W górnej części okna wystawiania dokumentu znajdują się przyciski poleceń pomocne przy wystawianiu dokumentu oraz przy korygowaniu jego danych. Przyciski wymieniają się w zależności od wykonywanej czynności:
Przycisk Informacje
Zależnie od okna dokumentu przycisk rozwija menu z poleceniami:
Szczegóły dokumentu w repozytorium – otwiera okno podglądu dokumentu w repozytorium dokumentów. Okno umożliwia wysłanie dokumentu do kontrahenta.
Operacje dla e-faktury – otwiera okno Operacje w repozytorium.
Rentowność – otwiera okno zestawienia rentowności wybranego dokumentu.
Własne pola – otwiera okno umożliwiające ustawienie wartości dodanych przez użytkownika pól dokumentu. Pola te uzupełniają informacje o dokumencie na potrzeby informacji przekazywanej ogranom podatkowym w formie elektronicznej (JPK).
Własne pola pozycji – otwiera okno umożliwiające ustawienie wartości dodanych przez użytkownika pól dla pozycji towarowych.
Rejestry VAT – otwiera okno zestawienia rejestrów VAT dokumentu.
Dekretacje – otwiera okno prezentujące dekretacje księgowe zdefiniowane dla bieżącego dokumentu.
Wpłaty na fundusze promocji rolnej – otwiera okno Kwoty pobrane na fundusze promocji rolnej prezentujące informacje o wysokości naliczonych wpłat na fundusze rolne.
Notatka – otwiera okno notatki dołączanej do dokumentu.
Przyciski dostępne podczas wystawiania dokumentu:
Wystaw – wystawia dokument. Aby zapisać dokument bez wystawiania kliknij przycisk Pozostaw w buforze na dole okna.
Usuń – usuwa dokument.
Przyciski dostępne po wystawieniu dokumentu:
Drukuj – umożliwia wydruk wystawionego dokumentu.
Szczegóły dokumentu w repozytorium (dok. sprzedaży, zakupu, zamówień).
Otwiera okno Repozytorium z danymi dokumentu.
e-Faktura
Podgląd dokumentu w repozytorium – otwiera okno widoku dokumentu w PDF.
Szczegóły dokumentu w repozytorium (dok. sprzedaży, zakupu, zamówień) – otwiera okno Repozytorium z danymi dokumentu
operacje dla e-faktury – otwiera okno Operacje w repozytorium umożliwiające generowanie pliku PDF i tworzenie duplikatu, a następnie podpisanie i wysłanie pliku.
Ikony widoczne w kartotekach
Zależnie od widoku kartoteki do oznaczenia dokumentów stosowane są ikony:
Klasyczny widok |
Nowy widok |
Znaczenie ikony |
Dokument został wystawiony jako faktura papierowa i w Repozytorium został zapisany wydruk w postaci pliku PDF. |
||
Dokument został wystawiony jako e-faktura i został utworzony PDF. |
||
Dokument został wystawiony jako faktura papierowa. |
||
Dokument został wystawiony jako e-faktura. |
Brak ikony oznacza że dokument nie jest zapisany w Repozytorium.
Operacje
Pod przyciskiem Operacje w oknie wystawionego dokumentu dostępne są wszystkie operacje, które można przeprowadzić na tym dokumencie. W zależności od kontekstu (typu dokumentu, prawa użytkownika itp.) mogą to być:
• Wystawienie dokumentu korygującego.
• Unieważnienie (Anulowanie) wystawionego dokumentu.
• Wprowadzenie poprawek bezpośrednio na dokumencie - edycja.
• Wystawienie dokumentu handlowego do dokumentu magazynowego.
• Wystawienie dokumentu magazynowego do dokumentu handlowego.
Przeglądanie listy
Jeśli okno zostało wywołane z listy, w dolnej jego części pojawiają się przyciski służące do przeglądania tej listy. Po zamknięciu okna listy przyciski znikają.
Przyciski dostępne podczas edycji dokumentu:
Zapisz – zatwierdza wprowadzone w trybie edycji zmiany.
Anuluj – anuluje wprowadzone w trybie edycji zmiany.