Zestawienia Analityk sprzedaży > Kokpit Sprzedaży > Zestawienia obszaru - Rentowność sprzedaży - rok finansowy [rok]

Drukuj

Zestawienia obszaru - Rentowność sprzedaży - rok finansowy [rok]

Grupa zestawień rentowności sprzedaży zawiera zestawienia analizujące wartość rentowności sprzedaży w wybranym roku, w porównaniu okresów oraz według daty sprzedaży.

Zestawienia BI powyższego obszaru:

Marża [rok] [rok porównywany] - rentowność sprzedaży dla wybranego i porównywanego roku.

Rentowność sprzedaży w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rentowność sprzedaży dla roku wybranego i roku porównywanego.

Rentowność w ujęciu geograficznym - rentowność sprzedaży dla wybranego roku, w ujęciu geograficznym.

Rentowność wg towaru Top 5 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rentowność sprzedaży według towarów w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.

Rentowność wg katalogu towaru Top 5 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rentowność sprzedaży według katalogu towaru w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.

Rentowność wg kontrahenta Top 5 - rentowność sprzedaży według kontrahenta w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.

Rentowność wg struktury MPK Top 7 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rentowność sprzedaży według struktury MPK w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.

Rentowność wg działu Top 5 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rentowność sprzedaży według działu w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.

Sprzedaż wg rodzaju dokumentu Top 5 – w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rentowność sprzedaży według rodzaju kontrahenta w wybranym roku w porównaniu do roku poprzedniego.

 

Poprzez drążenie zestawień Kokpitu rentowności sprzedaży uzyskuje się przejście do zestawień BI w wybranym okresie lub w porównaniu dwóch okresów.

 

Głównymi miarami obszaru analiz rentowności sprzedaży są:

Sprzedaż netto - Wartość sprzedaży Netto w PLN

Koszt - Koszt własny z dokumentów sprzedaży w PLN

Marża - [Wartość Netto sprzedaży – Koszt] w PLN

Marża porównywana - [Wartość sprzedaży Netto – Koszt] okresu porównywanego w PLN

Marża % - [(Wartość sprzedaży Netto – Koszt) / Wartość sprzedaży netto] w %  

Marża % porównywana - [(Wartość sprzedaży Netto – Koszt) / Wartość sprzedaży Netto] okresu porównywanego w %

Odchylenie marży od średniej - [(Wartość marży – Średnia marży)]

Różnica - Wartość bieżąca – Wartość porównywana w PLN

wskaźnik kierunkowy określający stan realizacji:

img_bi_11 wskazuje wzrost miary między okresem bieżącym, a poprzednim,

img_bi_12 spadek względem okresu bieżącego,

img_bi_13 utrzymanie wartości poprzedniej lub brak okresu, z którym miara może porównać dane.

 

Predefiniowanymi wymiarami zestawień rentowności sprzedaży są: Miesiąc, Województwo, Kod towaru, Nazwa towaru, Kod kontrahenta, Nazwa kontrahenta, Katalog towaru, Dział firmy, MPK – struktura MPK, Rodzaj kontrahenta, Rodzaj towaru, Rodzaj dokumentu.

 

W dolnej części kokpitu Rentowność sprzedaży - rok finansowy [rok] znajdują się linki umożliwiające przejście do kokpitów menedżerskich: Kokpitu Menedżera, Kokpitu Sprzedaży, Kokpitu Finansowego i Kokpitu Zakupu.