Ustawienia > Parametry pracy | | Drukuj |
Parametry pracy umożliwiają zdefiniowanie takich ustawień dla każdej z zarejestrowanych w programie firm, aby praca w tej firmie przebiegała w niej możliwie najsprawniej, z uwzględnieniem jej specyfiki. Ustawione parametry pracy są podpowiadane w odpowiednich oknach lub wpływają bezpośrednio na dalsze akcje.
Parametry pracy są uporządkowane dwupoziomowo. W oknie ustalania parametrów pracy firmy wyświetlana jest lista dostępnych grup parametrów, którą można przeglądać, używając paska przewijania lub klawiszy ze strzałkami. Kliknięcie znaku + obok nazwy grupy powoduje wyświetlenie poszczególnych parametrów zawartych w tej grupie; obok nazwy grupy pojawia się wtedy znak – (minus). Jego kliknięcie ukrywa poszczególne parametry – wyświetlana jest tylko nazwa grupy. Wyświetlany jest także krótki opis aktualnie wybranego parametru i wpływu jego ustawień na działanie programu.
Parametry pracy podzielone są na następujące grupy:
Ta grupa parametrów zawiera parametry określające: Automatyczna kontrola danych dokumentu Automatyczna kontrola danych kontrahenta Automatyczna kontrola danych płatności Automatyczna kontrola danych rezerwacji Automatyczna kontrola danych towaru TAK - automatycznie przed przeprowadzeniem odpowiedniej operacji (ustawienie domyślne) NIE - tylko na polecenie użytkownika (klawisz F5)
Kontrola unikalności kodu paskowego towaru TAK - program nie pozwala zapisać danych towaru w przypadku, gdy podany kod paskowy towaru już istnieje) NIE - kontrola unikalności kodu paskowego towaru nie jest przeprowadzana
Limit gotówkowy Parametr określa kwotę limitu dla transakcji gotówkowych (domyślnie 15.000,00 zł). Powyżej tej kwoty program wyświetli ostrzeżenie jeśli dla dokumentu wybrano rejestr o charakterze kasa. Powyżej tej kwoty transakcje należy wykonywać za pośrednictwem rachunku bankowego. Dokumenty sprzedaży wystawiane od listopada 2019 roku, przekraczające kwotę limitu i zawierające towary oznaczone do obsługi mechanizmem podzielonej płatności zostaną automatycznie oznaczone do obsługi mechanizmem podzielonej płatności.
Ostrzeżenie o braku towaru w magazynie TAK - przy wystawianiu dokumentu sprzedaży program ostrzega o braku towaru w magazynie (ustawienie domyślne) NIE - w powyższej sytuacji program nie wyświetla ostrzeżenia
Tryb ostrzegania: limit kredytu kontrahenta Tryb ostrzegania: limit kredytu rejestru płatności TAK - przez wyświetlenie okna dialogowego (ustawienie domyślne) NIE - przez wyświetlenie tekstu ostrzeżenia w linii statusu.
Weryfikacja rachunku bankowego kontrahenta Ustawienie domyślnego sposobu weryfikacji rachunku bankowego kontrahenta: •Usługa Online Krajowej Administracji Skarbowej – weryfikacja bezpośrednio przez usługę online Krajowej Administracji Skarbowej (liczba dobowych zapytań do usługi może być limitowana, ale serwis zwraca identyfikator potwierdzający weryfikację rachunku bankowego), •Plik płaski – weryfikacja z wykorzystaniem pliku listy płaskiej (bez limitu zapytań, ale weryfikacja nie otrzyma identyfikatora KAS potwierdzającego jej wykonanie).
Ministerstwo Finansów codziennie publikuje Plik płaski. Umożliwia on weryfikację, czy dla numeru NIP dany rachunek bankowy znajduje się na białej liście. Weryfikacja wykonywana jest za pośrednictwem serwisu Symfonii.
Wystawianie dokumentów ze wsteczną datą TAK - jeśli w kartotece istnieją dokumenty z późniejszą datą wystawienia, program wyświetla ostrzeżenie, pozwalając na wystawienie dokumentu. NIE - w powyższym przypadku program nie pozwala na wystawienie dokumentu.
Wystawianie dokumentów z kontrahentem incydentalnym TAK - program Handel SPRAWDZA czy kontrahent jest zarejestrowany w serwisie miedzyfirmami.pl NIE - program Handel NIE SPRAWDZA czy kontrahent jest zarejestrowany w serwisie miedzyfirmami.pl |
Ta grupa parametrów wpływa na wykonywane przez program obliczenia.
Domyślna data wejścia do rejestru dla dokumentów Od 1 stycznia 2014 daty wejścia do rejestru powinny zostać ustawione w Ustawieniach > Typy dokumentów odpowiednio jako data zakupu i data sprzedaży. W przypadku kończenia stosowania metody kasowej należy pole do wypełnić datą. Wszystkie dokumenty wystawione PO tej dacie będą obsługiwane na zasadach ogólnych. Nie należy zmieniać wówczas parametru określającego domyślną datę wejścia do rejestru, gdyż program nie będzie wtedy obsługiwał dokumentów według metody kasowej. Metodę kasową zaczyna się stosować od początku kwartału kalendarzowego; można zrezygnować z jej stosowania z dniem końca kwartału. Jeśli dokument jest wystawiany w okresie obowiązywania metody kasowej, to: •przy wystawianiu nierozliczonego dokumentu data wejścia do rejestru na zakładce Inne jest pusta, •przy wystawianiu rozliczonego dokumentu data wejścia do rejestru ustawiana jest na datę dokumentu płatności. Przy wystawianiu płatności ratalnych (częściowych) dokument wchodzi do rejestru VAT proporcjonalnie wraz z kolejnymi rozliczeniami.
Jeśli w Ustawieniach programu zdefiniowano rejestr VAT + 180 dni, to data wejścia do rejestru ustawiana jest na Data sprzedaży + 180 dni. Rejestr ten jest obowiązujący dla osób fizycznych które nie są płatnikami VAT. Jeśli płatność dla dokumentu handlowego nie zostanie dodana w ciągu 180 dni od daty sprzedaży, wówczas w tej dacie dokument wchodzi do rejestru. Jeżeli zapłata nastąpi wcześniej, wówczas datą wejścia do rejestru będzie data płatności.
Domyślny sposób naliczania rabatu w dokumencie cenowy - cena po rabacie w pozycji towarowej jest zaokrąglana do dwóch miejsc po przecinku wartościowy - cena po rabacie nie jest zaokrąglana, w rezultacie rabat dotyczy wartości pozycji towarowej, a nie ceny
Domyślny sposób naliczania podatku VAT iloczyn - stawki VAT oraz całkowitej wartości sprzedaży w danej stawce suma - kwot cząstkowych podatku VAT pochodzących z poszczególnych pozycji towarowych
Marża / narzut – domyślny tryb pracy - Formatka ( domyślny tryb prezentacji i przeliczeń na formatce towaru) W zależności od wartości tego parametru ceny sprzedaży netto w oknie danych towaru są obliczane odmiennie. Podstawą do obliczenia wartości marży jest cena sprzedaży netto, podstawą obliczania wartości narzutu - cena bazowa Marża - Program domyślnie pracuje z cennikami sprzedaży tworzonymi na podstawie podanych przez użytkownika marż Narzut - Program domyślnie pracuje z cennikami sprzedaży tworzonymi na podstawie podanych przez użytkownika narzutów
Modyfikacja ceny zakupu towarów TAK - Cena zakupu na formatce towaru jest nadpisywana przez dokument przyjęcia do magazynu NIE - Cena zakupu na formatce towaru nie jest nadpisywana przez dokument przyjęcia do magazynu
Naliczanie terminu płatności przy sprzedaży TAK - Termin płatności naliczany jest od daty wystawienia dokumentu sprzedaży NIE - Termin płatności naliczany jest od daty sprzedaży
Naliczanie terminu płatności przy zakupie TAK - Termin płatności naliczany jest od daty wpływu dokumentu
Rotacja liczona w odniesieniu Stanu początkowego - stanu na początek okresu Stanu końcowego - stanu na koniec okresu Stanu średniego - stanu średniego
Sposób naliczania podatku VAT przy korektach Korekta liczona jak typowy dokument VAT Korekta liczona jako różnica między dokumentem liczonym a oryginalnym
Wystawianie dokumentu KWM (sposób wystawiania KWM dla korekt dokumentów przychodu) Jeden dokument zbiorczy - dla rozchodów z datą operacji wcześniejszą lub równą dacie operacji na PZK - jeden zbiorczy KWM z datą operacji równą dacie operacji na PKZ. Odrębny KWM - dla rozchodów z datą operacji późniejszą niż data operacji na PZK, jeden KWM dla każdego dnia w którym były rozchody (wydania z danego dnia są komasowane do skorygowania) z datą operacji równą dacie tych rozchodów
Zysk przy sprzedaży towarów niezarejestrowanych TAK - Przy sprzedaży towarów niezarejestrowanych (cena bazowa netto nieznana) program nalicza zysk równy wartości NETTO towaru. NIE - Przy sprzedaży towarów niezarejestrowanych (cena bazowa netto nieznana) program NIE NALICZA zysku.
Sposób podpowiadania kursu waluty obcej Określa sposób podpowiadania kursu waluty obcej, podczas przeliczania wartości walutowych na złotówkowe, według kursu z: •z dnia transakcji •z dnia roboczego poprzedzającego datę transakcji Ustawienie nie wpływa na dokumenty już wystawione. |
Edycja dokumentu przychodowego Edycja dokumentu rozchodowego Domyślny tryb edycji dokumentu magazynowego, wykorzystywany podczas edycji i modyfikacji dokumentu: •Auto - jednowierszowy – kod, ilość, jednostka miary, cena, wartość, •Pełny - dwuwierszowy – pełny opis pozycji towarowej.
Edycja dokumentu sprzedaży Edycja dokumentu zakupu Domyślny tryb edycji dokumentu handlowego, wykorzystywany podczas edycji i modyfikacji dokumentu: •Auto - jednowierszowy – kod, ilość, cennik, rabat, cena, •Ręczny - jednowierszowy – nazwa, PKWiU, ilość, jm, cena, •Pełny - dwuwierszowy – pełny opis pozycji towarowej.
Prezentacja dokładnej ceny przyjęcia TAK - Ceny w pozycjach towarowych na dokumencie przyjęcia są prezentowane z pełną dokładnością – do sześciu miejsc po przecinku NIE - Ceny prezentowane są z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku o ile użytkownik nie poda inaczej
Prezentacja dokumentu przychodowego Prezentacja dokumentu rozchodowego Domyślny tryb prezentacji dokumentu magazynowego, wykorzystywany podczas przeglądania wystawionych dokumentów: •Auto - jednowierszowy - kod, ilość, cennik, rabat, cena, •Pełny - dwuwierszowy - pełny opis pozycji towarowej.
Prezentacja dokumentu sprzedaży Prezentacja dokumentu zakupu Domyślny tryb prezentacji dokumentu handlowego, wykorzystywany podczas przeglądania wystawionych dokumentów: •Auto - jednowierszowy - kod, ilość, cennik, rabat, cena, •Ręczny - jednowierszowy - nazwa, PKWiU, ilość, jednostka miary, cena, •Pełny - dwuwierszowy - pełny opis pozycji towarowej.
Specjalna obsługa pola: 'Kod kontrahenta' TAK - Jeśli podczas wystawiania dokumentu użytkownik wpisuje w to pole tekst złożony tylko z cyfr, to program traktuje ten tekst jako 'NIP kontrahenta' NIE - Wpisywany w to pole tekst jest zawsze traktowany jako 'Kod kontrahenta'
Specjalna obsługa pola: 'Kod towaru' TAK - Jeśli podczas wystawiania dokumentu użytkownik wpisuje w to pole tekst złożony tylko z cyfr, to program traktuje ten tekst jako 'Kod paskowy' NIE - Wpisywany w to pole tekst jest zawsze traktowany jako 'Kod towaru' |
Ta grupa parametrów dotyczy możliwości zmian wartości lub usuwania wprowadzonych danych.
Drukowanie dokumentu nie zafiskalizowanego TAK - Program umożliwia wydrukowanie nie zafiskalizowanego dokumentu fiskalnego przy pomocy klawiszy Alt+H. NIE - Dokument fiskalny można wydrukować dopiero po zafiskalizowaniu.
Edycja jednostki miary w pozycji dokumentu TAK - Program pozwala na zmianę jednostki miary w pozycji dokumentu handlowego podczas jego edycji. NIE - Dla pozycji dokumentu handlowego zawierającego towar z kartoteki program nie pozwala na zmianę jednostki miary.
Edycja jednostki miary w pozycji typu usługa Analogicznie jak dla towarów, jedynie w obrębie jednostek zdefiniowanych, czyli ewidencyjnej, dodatkowej 1 lub 2 Zamiana na dowolną jednostkę miary, analogicznie jak dla pozycji niekartotekowych
Edycja stawki VAT w pozycji dokumentu sprzedaży TAK - Program pozwala na zmianę stawki VAT w pozycji dokumentu handlowego podczas jego edycji. NIE - Dla pozycji dokumentu handlowego zawierającego towar z kartoteki program nie pozwala na zmianę stawki VAT.
Możliwość edycji wystawionego dokumentu TAK - Użytkownicy posiadające odpowiednie prawo mogą edytować WYSTAWIONE dokumenty. NIE - Niezależnie od przydzielonych użytkownikom praw w firmie NIE MOŻNA edytować wystawionych dokumentów sprzedaży.
Możliwość usuwania wystawionego dokumentu TAK - Użytkownicy posiadające odpowiednie prawo mogą usuwać WYSTAWIONE dokumenty NIE - Niezależnie od przydzielonych użytkownikom praw w firmie NIE MOŻNA usuwać wystawionych dokumentów sprzedaży
Ochrona dokumentów wyeksportowanych TAK - Program nie pozwala na edycję, anulowanie lub usuwanie dokumentów zaznaczonych jako wyeksportowane do programu księgowego. NIE - W przypadku próby edycji, anulowania lub usunięcia dokumentu wyeksportowanego do programu Finanse i Księgowość program generuje ostrzeżenie.
Ochrona dokumentów zafiskalizowanych TAK - Program nie pozwala na edycję, anulowanie lub usuwanie dokumentów zafiskalizowanych. NIE - W przypadku próby edycji, anulowania lub usunięcia dokumentu zafiskalizowanego program generuje ostrzeżenie.
Przypomnienie o archiwizacji Okres czasu od ostatniej archiwizacji danych, po upłynięciu którego program przypomni o potrzebie wykonania następnej archiwizacji.
Umieszczanie dokumentu sprzedaży w katalogu "kosz" TAK - Każdy dokument sprzedaży można umieścić w "koszu". Dokument taki znika z list rodzajów i wyborów oraz zestawień sprzedaży po dokumentach i kontrahentach. NIE - W katalogach typu kosz można umieścić tylko anulowane dokumenty sprzedaży.
Usuwanie zrealizowanych zamówień Automat - Program automatycznie usuwa zrealizowane zamówienia. Półautomat - Po zrealizowaniu każdego zamówienia program prosi użytkownika o podjecie decyzji czy usunąć zamówienie. Ręcznie - Program nie usuwa zrealizowanych zamówień. |
Kod towaru drukowany na drukarce fiskalnej TAK - Na drukarce fiskalnej drukowany jest kod towaru NIE - Na drukarce fiskalnej drukowana jest nazwa towaru. Należy pamiętać o unikalności tej części nazwy towaru, która jest drukowana na paragonie
Kod towaru w zestawieniach TAK - Podczas tworzenia zestawień do opisu towaru program wykorzystuje KOD towaru NIE - Do opisu towaru w zestawieniach program wykorzystuje KOD PASKOWY tego towaru
Marża / narzut – domyślny tryb pracy – Zestawienia (domyślny tryb prezentacji procentowej zysku w zestawieniach handlowych) Marża - Program domyślnie prezentuje domyślną wartość zysku w zestawieniach handlowych jako narzut Narzut - Program domyślnie prezentuje domyślną wartość zysku w zestawieniach handlowych jako marżę
Nazwa kontrahenta w zestawieniach TAK - Podczas tworzenia zestawień do opisu kontrahenta program wykorzystuje NAZWĘ kontrahenta NIE - Do opisu kontrahenta w zestawieniach program wykorzystuje KOD tego kontrahenta
Numer WŁASNY / OBCY – zestawienia zakupu (Domyślny tryb prezentacji numeru dokumentu w zestawieniach zakupu) WŁASNY - Program domyślnie prezentuje własny numer (numeracja HANDEL) dokumentu zakupu OBCY - Program domyślnie prezentuje obcy numer (numeracja dostawcy) dokumentu zakupu
Pozycje NP VAT wysyłane do drukarki fiskalnej TAK - Pozycje dok. sprzedaży niepodlegające VAT są wysyłane na drukarkę fiskalną tak jak inne pozycje, a drukarka traktuje je jako dotyczące opakowań. NIE - Podczas drukowania paragonu pozycje niepodlegające VAT nie są wysyłane na drukarkę fiskalną. Podczas drukowania paragonu można wybrać jedną z ww opcji.
Rabat/Narzut wysyłany do drukarki fiskalnej TAK - Na paragonie fiskalnym drukowana jest informacja o rabacie/narzucie w pozycji dokumentu. NIE - Na paragonie fiskalnym drukowana pomijana jest informacja o rabacie/narzucie w pozycji dokumentu. Pytaj przed każdą fiskalizacją. W bazie konwertowanej ze starszej wersji parametr ustawiany jest na NIE. W nowej bazie domyślnie ustawiany jest na TAK.
Sposób fiskalizacji dokumentów 1.Zawsze fiskalizuj w sposób uproszczony - każda pozycja w ilości równej 1 i wartość pozycji. 2.W przypadku gdy pełna fiskalizacja nie jest możliwa fiskalizuj w sposób uproszczony 3.Zawsze fiskalizuj w sposób pełny - wszystkie pozycje dokumentu i rzeczywiste ilości. Domyślnie podpowiadana jest trzecia opcja. |
Data operacji na korektach dokumentów magazynowych Data wystawienia z korekty dok handlowego trafia jako data operacji na korektę dok magazynowego. Data sprzedaży z korekty dok handlowego trafia jako data operacji na korektę dok magazynowego.
Informacja o reszcie przy wypłacie gotówkowej Możliwe jest pojawienie się dialogu ułatwiającego wydawanie reszty wpłacającemu.
Kontrola ciągłości numeracji dokumentów płatności TAK - Program nie pozwala zmieniać numeru dokumentu. Niemożliwe jest także usunięcie dokumentu płatności, jeśli nie jest on ostatnim w swojej serii. NIE - Program umożliwia zmianę numeru dokumentu oraz usunięcie dokumentu płatności bez kontroli ciągłości numeracji.
Kopiowanie pola Opis w dokumentach pochodnych TAK - W dokumencie tworzonym na podstawie innego dokumentu przepisywana jest wartość pola z dokumentu oryginalnego . NIE - Wartość pola pozostaje pusta.
Miejsce wystawiania dokumentów Podana miejscowość będzie używana na wydrukach dokumentów sprzedaży generowanych przez program.
Numeracja zobowiązań tworzonych automatycznie Numer własny - numer zobowiązań jest taki sam jak numer dok. zakupu nadany przez program. Numer obcy - numer zobowiązań jest taki jak numer obcy z dok. zakupu.
Ostrzeganie o powtórzeniu kodu towaru TAK - Program ostrzega o próbie umieszczenia na liście towarowej dok. handlowego pozycji zawierającej powtarzający się kod towaru. NIE - Ostrzeżenie pojawia się jedynie w linii statusu.
Szablon numeracji należności Podany szablon wykorzystywany będzie do tworzenia numerów należności tworzonych ręcznie przez użytkownika.
Szablon numeracji zobowiązań Podany szablon wykorzystywany będzie do tworzenia numerów zobowiązań tworzonych ręcznie przez użytkownika.
Towary nie uwzględniane w obrocie magazynowym Umożliwia lub blokuje wystawianie dokumentu magazynowego zawierającego jednocześnie towary i usługi (ze stanem).
Traktowanie warunków sprzedaży jak warunków zakupu TAK - Dla danego kontrahenta warunki sprzedaży (rejestr, forma, termin płatności, rodzaj ceny) dotyczą również zakupu. NIE - Warunki sprzedaży dla kontrahenta nie dotyczą zakupów.
Typ dokumentu – Import towarów z innego oddziału Domyślny typ przychodowego dokumentu magazynowego używany przy imporcie dokumentów magazynowych z innego oddziału firmy.
Typ dokumentu – Inwentaryzacja przychód Domyślny typ przychodowego dokumentu magazynowego używany przy zatwierdzaniu Inwentaryzacji.
Typ dokumentu – Inwentaryzacja rozchód Domyślny typ rozchodowego dokumentu magazynowego używany przy przy zatwierdzaniu Inwentaryzacji.
Typ dokumentu – Protokół przeceny Domyślny typ dokumentu magazynowego używany przy zatwierdzaniu Protokołu przeceny.
Typ dokumentu – Protokół wprowadzenia Domyślny typ przychodowego dokumentu magazynowego używany przy zatwierdzaniu Protokołu wprowadzenia .
Typ jednostki miary w dokumentach pochodnych Typ jednostki miary w pozycjach dokumentów wystawianych na podstawie innych dokumentów zależy od ustawień w typie dokumentu lub jest przepisywany z odpowiednich pozycji dokumentu na podstawie którego jest wystawiany bieżący dokument.
Wartość ilościowego przyjęcia magazynowego Dokument o charakterze PZ lub PW wystawiany przez użytkownika bez prawa Podgląd cen i wartości magazynowych zapisywany jest przez program z wartością zerową lub wg ostatniej ceny zakupu towaru, zapisanej w kartotece danego towaru.
Wielkość przeliczana przy zmianie wartości pozycji Przy edycji wartości netto bądź brutto pozycji DOKUMENTU SPRZEDAŻY program na nowo nalicza ilość lub cenę. ILOŚĆ - naliczana jest ilość, cena pozostaje stała. CENA - naliczana jest cena, ilość pozostaje stała.
Zarządzanie numeracją wystawianych dokumentów Automat - Niezależnie od numeru nadanego dokumentowi w buforze, podczas wystawiania dokumentu program zawsze automatycznie generuje kolejny numer serii (ustawienie domyślne). Półautomat - Jeśli wystawienie dokumentu pod numerem nadanym w buforze powoduje powstanie luki w numeracji serii, program prosi o podjęcie decyzji przez użytkownika. Ręcznie - Program zawsze wystawia dokument pod takim numerem, jaki został mu nadany w buforze (o ile dokument o takim numerze nie został wcześniej wystawiony).
Tworzenie nowej dostawy' przy dokumencie typu MM TAK - Program domyślnie ustawia 'Tworzenie nowej dostawy' w pozycjach dok. przy tworzeniu dokumentu typu MM. NIE - Program nie zaznacza tego ustawienia przy tworzeniu dokumentu typu MM. |
Ta grupa parametrów zawiera następujące parametry: Dla dokumentu magazynowego Dla dokumentu płatności Dla dokumentu sprzedaży Dla dokumentu zakupu Dla kontrahenta Dla towaru Dla rezerwacji TAK - podczas tworzenia nowego obiektu program wykonuje odpowiednie procedury napisane w języku raportów NIE - program nie wykonuje procedur napisanych w języku raportów
OnTimer TAK - co 5 sekund program wywołuje procedurę OnTimer języka raportów NIE - program nie wykonuje procedury OnTimer |
Import paragonów z kas fiskalnych Zbiorczy import paragonów z kas fiskalnych – import wykonywany jest na dotychczasowych zasadach. Import paragonów jako pojedyncze dokumenty – każdy wystawiony na kasie dokument importowany jest jako osobny paragon. Importowane są też paragony z NIP nabywcy. Import paragonów z NIPem nabywcy jako pojedyncze dokumenty, zbiorczy dla pozostałych – paragony z NIP nabywcy importowane są jako oddzielne dokumenty, a pozostała sprzedaż z kasy importowana jest jako dokument zbiorczy.
Po aktualizacji programu do wersji 2020.3 pierwszy import z kasy fiskalnej należy wykonać z ustawieniem: Zbiorczy import paragonów z kas fiskalnych. W przeciwnym razie zaimportowana zostanie również cała historyczna sprzedaż zarejestrowana w kasie.
Kontrahent detaliczny W ustawieniach parametru podawana jest nazwa zastępczego kontrahenta bez NIP.
W przypadku wystawiania faktury do paragonu możliwa będzie zmiana takiego zastępczego kontrahenta na innego kontrahenta bez NIP.
Maks. kwota FV uproszczonej raportowanej okresowo Paragony do wskazanej kwoty traktowane są jako faktury uproszczone (wysyłane pojedynczo do programu finanse i księgowość). Powyżej tej kwoty są sumowane do raportu okresowego zgodnie z ustawieniami wysyłki.
Wystawianie faktury do paragonu (z NIP) Definiuje zachowanie programu w przypadku próby wystawienia faktury do paragonu z numerem NIP zakwalifikowanego jako faktura uproszczona (według parametru Maks. kwota FV uproszczonej raportowanej okresowo).
Dostępne ustawienia: •Blokuj wystawianie faktury do paragonu z NIP, •Ostrzegaj przy wystawianiu faktury do paragonu z NIP, •Pozwalaj na wystawienie faktury do paragonu z NIP.
Wystawianie paragonu i faktury do paragonu Definiuje zachowanie programu przy próbie wystawienia faktury do paragonu bez numeru NIP nabywcy.
Dostępne są ustawienia: •Blokuj wystawienie paragonu i faktury do paragonu bez wypełnionego pola NIP kontrahenta, •Ostrzegaj przy wystawianiu paragonu i faktury do paragonu bez wypełnionego pola NIP kontrahenta, •Wystawiaj paragon i fakturę do paragonu bez ostrzeżenia. |
Aktualizacja danych dokumentu w buforze TAK Przy każdym wejściu do dokumentu w buforze program aktualizuje dane kontrahenta i towarów z odpowiednich kartotek, nadpisując zmiany dokonane przez użytkownika NIE Dokument w buforze zawiera dane kontrahenta i towarów uzyskane z kartotek w chwili wystawiania dokumentu.
Dekretacja dokumentu 'Korekta wartości magazynu' (Sposób dekretacji dokumentów typu "Korekta wartości magazynu") Dokument, podobnie jak inne dokumenty, dekretowany jest według ustawionego z nim schematu księgowania Kwoty cząstkowe dokumentu są dekretowane według schematów wynikających z korygowanych dokumentów
Domyślna wartość parametru 'Rejestracja kompletu' TAK - Przy tworzeniu nowego towaru typu komplet program domyślnie zaznaczy parametr 'Rejestruj komplet jako sprzedaż elementów składowych' NIE - W powyższym przypadku parametr 'Rejestruj komplet jako sprzedaż elementów składowych' tworzonego kompletu nie jest zaznaczony
Eksport kontrahentów do FK w formacie 2.0 (Parametr określa kryterium wyboru kontrahentów wysyłanych do programu Finanse i Księgowość przy eksporcie dok. w formacie 2.0) Kryterium wyboru kontrahentów wysyłanych do programu Finanse i Księgowość przy eksporcie dokumentów w formacie 2.0: •Eksportowani są tylko nieuzgodnieni wcześniej kontrahenci •Eksportowani są wszyscy kontrahenci
Jednostka używana jako miano ilości (jednostka używana w kartotekach i na formatkach towarów oraz dostaw towarów, rezerwacjach i inwentaryzacji towarów) •można wybrać jednostkę ewidencyjną, która jest podpowiadana domyślnie. •można wybrać jednostkę domyślną.
Kolumna 'Data' w kartotece dokumentów zakupu (umożliwia prezentowanie w kartotece dokumentów zakupu daty dokumentu obcego zamiast daty wystawienia dokumentu w programie) Data wystawienia - widoczna jest kolumna z datą wystawienia danego dokumentu Data dokumentu obcego - widoczna jest kolumna z datą wystawienia dokumentu obcego
Kolumna 'Kod/Nazwa' w kartotekach dokumentu (w oknach dokumentów handlowych i magazynowych) Kod - widoczna jest kolumna z kodem kontrahenta, dla którego wystawiono dokument Nazwa - widoczna jest kolumna z nazwą kontrahenta, dla którego wystawiono dokument
Kolumna 'Osoba/Magazyn' w kartotekach dokumentów (Kolumna prezentowana w oknach kartotek dokumentów handlowych i magazynowych) Osoba - Prezentowana jest kolumna zawierająca kod użytkownika, który wystawił dany dokument Magazyn - Prezentowana jest kolumna zawierająca kod magazynu, w którym wystawiono dany dokument
Kolumna 'Stan/stan handlowy' w kartotece towarów Stan CAŁKOWITY - Prezentowana jest wartość stanu całkowitego towaru Stan HANDLOWY - Prezentowana jest wartość stanu handlowego danego towaru, czyli różnica jego stanu całkowitego i rezerwacji
Maksymalny rozmiar pola 'Kod kontrahenta' Podana wartość jest wykorzystywana przez program do określenia maksymalnego rozmiaru pola 'Kod kontrahenta', czyli największej liczby znaków, które użytkownik może wpisać w to pole. Największy możliwy rozmiar tego pola to 25 znaków.
Maksymalny rozmiar pola 'Kod towaru' Podana wartość jest wykorzystywana przez program do określenia maksymalnego rozmiaru pola 'Kod towaru', czyli największej liczby znaków, które użytkownik może wpisać w to pole. Największy możliwy rozmiar tego pola to 25 znaków.
Początek roku obrachunkowego Dzień i miesiąc podanej tu daty będzie wykorzystywany przy tworzeniu numerów dokumentów wystawianych w numeracji rocznej. Powyższa data służy do określenia dnia, w którym numeracja roczna ponownie startuje od numeru 1.
Sumowanie ilości po wczytaniu kodu paskowego TAK - wczytanie czytnikiem kodu towaru będącego już na dokumencie zwiększy ilość w pozycji już istniejącej. NIE - w ww. sytuacji utworzona zostanie nowa pozycja towarowa na dokumencie
Transakcje i rozliczenia w eksporcie do FK TAK - Program generuje transakcję do każdego dokumentu handlowego oraz eksportuje rozliczenia do tych dokumentów wraz z raportami płatności NIE - Program generuje transakcje tylko dla dokumentów handlowych nierozliczonych oraz nie eksportuje rozliczeń
Śledzenie dokumentów przeterminowanych TAK - W trakcie pracy z programem w dolnej części okna programu wyświetla się czerwona ikonka ostrzegająca o istnieniu dokumentów przeterminowanych NIE - Powyższa opcja programu nie działa dla żadnego z użytkowników |
Parametry w tej grupie określają typ dokumentów oraz rejestry i formy płatności wykorzystywane przy imporcie danych ze sklepu internetowego:
Forma płatności – Czek Rejestr, Forma płatności – wartości podane tu odpowiadają formie płatności "czek" ze sklepu internetowego.
Forma płatności – Przelew przed wysyłką Rejestr, Forma płatności – wartości podane tu odpowiadają formie płatności "przelew przed wysyłką" ze sklepu internetowego.
Forma płatności – Zaliczenie pocztowe Rejestr, Forma płatności – wartości podane tu odpowiadają formie płatności "zaliczenie pocztowe" ze sklepu internetowego.
Typ dokumentu – Zamówienie / faktura VAT Domyślny typ dokumentu sprzedaży używany przy imporcie ze sklepu internetowego dokumentów o charakterze "faktura VAT".
Typ dokumentu – Zamówienia / paragon Domyślny typ dokumentu sprzedaży używany przy imporcie ze sklepu internetowego dokumentów o charakterze "paragon". |
Zobacz także:
Parametry pracy firmy - jak to zrobić