Strona startowa

Drukuj

Dodawanie cennika

1.W kartotece Cenniki kliknij przycisk Nowy cennik. Otworzy się okno Cennik.

2.W polu Nazwa cennika podaj symbol identyfikujący cennik na listach wyboru.

3.W polu rodzaj cennika wybierz: Rabatowy (zawierający stosowane w określonych warunkach rabaty/narzuty, z dopuszczalnymi wartościami ujemnymi podanymi w %) lub Cenowy (zastępujący w określonych warunkach ceny z kartoteki towarów).

4.W polu priorytet wybrać ważniejszy cennik w przypadku jednoczesnego obowiązywania kilku cenników. Priorytet 1 jest najwyższy, priorytet 5 ma cennik najmniej ważny. Priorytet wykorzystywany jest przy łączeniu cenników.

5.Zaznaczone pole dla wszystkich kontrahentów oznacza, że cennik obowiązuje dla wszystkich kontrahentów lub rodzajów kontrahentów.

6.W polach Obowiązuje od do wybrać początek i koniec obowiązywania dla danego cennika. Brak dat granicznych oznacza cennik stały (bezterminowo). Cennik obowiązuje także w dniach podanych jako ograniczniki przedziału czasu obowiązywania.

7.Zaznaczenie pola cyklicznie skutkuje wywołaniem sekcji Dni obowiązywania, która dla cenników niecyklicznych nie jest widoczna.

8.W polu Dział wybierz z listy rozwijanej kod działu, dla którego obowiązuje dany cennik. Brak wyboru oznacza obowiązywanie dla wszystkich działów.

9.Ramka Łączenie cenników zawiera pola określające relacje cenników do stałych rabatów kontrahentów, innych cenników i upustów ilościowych - przy wyznaczaniu cen ostatecznych.

10.Ramka Okresy obowiązywania zawiera pola dni tygodnia, w których należy wybrać odpowiednie pozycje.

11.Status Aktywny lub Nieaktywny wybiera się klikając w widniejący w polu aktywności napis.  

12.Dla zapisania danych nowego cennika należy wybrać przycisk Zapisz, aby anulować zmiany - przycisk Anuluj.