Pojęcia podstawowe > Pasek menu | | Drukuj |
Pasek menu jest elementem okna modułu położonym poniżej paska z nazwą otwartego okna. Znajdują się na nim kolejne wyrazy będące nazwami menu. Menu to grupa poleceń związanych tematycznie. W celu wybrania i rozwinięcia odpowiedniego menu należy kliknąć na nim myszą lub wybrać lewy przycisk Alt + podkreślona litera w nazwie menu.
Dostępne polecenia mogą się różnić w zależności od tego czy użytkownik jest zalogowany do firmy i czy posiada odpowiednie uprawnienia.
Polecenia paska menu programu:
Menu Firma zawiera polecenia sterujące dostępem do danych firmy.
Znajdują się w nim następujące polecenia: •Otwórz - otwiera okno wyboru firmy i logowania. Firma powinna być wcześniej utworzona w module administracyjnym, a użytkownik powinien mieć tam nadane odpowiednie uprawnienia. •Zmiana użytkownika - otwiera okno logowania umożliwiające zmianę użytkownika pracującego z danymi firmy. Aktualny użytkownik firmy zostanie wylogowany. •Zmiana hasła - otwiera okno Zmiana hasła umożliwiające zmianę hasła logowania aktualnie zalogowanego użytkownika. •Import/Eksport - rozwija listę poleceń sterujących wymianą danych z plikami tekstowymi: •Eksport danych - otwiera okno Eksport danych umożliwiające zapisanie do pliku tekstowego danych ze wskazanej tabeli. •Import danych z pliku xml - otwiera okno Import danych z pliku xml umożliwiające zapisanie do wskazanej kartoteki danych z pliku tekstowego w formacie XML. •Eksport danych do pliku xml - otwiera okno Eksport do pliku xml umożliwiające zapisanie danych ze wskazanej kartoteki do pliku tekstowego w formacie XML. •Koniec pracy z firmą - powoduje wylogowanie użytkownika z firmy. •Koniec - zakończenie pracy w module Środki Trwałe.
|
Menu Funkcje zawiera polecenia sterujące dostępem do podstawowych okien modułu.
Znajdują się w nim następujące polecenia: •Środki Trwałe (Ctrl+1) – otwiera okno Środki trwałe obsługujące czynności związane z wprowadzaniem środków trwałych oraz procesem ich użytkowania. •Amortyzacja planowana (Ctrl+2) – otwiera okno Amortyzacja planowana i miesięczne umorzenia służące do przeglądania przebiegu planowanych i dokonanych umorzeń wartości środka trwałego oraz ich korygowanie. •Operacje (Ctrl+3) – otwiera okno Operacje udostępniające wyniki operacji przeprowadzonych na środkach trwałych. •Miejsca użytkowania (Ctrl+4) – otwiera okno Miejsce użytkowania obsługujące czynności związane z definiowaniem i wykorzystywaniem miejsc użytkowania. •Centra kosztów (Ctrl+5) – otwiera okno Centrum kosztów obsługujące czynności związane z definiowaniem i wykorzystywaniem centrów kosztów. •Ulgi inwestycyjne (Ctrl+6) – otwiera okno Ulga inwestycyjna przycisk z paska narzędziowego pozwala rozpocząć czynności związanych z obejmowaniem środków trwałych ulgami inwestycyjnymi i przeglądaniem stopnia wykorzystywania ulg. Po jego wybraniu. •Ustawienia (Ctrl+7) – otwiera okno Ustawienia zawierające panele konfiguracyjne otwartej firmy. •Umowy LWD – otwiera okno Umowy LWD obsługującego czynności związane z wprowadzaniem i obsługą umów leasingu, wynajmu i dzierżawy. •Rejestr zdarzeń (Ctrl+r) – otwiera okno Rejestr zdarzeń obsługujące czynności związane z wprowadzaniem i eksploatacją środków trwałych. •Konta (Ctrl+Shift+1) – otwiera okno kartoteki Kont księgowych. •Cechy środków (Ctrl+Shift+2) – otwiera okno kartoteki Cech. •Szablony księgowania (Ctrl+Shift+3) – otwiera okno kartoteki Szablony księgowania. •Klasyfikacja środków (KST) (Ctrl+Shift+4) – otwiera okno kartoteki Klasyfikacja Środków Trwałych. •Osoby (Ctrl+Shift+5 – otwiera okno kartoteki Osób. •Kontrahenci (Ctrl+Shift+6) – otwiera okno kartoteki Kontrahentów. •Raporty (Ctrl+8) – otwiera okno kartoteki definicji Raportów. •Edycja logo firmy (Ctrl+9) – umożliwia edycję pliku zawierającego logo firmy. Po wybraniu polecenia otwarty zostanie zainstalowany w systemie program graficzny, umożliwiając zmiany w logo firmy. Domyślny plik o nazwie Logo.bmp znajduje się w podkatalogu dodatki. Aby zmienić logo (wskazać inny plik), należy skasować lub zmienić nazwę pliku z bieżącym logo i wybrać nowe za pomocą polecenia Edycja logo firmy. •Porównanie grup środków (Ctrl+0) – otwiera okno Porównanie zawartości grup środków.
|
Menu Okno jest dostępne tylko w oknie z otwartą firmą i zawiera polecenia sterujące ustawieniem, uaktywnianiem i zamykaniem otwartych okien modułu.
Zawiera następujące polecenia: •Pasek narzędziowy - rozwija menu wyboru położenia głównego paska narzędziowego programu. Znacznik przy nazwie polecenia oznacza aktualnie wybrane ustawienie. •Uporządkuj ikony - zminimalizowane okna w rzędzie u dołu głównego okna modułu. •Zamknij wszystkie okna - zamyka wszystkie otwarte okna w głównym oknie modułu. •Lista otwartych okien - prezentowane są nazwy aktualnie otwartych okien programu. Wybierz okno aby wyświetlić jego zawartość.
|
Menu Pomoc zawiera polecenia sterujące dostępem do pomocy oraz informacji o module.
Znajdują się w nim następujące polecenia: •Centrum pomocy - otwiera stronę wsparcia technicznego produktu (https://wsparcie.symfonia.pl/). •Zgłasza nie sugestii - otwiera stronę Głos Klienta umożliwiająca zgłaszanie pomysłów rozwoju produktu i głosowanie na pomysły innych (https://glosklienta.symfonia.pl/). •Zgłoszenie problemu - otwiera okno formularza kontaktowego, w którym rejestrowane są uwagi użytkownika. Razem z uwagami użytkownika zbierane są informacje o stanie modułu. Zebrane informacje przekazywane są do producenta. •Akademia Symfonii - szkolenia - otwiera stronę ze szkoleniami Akademii Symfonii (https://akademiasymfonii.pl/). •Pomoc zdalna - AnyDesk - uruchamia Program AnyDesk (https://anydesk.com/pl/) wykorzystywany do ustanowienia połączenia pulpitu zdalnego z komputerem użytkownika w ramach świadczenia Wsparcia Technicznego Symfonii. Więcej informacji >> •Komunikaty Symfonia - otwiera okno archiwum odebranych komunikatów firmy Symfonia (wyświetlanych po zalogowaniu). •Aktualności - otwiera opis zmian w ostatniej wersji programu. •Spis treści - otwiera pomoc programu. •Podręcznik użytkownika - otwiera podręcznik użytkownika w wersji elektronicznej. •Umowa licencyjna - otwiera dokument zawierający treść umowy licencyjnej w wersji elektronicznej. •Dokumentacja - otwiera folder, w którym zainstalowana została dokumentacja modułu. •O programie - otwiera okno dialogu O programie prezentującego informacje o programie i jego użytkowniku. •Aktualizacje - otwiera okno umożliwiające sprawdzenie i pobranie dostępnych dla programu aktualizacji.
|
Menu VBA zawiera polecenia sterujące dostępem do środowiska VBA.
Znajdują się w nim następujące polecenia: •Nowy dokument SBC - otwiera okno Wybierz układ nowego dokumentu, w którym można wskazać układ okna nowego dokumentu. •Otwórz dokument SBC - otwiera okno systemowego dialogu Otwórz plik, skonfigurowanego do otwierania plików SBC projektu VBA. •Zapisz - zapisuje aktywny dokument projektu VBA. •Zapisz jako - zapisuje aktywny dokument projektu VBA pod inną nazwą lub w innym miejscu. Wybranie tego polecenia otwiera okno systemowego dialogu Zapisz plik jako, skonfigurowanego do zapisywania plików SBC projektu VBA. •VBA IDE - otwiera okno Visual Basic for Applications, w którym można tworzyć tworzyć elementy rozszerzeń systemu. •Makra - otwiera okno, w którym można uruchamiać, edytować lub usuwać makra. •Właściwości - otwiera okno, w którym dostępna jest lista właściwości dla wybranego dokumentu. •Dodatki - umożliwia sterowanie dodatkami do modułu. Wybranie tego polecenia otwiera okno menedżera dodatków. Dodatki to składniki, które mogą być zainstalowane w celu rozszerzenia poleceń i funkcji modułu. •Zabezpieczenia Symfonia - otwiera okno Bezpieczeństwo Symfonia, w którym można określić poziom zabezpieczeń stosowanych do dokumentów VBA w systemie. •Desktop - otwiera okno Ustawienia aktywnego desktopu (pulpitu w oknie głównym modułu). •Import/Eksport - rozwija menu zawierające polecenia sterujące importem i eksportem w środowisku VBA: •Twórz nowy SBC i importuj SBP - tworzy nowy dokument projektu VBA na podstawie wybranego szablonu istniejącego dokumentu. Wybranie tego polecenia powoduje otwarcie okna systemowego dialogu Otwieranie, skonfigurowanego do otwierania plików SBP szablonu projektu VBA. •Importuj MainDoc - umożliwia import pliku dokumentu głównego projektu VBA. Wybranie tego polecenia powoduje otwarcie okna systemowego dialogu Otwieranie, skonfigurowanego do otwierania plików SBP szablonu projektu VBA. •Importuj UserDoc - umożliwia import pliku dokumentu użytkownika projektu VBA. Wybranie tego polecenia powoduje otwarcie okna systemowego dialogu Otwieranie, skonfigurowanego do otwierania plików SBP szablonu projektu VBA. •Importuj SBP do aktywnego SBC - umożliwia wczytanie do aktywnego projektu VBA danych z szablonu projektu VBA (format SBP). •Eksportuj aktywny SBC - tworzy nowy dokument projektu VBA na podstawie aktywnego dokumentu. Wybranie tego polecenia powoduje wyświetlenie okna systemowego dialogu Zapisz jako, skonfigurowanego do zapisywania plików SBC projektu VBA. •Eksportuj MainDoc - tworzy nowy dokument głównego projektu VBA. Wybranie tego polecenia powoduje otwarcie okna systemowego dialogu Zapisywanie jako, skonfigurowanego do zapisywania plików SBP projektu VBA. •Eksportuj UserDoc - tworzy nowy dokument użytkownika projektu VBA. Wybranie tego polecenia powoduje otwarcie okna systemowego dialogu Zapisywanie jako, skonfigurowanego do zapisywania plików SBP projektu VBA. |