W tym oknie możliwe jest przeprowadzanie działań związanych z rejestracją kontrahentów firmy.
Okno podzielone jest na dwie części. Lewa część może mieć układ okna wyborów, rodzajów lub drzewka katalogów w zależności od wybranej w dolnej części okna zakładki. W prawej części okna wyświetlana jest lista kontrahentów, o zawartości zależnej od ustawień w lewej części okna oraz przyciski poleceń. Nagłówki kolumn tabeli w prawej części okna są równocześnie przyciskami sortującymi.
Nowy kontrahent
Wybranie tego przycisku otwiera okno Kontrahent, w którym można wprowadzić opis nowego kontrahenta.
Ten przycisk umożliwia dodanie lub usunięcie wyświetlanych kolumn w kartotece. Wybranie przycisku otwiera okno, w którym można zaznaczyć lub odznaczyć kolumny do wyświetlenia bądź ukrycia.
Wykresy
Wybranie tego przycisku rozwija listę poleceń uruchamiających wykonanie wykresów. Dostępne są:
Obroty w księdze (tylko dla KPiR)
Wybranie tego polecenia otwiera dialog wyboru opcji wykresu, w którym można wybrać opcje wykonania wykresu i zainicjować jego wykonanie.
Obroty w ewidencji przychodów (tylko dla ewidencji przychodów)
Wybranie tego polecenia otwiera dialog wyboru opcji wykresu, w którym można wybrać opcje wykonania wykresu i zainicjować jego wykonanie.
Należności i zobowiązania kontrahentów
Wybranie tego polecenia otwiera dialog wyboru opcji wykresu, w którym można wybrać opcje wykonania wykresu i zainicjować jego wykonanie.
Wykresy wszystkie
Wybranie tego polecenia otwiera okno Lista wykresów dla bieżącego okna.
Zestawienia
Wybranie tego przycisku rozwija listę poleceń uruchamiających wykonanie raportów i zestawień. Dostępne są:
Wykonaj raport
Wybranie tego polecenia otwiera okno Wybór wydruku w którym można zainicjować wykonanie wybranego raportu.
Obroty z kontrahentami
Wybranie tego polecenia otwiera dialog Wybór opcji zestawienia, w którym można wybrać opcje wykonania zestawienia i zainicjować jego wykonanie.
Płatności kontrahentów za okres
Wybranie tego polecenia otwiera dialog Wybór opcji zestawienia, w którym można wybrać opcje wykonania zestawienia i zainicjować jego wykonanie.
Należności i zobowiązania kontrahentów
Wybranie tego polecenia otwiera dialog Wybór opcji zestawienia, w którym można wybrać opcje wykonania zestawienia i zainicjować jego wykonanie.
Operacje
Wybranie tego przycisku rozwija listę poleceń uruchamiających wykonanie operacji. Dostępne są:
Eksport danych
Wybranie tego polecenia otwiera dialog Eksport danych.
Kontrola uzgodnień
Wybranie tego polecenia otwiera dialog Kontrola uzgodnień kontrahenta.
Wykonaj raport
Wybranie tego polecenia otwiera okno Wybór wydruku w którym można zainicjować wykonanie wybranego raportu.
Ustawianie znacznika
Wybranie tego polecenia otwiera dialog Ustawianie znacznika umożliwiając oznaczenie zaznaczonych dokumentów wybranym znacznikiem.
Zmiana aktywności
Wybranie tego polecenia otwiera dialog Zmiana aktywności umożliwiając zmianę stanu zaznaczonych kontrahentów.
Usuwanie kontrahentów
Wybranie tego polecenia otwiera dialog Usuwanie wybranych kontrahentów uruchamiając usuwanie kontrahentów z kartoteki.
Udostępnienie danych osobowych
Wybranie tego polecenia otwiera dialog Rejestracja udostępnienia danych osobowych umożliwiający zarejestrowanie faktu udostępnienia danych osobowych.
Zmiana źródła danych osobowych
Wybranie tego polecenia otwiera dialog Zmiana źródła danych osobowych umożliwiający zmianę źródła, z którego zostały uzyskane dane osobowe.