Aplikacja mobilna > Płatności > Dodawanie nowej płatności | | Drukuj |
Użytkownik może dodać nową płatność, klikając przycisk „+”. Wyświetli się okno kontrahentów, w którym należy wybrać kontrahenta, dla którego ma zostać utworzona płatność. Po wyborze kontrahenta na ekranie wyświetli się okno, w którym znajdują się wszystkie nieopłacone faktury wybranego kontrahenta.
Na górze okna widoczna jest nazwa kontrahenta oraz przycisk synchronizacji. Aby przeprowadzić synchronizację należy kliknąć przycisk znajdujący się w prawym górnym rogu.
Wówczas wyświetli się ekran synchronizacji faktur kontrahenta, należy zatwierdzić wybór klikając przycisk Synchronizuj. Przycisk Wstecz powoduje powrót do ekranu płatności kontrahenta.
Poniżej znajduje się pole Kwota płatności, w którym wyświetlana jest całkowita kwota gotówki do przyjęcia. Pod polem Kwota płatności znajduje się przycisk Rozlicz automatycznie, który umożliwia rozliczanie płatności automatycznie bez wskazywania dokumentów sprzedaży.
Należy pamiętać, że w rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel obsługiwana jest tylko waluta PLN.
Pod wyżej opisanym przyciskiem znajduje się tabela przestawiająca nieopłacone dokumenty sprzedaży wybranego kontrahenta. Kolumny tabeli przedstawiają następująco:
•Dokument – numer dokumentu sprzedaży;
•Termin – termin zapłaty, zaznaczony na czerwono termin oznacza, że termin płatności został przekroczony, a dokument ma status „nieopłacony i przeterminowany”;
•Kwota do rozliczenia – całkowita kwota do zapłaty;
•Rozliczenie – kwota gotówki do przyjęcia, przypisana do danej faktury.
Na dole okna płatności znajduje się tabelka, której kolumny prezentują:
•Rozliczono – całkowita kwota płatności przeznaczona do rozliczenia;
•Nadwyżka – całkowita kwota nadwyżki wpłacanej przez kontrahenta;
•Łącznie – suma kwot zawartych w kolumnach Rozliczono i Nadwyżka.
W celu dodania płatności należy wpisać w pole Kwota płatności kwotę gotówki do przyjęcia oraz kliknąć w przycisk Wystaw widoczny na dole strony.
Na ekranie wyświetli się okno opcji, w którym użytkownik ma możliwość wyboru formy płatności:
•Gotówka – płatność gotówką;
•Terminal – płatność za pomocą terminala SumUp Air lub PAX (w zależności od ustawień).
Integracja płatności przez terminal płatniczy SumUp
Integracja płatności przez terminal płatniczy PAX
Okno z wyborem formy płatności zostanie wyświetlone tylko jeśli w ustawieniach modułu Mobilny Handel lub w ustawieniach użytkowników mobilnych zostanie ustawiony Terminal płatniczy – SumUp lub PAX.
W przypadku, gdy terminal nie będzie wskazany w ustawieniach, automatycznie zostanie wystawiony dokument KP.
Następnie należy potwierdzić przyjęcie płatności. Wówczas płatność nie zostanie przypisana do żadnego dokumentu sprzedaży i zostanie zapisana jako nadwyżka. Przycisk Anuluj powoduje zamknięcie okna.
Widoczny na dole okna płatności przycisk Anuluj zamyka okno płatności i cofa użytkownika do listy kontrahentów.