Powyżej tabeli z danymi kartoteki znajduje się rozwijana lista Układ kolumn. Użytkownik może definiować własne układy kolumn i dodawać je do listy w celu łatwego przełączania się pomiędzy nimi.
Edycja układu kolumn
Widoczne kolumny oraz ich kolejność ustawiana jest w oknie Wybór kolumn otwieranym poleceniem menu kontekstowego Pokaż wybór kolumn dla nagłówka tabeli z danymi kartoteki.
W oknie Wybór kolumn można oznaczyć, które kolumny będą widoczne oraz metodą "przeciągnij i upuść" ustawić ich kolejność.
Metodą "przeciągnij i upuść" kolejność kolumn można zmienić również bezpośrednio na tabeli w kartotece.
Zapisywanie definicji układu kolumn
1.Aby dodać aktualny układ kolumn do listy definicji kliknij przycisk .
2.W otwartym oknie Zapisywanie widoku nazwij dodawaną definicję.
3.Zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz.
Usuwanie definicji układu kolumn
Aby usunąć aktualnie wybraną definicję kliknij przycisk .