Przygotowanie do pracy > Ustawienia - Raporty JPK

Drukuj

Ustawienia - Raporty JPK

Przed rozpoczęciem pracy raportami JPK w programie e-Deklaracje należy ustawić jego parametry ich przechowywania i wysyłki. Opcje konfiguracji znajdują się w menu rozwijanym przyciskiem Ustawienia.

 

img_toolbar_01

 

Autoryzacja JPK

Ustawienia sposobu podpisu plików JPK za pomocą Podpisu kwalifikowanego, Profilu Zaufanego (ePUAP) lub Danych autoryzacyjnych. Na oknie znajdują się również dodatkowe ustawienia katalogów zapisu plików metadanych dla profilu zaufanego.
Podpisywanie JPK_VAT profilem zaufanym ePUAP >>

 

Danymi autoryzacyjnymi można podpisywać tylko pliki generowane przez podatnika będącego osobą fizyczna.

 

Folder z plikami JPK

Wskazuje folder w którym znajdują się pliki JPK. Domyślnie jest to katalog Sage\JPK w folderze dokumentów użytkownika. Program przeszukuje również podkatalogi wskazanego folderu. Dostępny w oknie ustawień przycisk Używane ścieżki JPK otwiera okno z listą katalogów, w których znajdowały się wysyłane pliki JPK. W kolumnie Aktywna można oznaczyć aktualnie wykorzystywane ścieżki. Na liście wyświetlane są tylko raporty JPK z aktywnych katalogów.

 

Typ kontroli

Ustawia czy pliki JPK wysyłane są cyklicznie (zgodnie z obowiązkiem ich dostarczenia) czy też na żądanie w ramach kontroli.
 

Certyfikat

Wskazuje magazyn certyfikatów w systemie Windows, z którego podpowiadane będą dostępne zainstalowane certyfikaty. Wysyłane pliki JPK na bramkę Ministerstwa Finansów wymagają podpisu elektronicznego z ważnym certyfikatem kwalifikowanym.

 

Zobacz także:

Użytkownicy i ich uprawnienia

Konfiguracja zapory sieciowej