Centra kosztów > Zakładka Środki trwałe | | Drukuj |
W tym panelu okna Centrum kosztów można dołączać środki trwałe do centrów kosztów, usuwać z centrum oraz przemieszczać je pomiędzy centrami.
W górnej części panelu znajdują się przycisków poleceń:
Ten przycisk polecenia uruchamia proces dołączania środka trwałego do centrum kosztów.
Ten przycisk polecenia usuwa podświetlony w tabeli środek trwały z centrum kosztów.
oraz przyciski aktywne przy wprowadzaniu danych do kolejnego wiersza tabeli:
Ten przycisk polecenia zapisuje dołączony do centrum środek
Ten przycisk polecenia przerywa operację dołączania środka bez zapisywania wyników.
Tabela przydzielania środków do centrum
W tabeli widoczna jest lista środków znajdujących się w wybranym centrum kosztów.
Nazwa środka
W tej kolumnie należy wybrać z opuszczanego pola listy środek, który zostanie dołączony do centrum.
Nr ewidencyjny
W tej kolumnie pojawi się numer ewidencyjny wybranego środka.
%
W tej kolumnie widoczny jest udział procentowy kwoty umorzenia środka w wybranym centrum kosztów.
Podczas dołączania do centrum kosztów środka trwałego, który został wcześniej dołączony do innego centrum, należy dokonać podziału wykorzystania środka pomiędzy centra kosztów. Dlatego po wybraniu środka trwałego w kolejnym centrum kosztów otworzy się okno dialogu Zmodyfikuj udziały środka w podanych centrach, w którym należy dokonać podziału.
Zmiana centrum kosztów
W celu przesunięcia środka trwałego pomiędzy centrami kosztów należy "uchwycić" środek prawym przyciskiem myszy i umieścić na nazwie nowego centrum w rozwiniętym drzewku katalogów. W oknie komunikatu z pytaniem Czy zmienić centrum kosztów dla wybranego środka trzeba potwierdzić ten zamiar.