Sprzedaż > Polityka sprzedaży

Drukuj

Polityka sprzedaży

W module Handel można zdefiniować odrębne warunki sprzedaży zarówno dla rodzaju kontrahenta jak i dla każdego kontrahenta z osobna, co umożliwia prowadzenie bardzo elastycznej polityki sprzedaży.

Kredyt, limit kredytu

Ceny z cennika

Rejestr, typ i termin płatności

Rentowność transakcji

Powiązanie cen

 

Na dane określające warunki sprzedaży składają się:

limit kredytu,

Maksymalna wysokość kredytu. ( "kredyt" oznacza sumę należności ze wszystkich nierozliczonych dokumentów sprzedaży).

rejestr, typ i termin płatności,

Domyślny rejestr pieniężny, w którym będą rejestrowane płatności i rozrachunki oraz domyślna forma płatności dla kontrahenta; można wybierać pomiędzy formami płatności zdefiniowanymi dla wybranego rejestru pieniężnego domyślny typ (Elementami kształtowania polityki sprzedaży są też ceny indywidualne, rabaty i upusty. A, B, C, D) i rodzaj (NETTO, BRUTTO) ceny sprzedaży domyślny rabat.

 

Akademia Symfonii

Kurs - Tworzenie cenników, edycje dokumentów z usunięciem powiązań np. FVS i WZ, import operacji bankowych z całą konfiguracją w repozytorium dokumentów w Symfonia Handel*

 

* Po zalogowaniu do Akademii Symfonii podstawowe kursy dostępne są bezpłatnie w ramach abonamentu MINI. Instrukcja logowania>>

 

Rabat

Jest to procentowe zmniejszenie domyślnej ceny sprzedaży. Wartość rabatu można ustalać:

W definicji rodzaju kontrahenta – dotyczy on wtedy wszystkich towarów i wszystkich kontrahentów danego rodzaju.

W definicji kontrahenta – dotyczy on wszystkich towarów i konkretnego kontrahenta.

W dokumencie sprzedaży (pole rabat ) – dotyczy on konkretnego towaru i konkretnego kontrahenta.

 

Ceny indywidualne

Cena indywidualna jest to cena ustalana indywidualnie, niezależnie od cenników. Można ją ustalać:

W definicji rodzaju kontrahenta dla rodzaju towarów – dotyczy ona wszystkich towarów i wszystkich kontrahentów danego rodzaju.

W definicji rodzaju kontrahenta dla konkretnego towaru – dotyczy ona konkretnego towaru i wszystkich kontrahentów danego rodzaju.

W definicji kontrahenta dla rodzaju towarów – dotyczy ona wszystkich towarów danego rodzaju i konkretnego kontrahenta.

W definicji kontrahenta dla konkretnego towaru – dotyczy ona konkretnego towaru i konkretnego kontrahenta.

 

Upusty

Upust indywidualny

Jest to procentowe zmniejszenie domyślnej ceny sprzedaży. Można go ustalać:

W definicji rodzaju kontrahenta dla rodzaju towarów – dotyczy on wszystkich towarów i wszystkich kontrahentów danego rodzaju.

W definicji rodzaju kontrahenta dla konkretnego towaru – dotyczy on konkretnego towaru i wszystkich kontrahentów danego rodzaju.

W definicji kontrahenta dla rodzaju towarów – dotyczy on wszystkich towarów danego rodzaju i konkretnego kontrahenta.

W definicji kontrahenta dla konkretnego towaru – dotyczy on konkretnego towaru i konkretnego kontrahenta.

Upust ilościowy procentowy

Jest to procentowe zmniejszenie domyślnej ceny sprzedaży o wartości zależnej od ilości sprzedawanego towaru. Można go ustalać:

W definicji rodzaju towaru – dotyczy on wszystkich towarów danego rodzaju.

W definicji towaru – dotyczy on konkretnego towaru.

Upust ilościowy kwotowy

Jest to kwotowe zmniejszenie domyślnej ceny sprzedaży o wartości zależnej od ilości sprzedawanego towaru. Można go ustalać:

W definicji rodzaju towaru – dotyczy on wszystkich towarów danego rodzaju.

W definicji towaru – dotyczy on konkretnego towaru.

 

Zobacz także:

Cenniki

Czynniki kształtujące cenę towaru

Planowanie i prowadzenie polityki sprzedaży