VBA > Opis okien > Zapisy dla maski kont | | Drukuj |
Okno otwiera się po wybraniu polecenia Zapisy dla maski kont z menu Projekty.
Umożliwia wyświetlenie zapisów dla podanego konta w określonym przedziale czasowym.
Aby wyświetlić zapisy należy w oknie Zapisy dla maski kont – Kryteria (przycisk Kryteria) wpisać numer konta, żądany zakres dat oraz zaznaczyć odpowiednie pola, jeżeli zachodzi potrzeba uwzględnienia zapisów z bufora, bilansu otwarcia i obrotów rozpoczęcia, numerów ewidencyjnych czy własnych dokumentów, podsumowania analityk, nazw kont. Linie z zapisami z bilansu otwarcia, obrotów rozpoczęcia i podsumowania analityk zostały wyróżnione innymi kolorami.
Jeżeli często potrzebujesz informacji o zapisach danego konta możesz zapamiętać wybrane kryteria. W tym celu należy po wyświetleniu danych wybrać przycisk Zapisz, wpisać nazwę identyfikującą dane kryteria i wybrać przycisk Save. Kryteria zapisywane są domyślnie w katalogu MaskiKont. Aby wczytać zapamiętane kryteria należy wybrać przycisk Wczytaj, z listy wskazać nazwę, pod jaką zostały zapisane i wybrać przycisk Wybierz.
W oknie widać następujące kolumny:
Pusta – umożliwia zaznaczenie wybranych dokumentów
Kolumna prezentująca skąd pochodzi dany dokument (K – księgi, B – bufor, OR – obroty rozpoczęcia, BO – bilans otwarcia)
Konto – oznacza numer konta
Nazwa – nazwa konta (w zależności od zaznaczenia opcji w Kryteriach)
Okres – miesiąc roku, z którego dany dokument pochodzi
Data dok. – dokładna data dokumentu
Nr ewid. – numer ewidencyjny dokumentu
Nr własny – numer własny dokumentu
Opis – pokazuje pole z opisem danego dokumentu
Kwota Wn – zapisy po stronie Wn
Kwota Ma. – zapisy po stronie Ma
Aby posortować wyświetlane dane wystarczy dwukrotnie kliknąć lewym przyciskiem myszy na wybranym nagłówku kolumny.
Możesz zsumować ze sobą wybrane dokumenty. W tym celu postaw znacznik (kliknij lewym przyciskiem myszy) w pierwszej kolumnie z lewej strony przy tych dokumentach, które mają być zsumowane. Suma zaznaczonych dokumentów pojawi się w wierszu "Suma zaznaczonych", w dolnej części okna.
Przyciski:
Kryteria – otwiera okno parametrów i umożliwia sporządzenie zestawienia
Dokument – otwiera wskazany (podświetlony) dokument
Wczytaj – umożliwia otwarcie okna Zapisy dla maski kont – Kryteria z zapamiętanymi wcześniej kryteriami
Zapisz – umożliwia zapisanie wybranych kryteriów na dysku w postaci pliku z rozszerzeniem *.zmk
Archiwum – umożliwia zapisanie zawartości ekranu pod wybraną nazwą na dysku w postaci pliku z rozszerzeniem *.rpt
Export – otwiera okno parametrów i umożliwia przesłanie danych do Excela lub do pliku