Panel Wysyłanie służy do wprowadzania dokumentów z plików graficznych lub PDF.
Ustawienia
Okno ustawień umożliwia wybór:
•Typu przetwarzanych dokumentów (faktura zakupu/sprzedaży),
•Typu dokumentu księgowego dla wprowadzanego dokumentu.
•Trybu rozpoznawania dokumentów ze względu na podział na strony.
Wprowadzanie dokumentów
Aby wprowadzić dokument na podstawie pliku lub skanu:
1.Przenieś plik dokumentu w pole Upuść pliki tutaj, lub kliknij Wybierz plik z dysku aby otworzyć okno wyboru folderu i pliku.
Wartość % podana w rogu ramki pliku informuje w jakim stopniu dokument został wypełniony na podstawie wprowadzonego pliku/skanu.
2.Jeśli wprowadzany dokument składa się z kilku plików, zaznacz je wszystkie i kliknij prawym przyciskiem myszy aby otworzyć menu kontekstowe, z którego wybierz polecenie Scal aby połączyć je w jeden plik.
3.W panelach obok prezentowany jest podgląd pliku/skanu wprowadzonego dokumentu, oraz formularz wypełniony rozpoznanymi na dokumencie danymi. Sprawdź poprawność rozpoznanych danych i uzupełnij braki.
Aby na podstawie numeru NIP z dokumentu wprowadzić dane kontrahenta z bazy GUS kliknij Dodaj z GUS. Otworzy się okno dodawania kontrahenta wstępnie wypełnione pobranymi danymi.
4.Kliknij przycisk Utwórz fakturę. Dokument zostanie zapisany ze statusem Roboczy.