Rozliczenia finansowe > Import operacji bankowych

Drukuj

Import operacji bankowych

Celem importu operacji bankowych jest utworzenie na ich podstawie dokumentów płatności w zautomatyzowanych procedurach uzgadniających dane dokumentu płatności oraz rozliczenia transakcji.

 

Okno importu otwierane jest z kartoteki Płatności > Operacje > Zaawansowany import operacji bankowych (Alt+B).

 

Ustawienia > Import operacji bankowych

 

img_hm_108

 

Główne części okna to:

Operacje bankowe – arkusz operacji z szybkim filtrowaniem wg statusu. Więcej informacji >>

Uzgodnienia – podmiot i formuła uzgadniające wybraną operację z płatnością. Więcej informacji >>

Dokument – rozrachunki powiązane z wybraną operacją. Więcej informacji >>

 

Pasek narzędziowy

btn_pobierz_wyciagi

Otwiera okno wyboru pliku wyciągu bankowego do zaimportowania do Repozytorium Dokumentów. Po zaimportowaniu operacje bankowe pojawią się w arkuszu operacji poniżej.


btn_uzg_zapisy

Uruchamia proces automatycznego uzgadniania i rozliczania operacji bankowych z dokumentami płatności. Efektem jest przygotowanie dokumentu płatności dla operacji bankowej ze wskazaniem podmiotu i rozliczeniem transakcji na podstawie ustawionych kryteriów filtrowania.


btn_utw_dok

Uruchamia operację tworzącą dokumenty płatności w programie Handel dla wszystkich lub zaznaczonych operacji bankowych.

Przygotowanie dokumentów wykonywane jest automatycznie podczas procesu uzgadniania lub ręcznie w oknie szczegółów dokumentów.


btn_edytor_formul

Otwiera edytor formuł wspierających użytkownika w automatycznym procesie uzgodnień.

Edytor formuł >>


btn_eksp_op

Umożliwia zapis danych widocznych na arkuszu Operacji bankowych do pliku w formacie MS Excel.


btn_odsw_03

Wczytuje ponownie dane dla arkusza operacji.

Operacja powoduje usunięcie ręcznie wprowadzonych uzgodnień i rozliczeń.

 

hmtoggle_plus1        Edycja układu kolumn

 

Czynności na oknie

Wybór rachunku bankowego i rejestru pieniężnego

Przed rozpoczęciem importu należy wybrać Rachunek i Rejestr bankowy, dla którego wykonywana będzie operacja.

 

Aby import był możliwy należy:

1.Dodać rachunek bankowy dla firmy.

2.Repozytorium Dokumentów oznaczyć go jako Elektroniczny i wskazać System bankowy (używany to interpretacji formatu danych wyciągu).

Repozytorium Dokumentów - Rachunki bankowe >>

3.Przypisać w programie Handel rachunek bankowy do bankowego rejestru pieniężnego.

Firma > Rejestry pieniężne >>

 

Import pliku wyciągu

Aby zaimportować wyciąg z systemu bankowego:

1.Pobierz plik wyciągu z systemu bankowego i zapisz w wybranej lokalizacji.

2.Uruchom Firma > Import operacji bankowych i kliknij przycisk Pobierz wyciągi.

3.Wskaż pobrany plik z wyciągiem i potwierdź wybór przyciskiem OK. Wyciąg bankowy zostanie zapisany w Repozytorium Dokumentów a jego operacje zostaną wyświetlone w arkuszu Operacje bankowe w oknie Import operacji bankowych.

 

Uzgodnienia

Aby uzgodnić i przygotować dokumenty płatności:

1.Wybierz akcję Uzgodnij zapisy, która uruchomi proces automatycznego przygotowania dokumentu płatności dla operacji bankowej wraz z rozliczeniem transakcji.

2.Powiąż ręcznie rachunek bankowy z podmiotem poprzez dopisanie rachunku do danych kontrahenta, pracownika lub urzędu.

3.Uzupełnij lub zmodyfikuj rozliczenia transakcji dla operacji nierozliczonych.

 

Więcej informacji >>

 

Utworzenie dokumentów płatności

Aby utworzyć dokumenty płatności dla operacji bankowych:

1.Zaznacz operacje, dla których należy utworzyć dokumenty.

2.Wybierz akcję Utwórz dokumenty i potwierdź pytanie w dialogu Czy utworzyć dokumenty płatności dla operacji bankowych.

 

Po zakończeniu zadania z arkusza Operacji bankowych znikną operacje dla których udało się utworzyć dokumenty.