Jak to zrobić? > Grupowanie - wybory > Wybór według wielu kryteriów | | Drukuj |
Wybór Szukaj umożliwia wyszukiwanie danych według wielu kryteriów. Każde z kryteriów może prezentować pojedynczą wartość lub zakres wartości od-do, wszystkie warunki muszą być spełnione równocześnie.
To, czy dane kryterium przyjmuje pojedynczą wartość czy też musi być zawarte w podanym przedziale, określa się klikając podkreślony wyraz na lub od okienka dialogowego. Podobnie jak w przypadku wyboru według pojedynczego kryterium wybór ten można zapisać nadając mu nazwę. Można także określić kryterium, według którego sortowane będą wyszukane pozycje.
Jeśli wpiszemy wartość do pola na, lub wpiszemy wartość tylko do pola od i nie przejdziemy do pola do, otrzymamy listę pozycji, dla których wyszukiwane pole ma początkowe znaki równe wpisanym znakom. Pozostałe znaki nie są brane pod uwagę.
Jeśli wpiszemy wartość do pola od i przejdziemy do pola do nic do niego nie wpisując, otrzymamy listę od pierwszej pozycji, dla której wyszukiwane pole ma początkowe znaki równe wpisanym znakom do ostatniej pozycji w kartotece.
Jeśli wpiszemy wartości do pola od i do pola do, otrzymamy listę rozpoczynającą się od pozycji, dla których wyszukiwane pole ma początkowe znaki równe znakom wpisanym w pole od, a kończącą się pozycjami, dla których wyszukiwane pole ma początkowe znaki równe znakom wpisanym w pole do.
Jeśli wpiszemy wartość tylko do pola do, otrzymamy wszystkie pozycje od początku kartoteki do pierwszej pozycji, dla której wyszukiwane pole ma początkowe znaki równe wpisanym znakom, włącznie z tą pozycją.
Jeśli nie wpiszemy żadnych wartości zarówno do pola od jak i do, otrzymamy listę wszystkich pozycji kartoteki. |
pole wyboru różne od
Zaznaczenie tego pola powoduje wybranie tych dokumentów, których wartość jest różna od podanej.
W zależności od rodzaju kartoteki, okno może być podzielone na zakładki: Dokument i Inne lub Atrybuty.
zakładka Inne
Anulowane (występuje tylko dla dokumentów sprzedaży, zakupu i magazynowych). Kryterium to pozwala na wyszukanie dokumentów anulowanych.
zakładka Atrybuty
Status
Kryterium dostępne jest dla Kontrahentów i Pracowników i może przyjmować wartość:
•zatwierdzony – powoduje wyświetlenie tylko tych Kontrahentów/Pracowników, którzy mają przypisaną referencję w Handlu
•niezatwierdzony – powoduje wyświetlenie tylko tych Kontrahentów/Pracowników, którzy nie mają przypisanej referencji w Handlu
•wszystkie (puste) – powoduje wyświetlenie wszystkich Kontrahentów/Pracowników, bez względu na referencje
Na dole okna widoczna jest wspólna dla zakładek ramka. Są w niej m. in. pola:
Załaduj dane:
•wszystkie – system od razy wczytuje do pamięci wszystkie elementy kartoteki zgodne z zapytaniem - optymalne przy spodziewanym wyniku zapytania do kilkuset elementów.
•widoczne – system wczytuje do pamięci i pokazuje w kartotece tylko kilkadziesiąt pierwszych elementów zapytania, reszta jest wczytywana w trakcie poruszania się (przewijania) po kartotece - optymalne przy spodziewanym wyniku zapytania powyżej kilkuset elementów. (np. wybory Dokumenty - wszystkie domyślnie mają to ustawienie).
Pokaż dane:
•od początku – po wykonaniu zapytania prezentowane są pierwsze elementy
•od końca – po wykonaniu zapytania prezentowane są ostatnie elementy kartoteki, dzięki czemu możliwa jest do wykonania funkcja Załaduj ostatnio wystawione.