Aplikacja mobilna > Przyjęcie do magazynu > Przyjęcie towaru do magazynu

Drukuj

Przyjęcie towaru do magazynu

(tylko w trybie pracy Kody obce)

Proces przyjęcia towaru do magazynu rozpoczyna się od zlecenia przyjęcia towaru i utworzenia wymaganych dokumentów w systemie Symfonia ERP Handel.

 

Aktualnie w Symfonia Mobilny Magazyn jest możliwe zrealizowanie przyjęcia towaru na podstawie dokumentów magazynowych o charakterze Przesunięcie MM+, Przyjęcie do magazynu (od wersji Handlu 2020.4) oraz Przychód wewnętrzny (od wersji Handlu 2020.4) – należy utworzyć odpowiedni dokument w systemie Symfonia ERP Handel i pozostawić go w buforze.

 

Wprowadzony dokument zostaje przekazany jako awizo do przyjęcia przez magazyniera i jest widoczny w aplikacji mobilnej.

 

Po wybraniu z menu głównego opcji Przyjmij, na ekranie wyświetli się lista dokumentów do przyjęcia. Użytkownik może dokonać zmiany w zakresie prezentacji dokumentów, wybierając z listy rozwijalnej pożądany typ dokumentu, zatem w zależności od wyboru magazyniera, na liście dokumentów do przyjęcia prezentowane będą dokumenty o określonym typie:

Przesunięcie magazynowe plus – na liście prezentowane są dokumenty magazynowe o charakterze Przesunięcie MM+ w buforze;

Dokument magazynowy – na liście prezentowane są dokumenty magazynowe o charakterze Przyjęcie do magazynu w buforze oraz dokumenty magazynowe o charakterze Przychód wewnętrzny w buforze.

 

imgmh268

 

Dokumenty na liście są ładowane przyrostowo, tzn. że kolejne dokumenty są ładowane podczas przesuwania listy. Istnieje również możliwość odświeżenia listy dokumentów poprzez przeciągnięcie jej w dół.

 

Aby rozpocząć realizację przyjęcia należy zaznaczyć na liście dany dokument, a następnie skorzystać z przycisku Wybierz. Przycisk Wstecz cofa do menu głównego aplikacji.

 

imgmh269

 

W przypadku, gdy w tym samym czasie na dokumencie pracuje inna osoba zarówno w systemie Handel, jak i na innym urządzeniu – użytkownik otrzyma stosowny komunikat.

 

Po wybraniu danego dokumentu na ekranie wyświetli się lista towarów do przyjęcia. Prezentowane towary są posortowane zgodnie z ustawieniami Mobilnego Magazynu w Symfonia ERP Handel.

 

Na ekranie prezentowane są informacje o towarach takie jak: kod referencji, ilość do przyjęcia, ilość odebrana (przed zeskanowaniem towaru ilość jest równa 0) oraz jednostka miary. Czerwony przycisk X umożliwia reset danej pozycji do stanu sprzed skanowania.

 

imgmh270

 

Status przyjęcia towarów określają poszczególne kolory:

Czerwony – towar nie został zeskanowany;

Żółty – towar został zeskanowany w ilości mniejszej od ilości na dokumencie;

Zielony – towar został zeskanowany zgodnie z ilości na dokumencie.

 

Poniżej listy towarów do przyjęcia znajdują się przyciski umożliwiające wykonanie różnego rodzaju akcji.

 

Aby przyjąć towary należy zeskanować kolejno ich etykiety. W tym celu należy skorzystać z przycisku Skanuj. Gdy skaner zostanie uruchomiony należy zeskanować etykietę towaru. Po zeskanowaniu wszystkich pozycji nastąpi automatyczne wyjście ze skanera.

 

imgmh271

 

Po zakończeniu skanowania towarów należy potwierdzić przyjęcie dostarczonego towaru do magazynu korzystając z przycisku Potwierdź.

 

imgmh272
imgmh273

 

Zatwierdzenie przyjęcia w Symfonia Mobilny Magazyn powoduje wystawienie dokumentu magazynowego o wybranym charakterze w systemie Symfonia ERP Handel.

 

Wykonanie przez użytkownika określonej akcji powoduje, iż jest ona automatycznie buforowana (na przyjęciu jest to zeskanowanie minimum jednego towaru). Oznacza to, że użytkownik, bez konieczności zakończenia aktualnie wykonywanej operacji, może rozpocząć kolejną, innego rodzaju operację.

 

Poza automatycznym buforowaniem operacji, użytkownik może także wstrzymać wykonywany proces ręcznie, wykorzystując w tym celu przycisk Wstrzymaj.

 

Zarówno automatycznie jak i ręcznie wstrzymaną operację można wznowić z poziomu zakładki Operacje oraz bezpośrednio z listy dokumentów do przyjęcia.