Strona startowa

Drukuj

Zakup w Repozytorium dokumentów

Okno dokumentów zakupów składa się z trzech części: paska narzędziowego, tabeli z listą dokumentów sprzedaży oraz panelu z danymi szczegółowymi wybranego na liście dokumentu. Panel podzielony jest na zakładki. Każda zakładka pokazuje zgrupowane cechy wybranego elementu.

 

Pasek narzędziowy przy pomocy którego możemy wykonywać operacje związane z dokumentami zakupu zawiera następujące polecenia:

Odbierz

wyświetla okno systemowe Otwórz w którym można wybrać lokalizację, gdzie znajdują się dokumenty zakupu. Po wybraniu właściwego dokumentu, który ma być wciągnięty do bazy programu, klikamy przycisk Otwórz i wybrany dokument pojawia się na liście dokumentów zakupu. Przy pierwszym imporcie dokumentu od nowego kontrahenta pojawi się okno z możliwością dodania go do kartoteki programu Repozytorium Dokumentów. Przy ponownym imporcie uzgodnienia będą zapamiętane i wykorzystywane.

Wyślij

otwiera okno kreatora wysyłania dokumentu.

Weryfikuj podpis

Weryfikuje podpis i integralność zaznaczonych na liście dokumentów. Weryfikacja odbywa się na podstawie dodanego do bazy modułu certyfikatu kontrahenta.

Akceptuj

Pozwala zaakceptować zaznaczone na liście dokumenty zakupu.

Usuń

usuwa zaznaczone na liście dokumenty sprzedaży.

 

Filtr - otwiera okno Filtrowanie, gdzie znajdują się dane opisujące dokumenty sprzedaży po których można je filtrować.

Odśwież - odświeża zawartość wyświetlanego okna.

Szukaj - umożliwia wyszukiwanie danych.

 

Dodatkowe operacje wywoływane z menu podręcznego:

Podgląd - pokazuje widok dokumentu.

 

Tabela z listą dokumentów składa się z nagłówka oraz listy dokumentów stanowiących wiersze tabeli. Kolumny tabeli opisują poszczególne cechy każdego z dokumentów.

Podczas pracy z tabelami można indywidualnie dostosować szerokość kolumn, można sortować pozycje listy według zawartości poszczególnych kolumn. Podwójne kliknięcie na pionową linię podziału kolumn powoduje automatyczne dostosowanie szerokości kolumn do zawartości wierszy. Istnieje również możliwość zmiany sposobu sortowania prezentowanej listy. Nazwy (nagłówki) wszystkich kolumn są jednocześnie przyciskami do zmiany sposobu posortowania.

 

Rodzaj - rodzaj dokumentu w kartotece programu handlowego.

Data odebrania - pojawia się data odebrania dokumentu w programie Repozytorium Dokumentów. Datę można zmienić na rzeczywistą datę wpłynięcia dokumentu do firmy w Szczegółach dokumentu. .

Zweryfikowany - oznacza, że zweryfikowano podpis wybranego dokumentu.

Zaakceptowany - oznacza, że dokument został zaakceptowany.

Numer - numer dokumentu w kartotece zakupu w ewidencji programu handlowego.

Data wystawienia - data wystawienia dokumentu

NIP - numer identyfikacji podatkowej firmy nadany przez urząd skarbowy, w formacie xxx-xxx-xx-xx (lub zapis bez spacji). To pole jest nieedycyjne.

NIP UE - numer identyfikacji podatkowej stosowany dla potrzeb handlu wewnątrzwspólnotowego. W Polsce numer ten ma postać zwykłego numeru NIP (pisanego bez myślników) poprzedzonego dwuliterowym kodem kraju, czyli PL.

REGON - nadany przez Wojewódzki Urząd Statystyczny numer identyfikujący firmę do celów statystyki państwowej.

PESEL - numer powszechnego elektronicznego systemu ewidencji ludności.

Nazwa podmiotu - nazwa kontrahenta

Podpisał - informacja o tym kto podpisał dokument.

Odebrał - login użytkownika który odebrał dokument.