Jest to podstawowe okno umożliwiające wprowadzanie środków trwałych do ewidencji i wykonanie większości operacji na wprowadzonych środkach.
Okno podzielone jest na dwie części. Lewa część może mieć układ okna katalogów grup, kategorii, kryteriów lub miejsc użytkowania w zależności od wybranej w dolnej części okna zakładki. W prawej części okna wyświetlana jest lista środków trwałych, o zawartości zależnej od ustawień w lewej części okna oraz pasek z przyciskami poleceń:
Ten przycisk polecenia umożliwia rozpoczęcie zatwierdzania środków trwałych do obliczeń otwierając okno dialogu Zatwierdzanie nowych środków.
Ten przycisk polecenia umożliwia wyznaczenie planu amortyzacji otwierając okno dialogu Wyznaczenie amortyzacji planowanej.
Ten przycisk polecenia umożliwia wyliczenie kwot umorzenia otwierając okno dialogu Wyznaczenie umorzenia.
Ten przycisk polecenia umożliwia przeprowadzenie operacji zmiany wartości otwierając okno dialogu Zmiana wartości.
Ten przycisk polecenia umożliwia przeprowadzenie operacji aktualizacji wartości otwierając okno dialogu Aktualizacja wartości.
Ten przycisk polecenia umożliwia udokumentowanie sprzedaży środka otwierając okno dialogu Sprzedaż środka.
Ten przycisk polecenia umożliwia udokumentowanie likwidacji środka otwierając okno dialogu Likwidacja środka.
Ten przycisk polecenia umożliwia przeprowadzenie inwentaryzacji środków trwałych otwierając okno dialogu Inwentaryzacja środków.
Ten przycisk polecenia umożliwia wprowadzenie pełnego opisu środka trwałego otwierając okno Środek trwały.
Ten przycisk polecenia umożliwia szybkie wprowadzenie podstawowych danych środka trwałego otwierając okno Wprowadzanie.
Ten przycisk polecenia wycina zaznaczone środki trwałe i umieszcza w schowku. Środki są nadal widoczne na liście w grupie, znikają po wklejeniu (przeniesieniu) do innej grupy.
Ten przycisk polecenia kopiuje zaznaczone środki trwałe do schowka.
Ten przycisk polecenia kopiuje środki trwałe ze schowka do otwartej grupy.
Ten przycisk polecenia otwiera okno Środek trwały z danymi wybranego środka.
Ten przycisk polecenia umożliwia wybór kolumn na liście środków otwierając okno Wybierz widoczne kolumny.
Ten przycisk polecenia jest przełącznikiem wyświetlającym lub ukrywającym pola z podsumowaniami kolumn.
Ten przycisk polecenia umożliwia dostęp do rejestru zdarzeń środków otwierając okno Rejestr zdarzeń środków trwałych.
Ten przycisk umożliwia uruchomienie wykonywania raportów, wysyłających wyniki swojego działania do arkusza programu Excel. Jego wybranie otwiera okno Raporty.
Ten przycisk polecenia umożliwia uruchomienie wykonywania raportów otwierając okno Raporty.
Nagłówki kolumn listy są równocześnie przyciskami sortującymi, kliknięcie każdego z nich spowoduje posortowanie pozycji na liście środków według zawartości kolumny. W tabeli znajdują się trzy kolumny o szczególnym znaczeniu o nagłówkach określonych ikonami:
Ta kolumna jest zawsze widoczna. Kliknięcie w tej kolumnie w wierszu środka trwałego powoduje rozwinięcie listy z dostępnymi znacznikami. Wybór znacznika z listy powoduje przypisanie go do środka. Definiowanie nazw i udostępnianie znaczników przeprowadzane jest w panelu Znaczniki ustawień programu.
Oznaczenie wiersza znacznikiem jest trwałym elementem opisu środka trwałego przechowywanym w bazie danych i należy go odróżnić od chwilowego zaznaczenia przez podświetlenie kolejnych wierszy, stosowanego przy wyborze elementów do przeprowadzenia operacji.
Ta kolumna jest zawsze widoczna. Jeżeli w wyniku prowadzonych w programie operacji wystąpi problem dotyczący jednego ze środków, to w odpowiednim wierszu tej kolumny pojawi się wykrzyknik. Kliknięcie na nim wyświetli komunikat opisujący powstały problem.
Ta kolumna może być widoczna po zaznaczeniu w oknie Wybierz widoczne kolumny. Jeżeli dla środka zostały wpisane dodatkowe uwagi, znacznik notatki w tej kolumnie ma postać , w przeciwnym wypadku ma postać . Kliknięcie na znaczniku otwiera dialog Notatki dotyczące środka, w którym można wpisać, odczytać i modyfikować swoje robocze informacje o środku trwałym.
Ta kolumna jest zawsze widoczna. Kliknięcie na jej nagłówku działa jak przełącznik powodujący zaznaczenie wszystkich środków na liście. Działają również klawisze skrótów:
|
Ctrl+F9 |
Zaznacz wszystkie pozycje listy. |
|
Shift+F9 |
Wyczyść zaznaczenie. |
|
F9 |
Zmień zaznaczenie. |
Kopiowanie do Excela
Możliwe jest skopiowanie widocznej w oknie tabeli do schowka, a następnie wklejenie np. do arkusza Excela. W celu wykonania tej operacji należy wybrać z menu kontekstowego polecenie Skopiuj arkusz do schowka.