Celem kreator tworzenia klienta biura rachunkowego jest zapewnienie osobie dodającej klienta możliwości nie tylko utworzenia nowego konta, ale także jego minimalnej konfiguracji pozwalającej na prawidłowe działanie konta bez konieczności logowania się do niego.
Kreator pozwala na wykonanie podstawowej konfiguracji, jeśli jednak wymagana jest zaawansowana konfiguracja taka jak np. import słowników dodatkowych analityk, to należy wykonać to już bezpośrednio z ustawień eksportera po zalogowaniu się do konta klienta.
Uruchomienie kreatora zakładania firmy klienta
1.Wejdź na stronę https://biuro.symfonia.pl/
2.Zaloguj się na swoje konto (użyj danych do logowania do Symfonia Biuro Rachunkowe Online)
3.Zaloguj się do swojego biura rachunkowego
4.Kliknij znajdującą się na pulpicie biura ikonę lub wybierz z menu aplikacji w lewym górnym rogu Panel biura.
5.Wybierz zakładkę Klienci.
6.Kliknij przycisk Dodaj na głównym pasku narzędziowym okna. Otworzy się okno Kreatora nowego klienta.
Kreator nowego klienta
Ekran informujący o danych jakie należy przygotować, aby prawidłowo ukończyć konfigurowanie klienta.
Centrum pomocy - Eksport modelu księgowego >>
|
Znany jest z poprzedniego kreatora i pozwala na wprowadzenie numeru NIP klienta oraz podstawową konfigurację taką jak: •Poziom opisywania faktur przez klienta, •Typ programu klienta: oMKP - Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość, o50C - Symfonia Finanse i Księgowość, oFKF - Symfonia ERP Finanse i Księgowość. •Księgowa z dostępem do klienta. •Format wymiany danych.
W przypadku, gdy Klient pracuje na Małej Księgowości wybierz jeszcze Rodzaj rozliczenia: Ryczałt lub KPiR. |
Dane klienta wypełniane są automatycznie na podstawie danych w serwisie GUS dla wprowadzonego wcześniej numeru NIP klienta.
W razie potrzeby użytkownik może poprawić podpowiedziane dane klienta.
|
Pozwala na wybranie jednej z dostępnych ścieżek obiegu faktur.
Aby przyspieszyć obsługę dokumentów poleca się wykorzystywać funkcję Faktura powtarzalna dla typowych faktur zakupu oraz funkcję Eksport dokumentu po zakończeniu procedury.
PROFIL - BIURO Profil umożliwia wybór z dwóch możliwych obiegów, w których klient wyłączony jest z procesu wprowadzania faktur. To biuro rachunkowe wprowadza dokumenty do systemu bez uczestnictwa klienta.
Profil – Biuro 1 Pozwala na wprowadzenie dokumentów kosztowych przez pracownika Biura Rachunkowego, ich szybkiego opisania i zadekretowania, a następnie wyeksportowania dokumenty do systemu finansowo-księgowego. Proces jest obsługiwany przez jednego użytkownika Biura Rachunkowego Online, bez udziału klienta.
Profil – Biuro 2 Pozwala na wprowadzenie dokumentów kosztowych przez pracownika Biura Rachunkowego, ich szybkiego opisania i zadekretowania, a następnie wyeksportowania dokumentów do systemu finansowo-księgowego. W przypadku potrzeby weryfikacji dokumentu przez Główną księgową występuje dodatkowy etap weryfikacji, po którym następuje wyeksportowanie dokumentu. Proces jest obsługiwany przez jednego lub dwóch użytkowników Biura Rachunkowego, bez udziału klienta.
PROFIL – KLIENT Profil umożliwia wybór z trzech możliwych obiegów, w których klient bierze udział we wprowadzaniu faktur do systemu Biura Rachunkowego Online.
Profil – Klient 1 Obieg dokumentów, w którym to klient wprowadza dokumenty do systemu BRO i eksportuje je do systemu finansowo-księgowego, a pracownik Biura Rachunkowego potwierdza w BRO weryfikację dokumentu, a pozostałe czynności wykonuje w systemie FK. Proces jest obsługiwany przez dwóch użytkowników Biura Rachunkowego Online.
Profil – Klient 2 Klient wprowadza dokumenty do systemu BRO, a pracownik Biura Rachunkowego opisuje i dekretuje dokument, a następnie eksportuje go do systemu finansowo księgowego. Uproszczona procedura z udziałem klienta biura. Proces jest obsługiwany przez dwóch użytkowników Biura Rachunkowego Online.
Profil – Klient 3 Obieg dokumentu, w którym to klient wprowadza dokumenty do systemu BRO, a pracownik Biura Rachunkowego przyjmuje je do biura, a następnie opisuje i dekretuje przechodząc przez standardową procedurę obiegu dokumentu. Główna Księgowa potwierdza dokument i eksportuje do systemu FK. Proces jest obsługiwany przez trzech użytkowników Biura Rachunkowego Online. |
Krok wykonywany jest w przypadku profili obiegu z udziałem klienta i umożliwia wprowadzenie danych dla nowego konta użytkownika klienta z dostępem do firmy serwisie Biura Rachunkowego Online.
W przypadku wybrania profilu obiegu bez udziału klienta krok ten jest pomijany.
Aby pominąć tworzenie konta klienta odznacz parametr Utwórz konto użytkownika dla klienta.
Jeśli zaznaczysz pole Wyślij link użytkownik otrzyma w wiadomości link umożliwiający wprowadzenie nowego hasła. Jeśli pole jest odznaczone, samodzielnie podaj hasło dla użytkownika.
|
Faktyczna instalacja firmy klienta biura.
W przypadku wybrania systemu Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość konfigurator po zainstalowaniu klienta pominie kroki związane z importem i konfiguracją modelu księgowego.
|
Pozwala na zaimportowanie danych z modelu księgowego wyeksportowanego z Symfonii.
Centrum pomocy - Eksport modelu księgowego >>
Wyłączenie parametru Zaimportuj model księgowy umożliwia wyłączenie i pominięcie tego kroku.
|
Pozwala na przypisanie grup kont z zaimportowanego modelu księgowego do podstawowych słowników: Rodzaju kosztu, Miejsca powstania kosztu oraz Rodzaju przychodu.
|
W tym kroku wprowadzane są ustawienia kont i prefiksów dla faktur zakupu i faktur sprzedaży oraz określenie domyślnego szablonu generowania danych księgowych.
Faktury zakupu W oknie konfiguracji dla faktur zakupu wybierz jeden z szablonów generowania dekretów: •Tylko 4 – do dekretacji kwoty netto wykorzystywana jest wartość z pola dokumentu – Rodzaj kosztów. •4+490 – do dekretacji kwoty netto wykorzystywana jest wartość z pola dokumentu – Rodzaj kosztów. •Tylko 5 – do dekretacji kwoty netto wykorzystywana jest wartość z pola dokumentu – Miejsce powstawania kosztów. •4 i 5 według 5 – do dekretacji kwoty netto wykorzystywana jest wartość z pola dokumentu – Rodzaj kosztów oraz Miejsce powstawania kosztów. Wartość z pola Miejsce powstawania kosztów wchodzi do księgowania podstawowego, a wartość z Rodzaj kosztów do księgowania równoległego. •4 i 5 według 4 – do dekretacji kwoty netto wykorzystywana jest wartość z pola dokumentu – Rodzaj kosztów oraz Miejsce powstawania kosztów. Wartość z pola Rodzaj kosztów wchodzi do księgowania podstawowego, a wartość z pola Miejsce powstawania kosztów do księgowania równoległego.
Uzupełnij również pozostałe pola: •Prefiks konta rozliczeniowego kontrahenta, •Prefiks konta rozliczeniowego kontrahenta zagranicznego, •Domyślne konto VAT, •Domyślne konto VAT dla korekt, •Domyślny rejestr VAT dla VAT-u podzielonego, •Domyślny rejestr VAT dla VAT-u podzielonego korekty, •Domyślne konto NKUP dla VAT-u podzielonego.
Prefiks konta czyli numer konta poprzedzający numer kontrahenta, na przykład konto 202-3-1-K należy wprowadzić jako 202-3-1.
Faktury sprzedaży W przypadku okna dla faktur sprzedaży wybierz szablon generowania dekretów Faktury sprzedaży.
Jeśli szablon jest niedostępny przejdź do panelu Ustawienia aplikacji > Eksporter > Szablony księgowań i kliknij na jego pasku narzędziowym przycisk Instaluj. Wczytane zostaną domyślne szablony.
Uzupełnij również pozostałe pola: •Prefiks konta rozliczeniowego kontrahenta, •Prefiks konta rozliczeniowego kontrahenta zagranicznego, •Domyślne konto VAT, •Domyślne konto VAT dla korekt. |
Podsumowanie i zakończenie procesu zakładania i podstawowej konfiguracji klienta.
|
Utworzona firma klienta będzie widoczna przy kolejnym logowaniu do biura.
Zobacz również:
Import konfiguracji