Strona startowa

Drukuj

Dodatek Analizy BI w MS Excel

 

Analizy BI to zestawienia Business Intelligence dostępne z poziomu arkusza Microsoft Excel. Instalowane są na stanowisku komputerowym użytkownika zestawień BI, jako dodatek do Microsoft Excel. W pliku widoczna jest wówczas zakładka ANALIZY BI.

Zakładka „Analizy BI” w arkuszu Microsoft Excela.

 

Instalacja Analiz BI w MS Excel >>

 

Zastosowanie wykresu przestawnego w Analizy BI pozwala na dowolne wybieranie pól: wymiarów, miar
i atrybutów BI, które zostaną uwzględnione w analizie. Modyfikowanie konfiguracji parametrów umożliwia analizowanie różnych wariantów dla zestawienia. W oknach fragmentatorów widoczne są parametry zestawienia, a w oknie Pola wykresu przestawnego wskazuje się miar i wymiary pobierane do analizy. Także za pomocą metody „przeciągnij i upuść” wskazuje się kolejne parametry zestawienia BI. Z wykresu można wydobywać różne informacje zmieniając ustawienia pól oraz poprzez nakładanie filtrów na poszczególne pola. Widok zestawienia zależny jest od zastosowanego formatowania arkusza Excel.

 

Ze względu na wewnętrzne ograniczenia programu Microsoft Excel, zalecamy przy dużych ilościach danych - powyżej 10 tysięcy rekordów filtrowanie za pomocą fragmentatorów.

 

Predefiniowane zestawienia

Na zakładce Analizy BI w części Zestawienia dostępne są predefiniowane zestawienia z trzech obszarów biznesowych Symfonia ERP:

Finanse: „RZiS”, „Bilans”, „Analiza kont księgowych”

Sprzedaży: „Realizacja planów”, „Sprzedaż”

Zakupu: ”Zakup”

Ikony grup zestawień „Analizy BI”.

Lista zestawień danego obszaru rozwija się po wskazaniu w ikonę grupy zestawień.

 

Powyższe predefiniowane zestawienia są niemodyfikowalne z poziomu użytkownika analiz Excela. Jednakże użytkownik ma możliwość zmodyfikowania tych zestawień, a następnie zapisania ich, jako własne zestawienia Analizy BI.

 

 

Zestawienia własne użytkownika

Użytkownik Analizy BI ma możliwość tworzenia własnych zestawień (modyfikacji istniejących) i zapisywania ich pod dowolną nazwą. W celu dodania zestawienia wybiera się przycisk Dodaj, a następnie w oknie Lista raportów wprowadza nazwę dla utworzonego w arkuszu Excel zestawienia.

Okno „Lista raportów”.

 

W części Zestawienia dostępna jest opcja Zestawienia użytkownika, która rozwija listę dodanych przez użytkownika zestawień.

Ikona zestawień własnych użytkownika.

 

W dodatku Analizy BI możliwe jest zarządzanie przez użytkownika zestawieniami: import zestawień oraz udostępnianie zestawień własnych innym użytkownikom. Dodane zestawienia, jako własne użytkownik może również usuwać.

Ikony grupy: Przycisk Importuj img_bi_25, Przycisk Eksportuj img_bi_26, Przycisk Usuń img_bi_27.

 

Importowanie zestawień

Po wybraniu przycisku Importuj otwiera się okno systemowe, poprzez które wyszukuje się zestawienie do pobrania. Importowane są pliki raportów z rozszerzeniem.xml.

 

Udostępnianie zestawień

Po wybraniu przycisku Eksportuj otwiera się okno z listą zestawień własnych użytkownika.

Okno wyboru zestawień do eksportu zestawień użytkownika.

 

Po wskazaniu zestawienia przeznaczonego do wysłania i wybraniu przycisku Eksportuj otwiera się okno systemowe, w którym wskazuje się lokalizację do zapisu pliku.

 

Usuwanie zestawień

Po wybraniu przycisku Usuń otwiera się okno z listą zestawień użytkownika. Poprzez zaznaczenie obok zestawienia i wybranie przycisku Usuń, usuwa się zestawienie z listy zestawień własnych użytkownika.

Okno usuwania zestawień własnych użytkownika.

Modelowanie wykresów i tabel

W części Modelowanie dostępne są opcje: Tabela przestawna oraz Fragmentator umożliwiające dostosowanie przez użytkownika wyglądu zestawień do własnych potrzeb.