Przed rozpoczęciem wykorzystywania programu Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość niezbędne jest wykonanie czynności przystosowujących go do potrzeb konkretnej firmy. Przygotowania dotyczą zarówno organizacji firmy, jak i wykorzystywanego sprzętu i oprogramowania.
Utworzenie nowej firmy:
•Dodanie nowej firmy,
•Rejestracja i aktywacja firmy.
Właściciele:
•Wprowadzenie właścicieli firmy,
•Określenie udziału właścicieli w źródłach dochodów,
•Wprowadzanie informacji o ulgach, stratach i odliczeniach właściciela,
•Wprowadzenie okresów współpracy.
Urzędy Skarbowe:
•Wprowadzenie urzędów skarbowych,
•Ukrycie nieużywanych urzędów.
Rok podatkowy i aktualna data:
•Sprawdzenie roku podatkowego i aktualnej daty dla operacji księgowych.
Podatki:
•Wybór składanych deklaracji,
•Ustawienie terminów płatności podatków, składek ZUS i wynagrodzeń,
•Ustawienia dla podatku dochodowego,
•Ustawienia dla składek ZUS,
•Ustawienia dla podatku VAT.
Wzory księgowań:
•Utworzenie wzorów księgowań.
Rejestry pieniężne:
•Tworzenie rejestrów pieniężnych,
•Wprowadzenie stanu początkowego rejestru.
Użytkownicy:
•Dodawanie użytkowników,
•Zmiana hasła.
Słowniki:
•Dodanie własnych elementów słowników,
•Ukrycie nieużywanych elementów słowników.
Ustawienia wydruku:
•Konfiguracja dla współpracujących drukarek tekstowych oraz graficznych.
Ustawienia współpracy z innymi programami Symfonii
•Synchronizacja kartotek z programami Symfonia Start 2.0 Faktura oraz Symfonia Start 2.0 Handel
•Ustawienie przesyłania e-Faktur przy współpracy z programem e-Dokumenty
•Katalogi zapisu JPK i e-Deklaracji przy współpracy z programem e-Deklaracje
•Konfiguracja współpracy z Connect