Symfonia KSeF > Szybki start

Drukuj

Szybki start

Poniższy schemat obrazuje czynności wykonywane przy rozpoczęciu pracy z Symfonia KSeF, są to czynności poprzedzające wysyłkę i odbiór dokumentów do Krajowego Systemu e-Faktur.

 

Symfonia KSeF - darmowy pakiet dokumentów >>

 

img_ksef_82

 

Złożenie formularza ZAW-FA (zgłoszenie pierwszego użytkownika)

Aby uzyskać dostęp do firmy w Krajowym Systemie e-Faktur pierwszego użytkownika należy zgłosić do urzędu skarbowego przez złożenie formularza ZAW-FA.

 

Po skonfigurowaniu uwierzytelniania tego użytkownika w KSeF będzie można wykorzystać jego uprawnienia aby dodać kolejnych użytkowników za pośrednictwem Symfonia KSeF.

 

 

1. Pierwsze logowanie

Utworzenie konta użytkownika Symfonia KSeF

Wejdź na stronę https://app.symfonia.pl/ i zarejestruj nowego użytkownika App Symfonia (Symfonia KSeF).

 

Więcej informacji >>

 

Utworzenie organizacji w Symfonia KSeF

Po zalogowaniu na stronie https://app.symfonia.pl/ wprowadź dane organizacji w ramach której obsługiwane będą dokumenty poszczególnych firm.

 

Więcej informacji >>

 

Po zgłoszeniu organizacji należy poczekać na jej akceptację przez Biuro Obsługi Klienta Symfonia. Odpowiedź na zgłoszenie utworzenia organizacji Symfonia wysyła w ciągu 2 dni roboczych.

 

2. Utworzenie firmy

Firmę w Symfonia KSeF można utworzyć na dwa sposoby:

Ręcznie w Symfonia KSeF: Przejdź do serwisu internetowego Symfonia Administracja, przełącz na zakładkę Lista firm i kliknij przycisk Dodaj firmę.

Więcej informacji >>

 

Automatycznie: wykonaj synchronizację firmy za pomocą kreatora w module Administracja.

Kreator Połącz z AppSymfonia - Symfonia ERP >>

 

3. Połączenie Symfonia KSeF z aplikacją desktopową

Konfigurację połączenia firmy w Symfonia KSeF z aplikacją Desktopową można utworzyć na dwa sposoby:

Ręcznie, przez wprowadzenie w aplikacji desktopowej klucza synchronizacji.

Więcej informacji >>

 

Automatycznie, przez kreator synchronizacji firmy w aplikacji desktopowej.

Kreator Połącz z AppSymfonia - Symfonia ERP >>

 

4. Konfiguracja uwierzytelnia w KSeF (pierwszy użytkownik)

W przypadku pierwszego użytkownika, przed uwierzytelnieniem w KSeF należy złożyć do urzędu skarbowego zawiadomienie ZAW-FA o nadaniu uprawnienia do korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur.

 

Po złożeniu do urzędu skarbowego zawiadomienia ZAW-FA o nadaniu uprawnienia do korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur i uzyskaniu dostępu do firmy w KSeF, skonfiguruj sposób uwierzytelniania pierwszego użytkownika w KSeF. Dostępne metody uwierzytelniania to Podpis kwalifikowany lub Token generowany w systemie KSeF.

 

Więcej informacji - Uwierzytelnienie w KSeF (strona MF) >>

 

Po skonfigurowaniu uwierzytelniania dla pierwszego użytkownika w Krajowym systemie e‑Faktur, kolejnych użytkowników można będzie już zgłosić za pomocą serwisu Symfonia KSeF (korzystając z uprawnień "pierwszego" użytkownika).

 

5. Dodawanie użytkowników i przypisanie dostępu do firm

W części administracyjnej Symfonia KSeF dodaj pozostałych użytkowników pracujących z dokumentami firmy. Dodając użytkownika podaj również, do których firm w ramach organizacji będzie mieć dostęp.

 

Więcej informacji - użytkownicy>>

 

6. Zgłoszenie pozostałych użytkowników do KSeF i nadanie im praw

Korzystając z uprawnień "pierwszego" użytkownika można w Symfonia KSeF zgłosić do Krajowego Systemu e-Faktur pozostałych użytkowników pracujących z dokumentami firmy.

 

Więcej informacji - Uprawnienia do KSeF (strona MF) >>

 

Zgłaszając użytkownika należy używać do tego numeru NIP lub PESEL, zgodnego z wykorzystywanym przez niego podpisem kwalifikowanym lub używanym do wygenerowania tokenu.

 

7. Konfiguracja uwierzytelnia w KSeF

Każdy użytkownik po zgłoszeniu do KSeF i uzyskaniu praw do obsługi dokumentów firmy musi samodzielnie przeprowadzić konfigurację sposobu uwierzytelniania w KSeF (Podpis kwalifikowany lub Token).

 

Więcej informacji - Uwierzytelnienie w KSeF (strona MF) >>

 

Numer NIP lub PESEL wykorzystany do zgłoszenia użytkownika w KSeF musi się zgadzać z numerem w wykorzystywanym  przez niego podpisie kwalifikowanym, lub użytym do wygenerowania tokenu.

 

Konfiguracja współpracy z Symfonia Obieg Dokumentów

Jeśli organizacja wykorzystuje serwis Symfonia Obieg Dokumentów możliwe jest ustawienie połączenia z Symfonia KSeF.

 

Podobnie jak w przypadku aplikacji desktopowych konfiguracja współpracy wykonywana jest przez wprowadzenie klucza synchronizacji (Klucza firmy).

 

Więcej informacji w dokumentacji serwisu Symfonia Obieg Dokumentów >>