówień obcych. Do kartoteki 'Zamówienia własne' – umożliwia otwieranie i pracę z kartoteką zamówień własnych. |
Negocjowanie cen dla wybranych kontrahentów – umożliwia modyfikację cen (rabatów) towarów na dokumentach sprzedaży dla kontrahentów oznaczonych parametrem negocjacja cen. Negocjowanie cen dla wybranych towarów – umożliwia modyfikację cen (rabatów) towarów na dokumentach sprzedaży dla towarów oznaczonych parametrem negocjacja cen. Negocjowanie cen i rabatów – umożliwia modyfikację cen i rabatów na wystawianych dokumentach sprzedaży. Przeglądanie cenników – umożliwia przeglądanie danych cenników. Przekroczenie limitu kredytu kontrahenta – umożliwia wystawianie dokumentów dla kontrahentów z przekroczonym limitem kredytu. Wystawianie dokumentów sprzedaży bez pokrycia – umożliwia wystawianie dokumentów sprzedaży na towary w ilościach większych niż dostępne w magazynie. Zmiana danych cenników – umożliwia dodawanie, edycję i usuwanie cenników. Zmiana danych cenników użytych w dokumentach – umożliwia edycję i usuwanie cenników użytych na dokumentach. Zmiana warunków płatności – umożliwia zmianę warunków płatności na wystawionych dokumentach. |
Ręczne wprowadzanie numeru KSeF i zmiana statusu KSeF – umożliwia ręczną modyfikację pól Data KSeF i Numer KSeF na dokumentach oraz ręczną zmianę statusu wysyłki dokumentów. Wystawianie faktur ustrukturyzowanych KSeF – umożliwia wystawianie faktur w formacie ustrukturyzowanym (KSeF) oraz zmianę ich statusu. Wysyłanie dokumentów do KSeF – określa czy użytkownik może wysyłać dokumenty do KSeF. Prawo nie blokuje możliwości wystawiania dokumentów ustrukturyzowanych KSeF. Zmiana parametrów KSeF podczas wystawiania dokumentu – umożliwia podczas wystawiania dokumentu zmianę sposobu jego wysyłki do Krajowego Systemu e-Faktur (ręczna, automatyczna tylko do Symfonia KSeF, automatyczna do KSeF). |
Obsługa dokumentów PZP – umożliwia dodawanie, edycję i usuwanie dokumentów o charakterze przyjęcie z produkcji. Możliwe do wykonania operacje na dokumentach zależą od przyznanych użytkownikowi praw do dokumentów magazynowych. Obsługa dokumentów WDP – umożliwia dodawanie, edycję i usuwanie dokumentów o charakterze wydanie do produkcji. Możliwe do wykonania operacje na dokumentach zależą od przyznanych użytkownikowi praw do dokumentów magazynowych. Obsługa receptur – umożliwia dodawanie, edycję i usuwanie receptur. Obsługa zleceń – umożliwia dodawanie, edycję i usuwanie zleceń produkcyjnych. Przeglądanie receptur – umożliwia przeglądanie receptur. Przeglądanie zleceń – umożliwia przeglądanie zleceń produkcyjnych. Wydawanie powyżej ilości na recepturze – umożliwia wydawanie do produkcji większej ilości towarów niż na recepturze. Zmiana receptury w trakcie jej używania – umożliwia edycję składu receptury, do której istnieją zlecenia, oraz receptury na zleceniu produkcyjnym. |
Administrowanie programem – umożliwia dostęp do kartoteki raportów, edycji raportów, edycji ustawień programu (m.in. dodawania stawek VAT, zarządzania działami handlowymi, zarządzania magazynami, zarządzania rejestrami pieniężnymi). Nadawanie grupy kontrahentom – umożliwia użytkownikowi zarządzanie przypisaniem kontrahentów do grup. Funkcjonalność grup kontrahentów umożliwia zarządzanie w module Handel dostępem użytkowników do kontrahentów. Ręczna zmiana numeru dokumentu – umożliwia ręczne wprowadzanie numeru dokumentu. Środowisko VBA IDE – umożliwia otwarcie środowiska programistycznego VBA. Tworzenie i usuwanie powiązań między dokumentami – umożliwia tworzenie i usuwanie powiązań między zamówieniami, dokumentami handlowymi i dokumentami magazynowymi. Zmiana atrybutów JPK_V7 – umożliwia zmianę atrybutów JPK_V7 dokumentów sprzedaży i zakupu. Zmiana domyślnego schematu księgowania – umożliwia zmianę schematu księgowania dla dokumentu oraz zmianę domyślnego schematu księgowania dla typu dokumentu. Zmiana sposobu naliczania podatku VAT – umożliwia zmianę sposobu naliczania podatku VAT w trakcie wystawiania dokumentu. Zmiana struktury katalogów – umożliwia edycję struktury katalogów. Zmiana struktury rodzajów – umożliwia edycję struktury rodzajów. Zmiana trybu rezerwacji – umożliwia zmianę typu rezerwacji towarów (ilościowa / ze wskazaniem dostaw). Zmiana wartości własnych pól dla pozycji dokumentu – umożliwia edycję wartości niestandardowych pól (dodanych przez użytkownika) w pozycji dokumentu. Zmiana wartości własnych pól dokumentów – umożliwia zmianę wartości pól własnych dokumentów. Zmiana wartości wymiarów pozycji dokumentów przekazanych do FK – umożliwia zmianę wartości wymiarów analitycznych dla dokumentów przekazanych do modułu finansowo księgowego. Zmiana wartości wymiarów pozycji dokumentów w buforze – umożliwia zmianę wartości wymiarów analitycznych dla dokumentów w buforze. Zmiana wartości wymiarów pozycji dokumentów wystawionych – umożliwia zmianę wartości wymiarów analitycznych dla wystawionych dokumentów. Zmiana ustawień programu – umożliwia edycję ustawień programu. Zmiana ustawień współpracy z FK – umożliwia konfigurację ustawień współpracy z modułem Finanse i Księgowość. |
Prawa modułu: Repozytorium Dokumentów
Dostęp do e-Deklaracji – prawo dostępu do okien i funkcjonalności deklaracji elektronicznych (gałąź e-Deklaracje w Repozytorium Dokumentów). Podpisywanie e-Deklaracji – umożliwia podpisywanie e-deklaracji. Prawo do operacji wdrożeniowej – umożliwia migrację deklaracji. Usuwanie e-Deklaracji – umożliwia usuwanie e-deklaracji. Wysyłanie e-Deklaracji – umożliwia wysyłanie e-deklaracji na bramkę Ministerstwa Finansów. |
Akceptacja i odrzucanie przelewów – umożliwia akceptację i odrzucanie przygotowanych e-przelewów. Anulowanie przelewów – umożliwia anulowanie przelewów ze statusem Wysłany. Dostęp do przelewów – umożliwia dostęp do grupy dokumentów Przelewy. Dostęp do wyciągów i operacji – Nie wykorzystywane w Symfonia ERP Kadry i Płace. Edycja przelewów – umożliwia edycję e-przelewów. Edycja systemów bankowych – umożliwia dodawanie, edycję i usuwanie systemów bankowych. Import przelewów – umożliwia import z pliku XML w kartotece e-przelewy. Łączenie przelewów z operacjami – Nie wykorzystywane w Symfonia ERP Kadry i Płace. Odbieranie operacji bankowych i wyciągów – Nie wykorzystywane w Symfonia ERP Kadry i Płace. Usuwanie operacji bankowych i wyciągów – Nie wykorzystywane w Symfonia ERP Kadry i Płace. Usuwanie przelewów – umożliwia usuwanie przelewów z kartoteki. Wysyłanie przelewów – umożliwia wysyłane przelewów z kartoteki. Zlecanie przelewów – umożliwia wprowadzanie przelewów przelewów bezpośrednio z kartoteki. |
Akceptacja i odrzucanie dokumentów – Nie wykorzystywane w Symfonia ERP Kadry i Płace. Edycja dokumentów – Nie wykorzystywane w Symfonia ERP Kadry i Płace. Import dokumentów – Nie wykorzystywane w Symfonia ERP Kadry i Płace. Korzystanie z serwisu miedzyfirmami.pl – Nie wykorzystywane w Symfonia ERP Kadry i Płace. Tworzenie dokumentów z nieznanych plików – Nie wykorzystywane w Symfonia ERP Kadry i Płace. Usuwanie dokumentów – Nie wykorzystywane w Symfonia ERP Kadry i Płace. Usuwanie raportów JPK – Nie wykorzystywane w Symfonia ERP Kadry i Płace. Usuwanie uzgodnień – Nie wykorzystywane w Symfonia ERP Kadry i Płace. Wysyłanie dokumentu do kontrahenta – Nie wykorzystywane w Symfonia ERP Kadry i Płace. Wysyłanie raportów JPK – Nie wykorzystywane w Symfonia ERP Kadry i Płace. Zarządzanie parametrami pracy – umożliwia dostęp do ustawień parametrów pracy i danych autoryzacyjnych dla repozytorium dokumentów. |
Prawa modułu: Wspólne
Konwersja danych – umożliwia wykonywanie konwersji danych firmy do nowej wersji programu. Pobieranie i instalacja aktualizacji – prawo do pobierania z internetowego serwisu Symfonii aktualizacji oraz ich instalacji. Aktualizacje >> Przywracanie kopii bezpieczeństwa – umożliwia wykonywanie operacji odtwarzania kopii bezpieczeństwa firmy. Usunięcie bazy danych przy odłączaniu firmy – umożliwia trwałe usunięcie bazy firmy. Wykonywanie kopii bezpieczeństwa – umożliwia wykonywanie kopii bezpieczeństwa firmy. |
Edycja i wprowadzanie danych firmy – umożliwia edycję danych firmy. |
Definiowanie wymiarów analitycznych – umożliwia definiowanie wymiarów analitycznych. |
Zmiana wartości wymiarów – umożliwia edycję wartości wymiarów dla Miejsc Powstawania Kosztów (MPK). |
Dostęp do kartoteki kontrahentów – umożliwia dostęp do kartoteki kontrahentów. Edycja danych identyfikacyjnych kontrahentów – umożliwia dostęp do kartoteki kontrahentów. Przeglądanie kontrahentów – umożliwia podgląd danych kontrahentów. Usuwanie kontrahentów – umożliwia usuwanie kontrahentów z kartoteki. Zmiana aktywności kontrahentów – umożliwia zmianę aktywności kontrahentów. Zmiana danych kontrahentów – umożliwia edycję danych kontrahentów. Zmiana wartości wymiarów kontrahentów – umożliwia edycję wartości wymiarów analitycznych dla kontrahentów.
Prawa nie dotyczą kontrahentów incydentalnych (nie wprowadzonych do kartoteki kontrahentów). |
Anonimizacja danych osobowych – umożliwia wykonanie operacji anonimizacji danych osobowych. Dostęp do kartoteki osób – umożliwia przeglądanie kartoteki Osoby. Dostęp do kartoteki pracowników – umożliwia przeglądanie kartoteki Pracownicy. Wgląd w dane osobowe – umożliwia podgląd danych Osób i Pracowników. Zmiana aktywności pracowników – umożliwia zmianę aktywności Pracowników w kartotece. |
Tworzenie słownika – umożliwia dodawanie nowych słowników do kartoteki. |
Modyfikowanie zapytań SQL – Przyznaje dostęp do edytora zapytań SQL w modułach Handel, Finanse i Księgowość, Środki Trwałe. Wykonywanie zapytań SQL – Przyznaje dostęp do uruchamiania zapytań SQL w modułach Handel, Finanse i Księgowość, Środki Trwałe.
Zapytania SQL umożliwiają bezpośredni i nieograniczony dostęp do bazy danych firmy. Prawa do danych definiowane w innych miejscach programów Symfonia ERP nie są egzekwowane przy wykonywaniu kwerend SQL.
Utworzone zapytania SQL przechowywane są lokalnie w formie plików *.sql w katalogu użytkownika: C:\Users\<nazwa.użytkownika>\Documents\Sage\SQLQueries
|