Strona startowa

Drukuj

Wymagania środowiskowo-sprzętowe

Producent nie gwarantuje prawidłowego działania aplikacji na każdym urządzeniu dostępnym na rynku, które spełnia minimalne wymagania techniczne. Rekomendujemy wykonanie testów na danym modelu urządzenia przed rozpoczęciem pracy z aplikacją.

 

Realizowane rozwiązanie dotyczy przede wszystkim aplikacji mobilnej, która jest dedykowana dla urządzeń mobilnych z systemem Android minimum 7.0 (zaleca się 9.0). Minimalna rozdzielczość ekranu urządzenia do prawidłowej pracy to 720x1280px. Aplikacja do poprawnego funkcjonowania wymaga działania WebAPI. Użytkownik w oparciu o niniejszą aplikację będzie miał możliwość wysyłania zamówień handlowych, dokumentów sprzedaży oraz akcji merchandising’owych do systemu Symfonia ERP Handel/ Symfonia Handel.

 

Głównym celem rozwiązania jest zautomatyzowanie procesu realizacji zamówień oraz ułatwienie pracy handlowcom. Korzystanie z aplikacji mobilnej zmniejsza ilość wykonywanej pracy w porównaniu do papierowego procesu składania zamówień. Aplikacja pozwala na wystawianie zamówień pod fakturę i paragon (również zamówień z bufora) z uwzględnieniem limitów kupieckich kontrahentów, sprzedaż w oparciu o obowiązujące akcje marketingowe, przeglądanie nierozliczonych faktur, przyjmowanie płatności, drukowanie faktur i dokumentów KP, a także podejmowanie różnego rodzaju akcji merchandising’owych. Dodatkowo handlowiec może ustawiać plany wizyt u kontrahentów, które są akceptowane przez kierownika w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, a także przyjmować zamówienia od odbiorców poza ustaloną trasówką. Dzięki synchronizacji danych użytkownik posiada szybki dostęp do danych o aktualnych stanach handlowych towarów. Ponadto składanie zamówień drogą elektroniczną sprawia, że może być ono łatwiej przekazywane pomiędzy poszczególnymi działami, co przyspieszy i ułatwi jego realizację.

 

Rozwiązanie łączy w sobie trzy moduły (dodatek do Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, WebAPI oraz aplikację mobilną), które ściśle ze sobą współpracują. WebAPI i dodatek do Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel wymaga platformy .NET Framework 4.6.2.

 

Należy pamiętać, że rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel w wersji 23.10.2.1 jest dostosowane wyłącznie do Symfonii w wersji 2023.1 i nie jest kompatybilne z niższymi wersjami programu.

 

Wymagania techniczne

Poniżej lista minimalnych wymagań do prawidłowego działania dodatku do Handlu oraz aplikacji mobilnej:

 

Wymagania serwera

Spełniające minimalne wymagania do uruchomienia oprogramowania Symfonia ERP, Symfonia (pakiet uniwersalny).

Wymagania systemowe Symfonia ERP >>

Baza danych MS SQL 2019 min. Standard (opcja BI, Ent, Dev).

Zainstalowana Symfonia ERP lub Symfonia Handel (uniwersalny) w wersji 2022.1.

Dostęp do internetu lub sieci, w której pracuje Mobilny Handel.

 

Aby aplikacje Symfonia prawidłowo działały w firmowej sieci WiFi wymagane jest fizyczne pokrycie firmy siecią o jednym spójnym SSID (najlepiej w systemie Mesh), tak żeby urządzenia mobilne były w stanie przełączać się między poszczególnymi access pointami bez utraty połączenia z serwerem. Najlepiej jakby taką sieć zaprojektowała i wykonała firma od zarządzani sieciami.

 

Wymagania końcówek mobilnych

Minimalne wymagania urządzeń (czytników kodów kreskowych/smartfonów):

Minimum Android 7.0 (sugerowane 9.0).

Dostęp do sieci, w której pracuje Mobilny Magazyn (WLAN / WiFi / Bluetooth / 4G LTE).

Ekran: rozdzielczość HD (1280 x 720).

Google Mobile Services (GMS).

Min. RAM 2 GB/Flash 16 GB.

Czytnik 1D/2D (2D opcjonalnie – zależy od wykorzystania np. QRCodów – działanie na kodach własnych, na komórkach wymagany aparat min 4Mpx).

Na urządzeniu włączona opcja instalacji oprogramowania z nieznanych źródeł (możliwość instalacji plików APK).

 

Wymagania sieciowe:

Router WiFi z możliwością konfiguracji;

Możliwość podpięcia urządzeń po interfejsie ETH.

 

Wymagania serwera poczty wychodzącej:

1.Protokół SMTP;

2.Jawny protokół SSL.

 

 

Sprzęt

W poniższym linku znajdują się najnowsze wymagania systemowe dla systemu Symfonia ERP, co stanowi podstawę do przygotowania i zakupu odpowiedniego serwera oraz stacji roboczych (komputerów).

 

Administracja Symfonia ERP 2023 - wymagania sprzętowe >>

 

Decydując się na zakupienie nowego sprzętu lub na wykorzystanie dotychczasowego, proszę wziąć pod uwagę iż prezentujemy wymagania minimalne i rozsądne jest przygotowanie sprzętu o nieco wyższych parametrach niż podane – pozwoli to na wykorzystanie go w dłuższym okresie czasu.

 

Kluczowe elementy dla serwera to pamięć RAM i szybkość twardych dysków.

 

Aplikacja współpracuje z urządzeniami z systemem Android w wersji minimum 7.0 (zalecane 9.0) z dodatkowo wbudowanym czytnikiem kodów 2 i 3D.

 

Minimalne wymagania dla urządzeń z zainstalowanymi aplikacjami mobilnymi

Dodatek do Symfonia ERP Handel / Symfonia Handel

zainstalowany program Symfonia ERP Handel lub Symfonia Handel (uniwersalny) w wersji współpracującej z aktualną wersją aplikacji mobilnej,

Wymagania systemowe Symfonia ERP >>

dodatkowa licencja Handlu do WebAPI,

procesor Intel Core i3 lub odpowiednik, minimum 2 rdzenie o taktowaniu 2Ghz,

4GB RAM,

.NET Framework 4.7.2.

 

Aplikacja mobilna

Android minimum 7.0 (zaleca się 9.0),

2GB RAM,

Procesor 1.2, 4 rdzenie,

16GB ROM,

Rozdzielczość 720x1280,

Bluetooth (opcjonalnie przy użyciu niektórych funkcji),

Aparat min. 4 Mpx,

GPS,

możliwość wykonywania połączeń,

połączenie z Internetem – stabilne połączenie internetowe poprzez Wi-Fi lub sieć komórkową na poziomie minimum 1Mb/s.

 

Zalecamy żeby przed zakupem sprzętu peryferyjnego (tabletu, smartfona, kolektora danych, drukarki etykiet), na którym mają pracować nasze aplikacje mobilne skontaktować się z opiekunem handlowym i potwierdzić zgodność oprogramowania firmowego urządzenia z programami Symfonia lub przetestować działanie na wypożyczonym od producenta modelu.