Strona startowa

Drukuj

Dokumenty - przyciski narzędziowe

W górnej części okna wystawiania dokumentu znajdują się przyciski poleceń pomocne przy wystawianiu dokumentu oraz przy korygowaniu jego danych. Przyciski wymieniają się w zależności od wykonywanej czynności:

 

Przycisk Informacje

Zależnie od okna dokumentu przycisk rozwija menu z poleceniami:

Szczegóły dokumentu w repozytorium – otwiera okno podglądu dokumentu w repozytorium dokumentów. Okno umożliwia wysłanie dokumentu do kontrahenta.

Operacje dla e-faktury – otwiera okno Operacje w repozytorium.

Rentowność – otwiera okno zestawienia rentowności wybranego dokumentu.

Własne pola – otwiera okno umożliwiające ustawienie wartości dodanych przez użytkownika pól dokumentu. Pola te uzupełniają informacje o dokumencie na potrzeby informacji przekazywanej ogranom podatkowym w formie elektronicznej (JPK).

Własne pola pozycji – otwiera okno umożliwiające ustawienie wartości dodanych przez użytkownika pól dla pozycji towarowych.

Rejestry VAT – otwiera okno zestawienia rejestrów VAT dokumentu.

Dekretacje – otwiera okno prezentujące dekretacje księgowe zdefiniowane dla bieżącego dokumentu.

Wpłaty na fundusze promocji rolnej – otwiera okno Kwoty pobrane na fundusze promocji rolnej prezentujące informacje o wysokości naliczonych wpłat na fundusze rolne.

Notatka – otwiera okno notatki dołączanej do dokumentu.

 

Przyciski dostępne podczas wystawiania dokumentu:

Wystaw – wystawia dokument. Aby zapisać dokument bez wystawiania kliknij przycisk Pozostaw w buforze na dole okna.

Usuń – usuwa dokument.

 

Przyciski dostępne po wystawieniu dokumentu:

Drukuj – umożliwia wydruk wystawionego dokumentu.

 

Szczegóły dokumentu w repozytorium (dok. sprzedaży, zakupu, zamówień).

Otwiera okno Repozytorium z danymi dokumentu.

 

e-Faktura

Podgląd dokumentu w repozytorium otwiera okno widoku dokumentu w PDF.

Szczegóły dokumentu w repozytorium (dok. sprzedaży, zakupu, zamówień) – otwiera okno Repozytorium z danymi dokumentu

operacje dla e-faktury – otwiera okno Operacje w repozytorium umożliwiające generowanie pliku PDF i tworzenie duplikatu, a następnie podpisanie i wysłanie pliku.

 

Ikony widoczne w kartotekach

Zależnie od widoku kartoteki do oznaczenia dokumentów stosowane są ikony:

Klasyczny widok

Nowy widok

Znaczenie ikony

clip0003

icon-papierowa-wydrukowana

Dokument został wystawiony jako faktura papierowa i w Repozytorium został zapisany wydruk w postaci pliku PDF.

clip0002

icon-elektroniczna-wydrukowana(1)

Dokument został wystawiony jako e-faktura i został utworzony PDF.

clip0004

icon-papierowa

Dokument został wystawiony jako faktura papierowa.

clip0001

icon-eletroniczna

Dokument został wystawiony jako e-faktura.

 

Brak ikony oznacza że dokument nie jest zapisany w Repozytorium.

 

Operacje

Pod przyciskiem Operacje w oknie wystawionego dokumentu dostępne są wszystkie operacje, które można przeprowadzić na tym dokumencie. W zależności od kontekstu (typu dokumentu, prawa użytkownika itp.) mogą to być:

 Wystawienie dokumentu korygującego.

 Unieważnienie (Anulowanie) wystawionego dokumentu.

 Wprowadzenie poprawek bezpośrednio na dokumencie - edycja.

 Wystawienie dokumentu handlowego do dokumentu magazynowego.

 Wystawienie dokumentu magazynowego do dokumentu handlowego.

 

Przeglądanie listy

btn_nav_list

Jeśli okno zostało wywołane z listy, w dolnej jego części pojawiają się przyciski służące do przeglądania tej listy. Po zamknięciu okna listy przyciski znikają.

 

Przyciski dostępne podczas edycji dokumentu:

Zapisz – zatwierdza wprowadzone w trybie edycji zmiany.

Anuluj – anuluje wprowadzone w trybie edycji zmiany.