Import danych > Import specjalny > Przebieg zdarzeń > Zapisywanie danych

Drukuj

Import specjalny – zapisywanie danych

Nowe pozycje kartotek oraz nowe definicje dokumentów i rejestrów są zapisywane od razu do stosownych kartotek, natomiast dokumenty zapisywane są dopiero po pokonaniu wszystkich innych uzgodnień związanych z tym dokumentem. W trakcie zapisywania dokumentu przeprowadzana jest kontrola poprawności dokumentu (dokumenty niepoprawne są oznaczane na liście dokumentów z bufora znakiem ! (wykrzyknik) z lewej strony listy. Zarówno dokumenty poprawne, jak też niepoprawne są zapisywane do bufora i nie ma to wpływu na przebieg importu pozostałych dokumentów. Dokument może zostać odrzucony (nie zapisany do bufora) tylko z dwóch powodów:

Istnieje już w buforze lub jest zaksięgowany dokument o takim samym numerze ewidencyjnym. Jest to możliwe wówczas, gdy w danych wejściowych znajduje się propozycja numeru ewidencyjnego i szablon wykorzystuje tę informację.

Istnieje w buforze lub jest zaksięgowany dokument (faktura, rachunek) od podanego kontrahenta z takim samym numerem własnym – jest to zabezpieczenie przed wielokrotnym wprowadzeniem tego samego dokumentu.

 

W obydwu przypadkach w oknie informacyjnym zostanie umieszczony stosowny komunikat, ale nie powoduje to przerwania importu pozostałych dokumentów.