Komunikaty obsługi bazy danych > Lista komunikatów > komunikat nr 7224

Drukuj

Komunikat nr 7224 - Brak wystarczających uprawnień do aktywacji lub dezaktywacji klucza licencji

Błąd występuje wówczas, gdy próbujemy aktywować nową lub dezaktywować starą licencje Pervasive. Problem wynika z niewystarczającego poziomu uprawnień użytkownika systemu Windows.

Aby rozwiązać problem uruchom silnik bazy Pervasive na koncie użytkownika Windows z uprawnieniami administracyjnymi. W tym celu:

1.Otwórz katalog instalacji Pervasive. Zazwyczaj jest to :

Dla systemów x64 jest to C:\Program Files (x86)\Actian\PSQL\bin

Dla systemów x86 jest to C:\Program Files\Actian\PSQL\bin

2.Uruchom plik pvkillwg.exe, aby zatrzymać silnik bazy danych Pervasive.

3.Kliknij prawym przyciskiem myszy na pliku w3dbsmgr.exe i wybierz Uruchom jako Administrator. Po uruchomieniu w prawym dolnym rogu powinna pojawić się ikona silnika Pervasive.

Po wykonaniu powyższych czynności aktywacja, dezaktywacja jak i naprawa uszkodzonej licencji będzie możliwa.

 

Zobacz też

Reakcja na komunikaty