Raporty > Okno Środki trwałe > Raport do Excela | | Drukuj |
Umożliwia budowanie własnych raportów z zastawu danych i przesyłanie ich do arkusza programu Excel.
Miejsce wywołania
Z okna Raporty otwartego przyciskiem polecenia w oknie Środki trwałe.
Parametry wykonania
Po uruchomieniu pojawia się okno dialogu Raporty do Excela, stanowiące centrum zarządzania raportami utworzonymi przez użytkownika.
W tym oknie możliwe jest zarządzanie raportami (zestawami danych) zdefiniowanymi przez użytkownika. Służą do wypełnienia arkusza programu Excel zdefiniowanym zestawem danych.
Główną część okna zajmuje lista raportów (zestawów danych), zdefiniowanych przez użytkownika.
Nowy
Ten przycisk polecenia powoduje uruchomienie definiowania nowego zestawu danych. Jego wybranie otwiera puste okno dialogu Definiowanie zestawienia.
Dialog Definiowanie zestawienia
W tym oknie można zdefiniować zestaw danych dostępnych w oknie programu, który będzie stanowił podstawę raportu własnego użytkownika. Raport służy do wypełnienia arkusza programu Excel zdefiniowanym zestawem danych.
Nazwa zestawienia W tym polu należy wpisać nazwę, pod jaką definiowany zestaw danych będzie widoczny na liście raportów do Excela zdefiniowanych przez użytkownika.
Dostępne kolumny Ta lista zawiera listę wszystkich kolumn tabeli w oknie Środki trwałe, z których można wybrać kolumny przeznaczone do eksportu i wykorzystując przyciski pomiędzy listami kolumn, przenieść je na listę Wybrane kolumny.
Wybrane kolumny Ta lista zawiera zestaw kolumn tabeli wybranych do eksportu.
> Ten przycisk polecenia powoduje przeniesienie nazwy kolumny wybranego z listy Dostępne kolumny na listę Wybrane kolumny.
< Ten przycisk polecenia powoduje przeniesienie nazwy kolumny wybranego z listy Wybrane kolumny na listę Dostępne kolumny.
Wartości Z tej grupy opcji należy wybrać dla jakiej metody amortyzacji powinny być przedstawione kwoty. Dostępne są opcje: •bilansowe i podatkowe •bilansowe •podatkowe
Pokaż wartości środków według Z tej grupy opcji należy wybrać jak wartości środków mają być wyświetlone. Dostępne są opcje: •daty zakupu środka •daty przyjęcia do użytkowania
Środki sprzedane i zlikwidowane W tej ramce należy określić sposób traktowania środków sprzedanych i zlikwidowanych.
Uwzględnij środki sprzedane Zaznaczenie tego pola wyboru spowoduje ujęcie w raporcie środków zaewidencjonowanych jako sprzedane.
Uwzględnij środki zlikwidowane Zaznaczenie tego pola wyboru spowoduje ujęcie w raporcie środków zaewidencjonowanych jako zlikwidowane.
Nie uwzględniaj korekt umorzenia Zaznaczenie tego pola wyboru powoduje, nie objęcie zestawieniem kwot korekt umorzeń.
Zapisz Ten przycisk polecenia powoduje zapisanie definicji zestawienia.
Anuluj Ten przycisk polecenia powoduje zamknięcie okna bez zapisanie definicji zestawienia. |
Usuń
Ten przycisk polecenia powoduje usunięcie podświetlonego na liście zestawu.
Zmień
Ten przycisk polecenia powoduje uruchomienie zmiany definicji zestawu danych. Jego wybranie otwiera okno dialogu dialogu Definiowanie zestawienia, wypełnionego definicją podświetlonego na liście zestawu.
Wykonaj
Ten przycisk polecenia powoduje rozpoczęcie przygotowania do wysłania danych. Jego wybranie otwiera okno dialogu Wysyłanie danych do Excela.
Dialog Wysyłanie danych do Excela
W tym oknie można ustalić dodatkowe parametry wykonywania raportu i wysłać dane do arkusza programu Excel. W polu Nazwa raportu, widoczna jest nazwa wybranego do wykonania raportu użytkownika.
Stan na dzień: W tym polu należy wprowadzić datę, dla której wykonywane jest zestawienie. Podpowiadana jest aktualna data operacji. Przycisk otwiera kalendarz.
Grupowanie środków W tej ramce należy określić sposób grupowania środków w raporcie.
Grupowanie według Z tego opuszczanego pola listy należy wybrać sposób grupowania środków w raporcie spośród następujących możliwości: •brak grupowania •KŚT bilansowa •KŚT podatkowa •szablonów księgowania •kont środków •kont umorzeń bilansowych •kont umorzeń podatkowych •grup środków •miejsc użytkowania •osób odpowiedzialnych •cech środków •rodzajów środków •znaczników
Grupa To opuszczane pole listy uaktywnia się, gdy zostanie powyżej wybrane grupowanie według cech środków. Można tu wybrać nazwę zestawu cech.
Opis raportu W tym polu można wpisać komentarz, który zostanie wydrukowany w raporcie.
Wykonaj Ten przycisk polecenia powoduje uruchomienie wykonywania raportu.
Anuluj Ten przycisk polecenia powoduje zamknięcie okna bez wykonywania raportu. |
Anuluj
Ten przycisk polecenia powoduje zamknięcie okna bez wykonywania raportu.