VBA > Opis okien > Zapisy dla maski kont

Drukuj

Zapisy dla maski kont

Okno otwiera się po wybraniu polecenia Zapisy dla maski kont z menu Projekty.

Umożliwia wyświetlenie zapisów dla podanego konta w określonym przedziale czasowym.

Aby wyświetlić zapisy należy w oknie Zapisy dla maski kont – Kryteria (przycisk Kryteria) wpisać numer konta, żądany zakres dat oraz zaznaczyć odpowiednie pola, jeżeli zachodzi potrzeba uwzględnienia zapisów z bufora, bilansu otwarcia i obrotów rozpoczęcia, numerów ewidencyjnych czy własnych dokumentów, podsumowania analityk, nazw kont. Linie z zapisami z bilansu otwarcia, obrotów rozpoczęcia i podsumowania analityk zostały wyróżnione innymi kolorami.

Jeżeli często potrzebujesz informacji o zapisach danego konta możesz zapamiętać wybrane kryteria. W tym celu należy po wyświetleniu danych wybrać przycisk Zapisz, wpisać nazwę identyfikującą dane kryteria i wybrać przycisk Save. Kryteria zapisywane są domyślnie w katalogu MaskiKont. Aby wczytać zapamiętane kryteria należy wybrać przycisk Wczytaj, z listy wskazać nazwę, pod jaką zostały zapisane i wybrać przycisk Wybierz.

 

W oknie widać następujące kolumny:

Pusta – umożliwia zaznaczenie wybranych dokumentów

Kolumna prezentująca skąd pochodzi dany dokument (K – księgi, B – bufor, OR – obroty rozpoczęcia, BO – bilans otwarcia)

Konto – oznacza numer konta

Nazwa – nazwa konta (w zależności od zaznaczenia opcji w Kryteriach)

Okres – miesiąc roku, z którego dany dokument pochodzi

Data dok. – dokładna data dokumentu

Nr ewid. – numer ewidencyjny dokumentu

Nr własny – numer własny dokumentu

Opis – pokazuje pole z opisem danego dokumentu

Kwota Wn – zapisy po stronie Wn

Kwota Ma. – zapisy po stronie Ma

 

Aby posortować wyświetlane dane wystarczy dwukrotnie kliknąć lewym przyciskiem myszy na wybranym nagłówku kolumny.

Możesz zsumować ze sobą wybrane dokumenty. W tym celu postaw znacznik (kliknij lewym przyciskiem myszy) w pierwszej kolumnie z lewej strony przy tych dokumentach, które mają być zsumowane. Suma zaznaczonych dokumentów pojawi się w wierszu "Suma zaznaczonych", w dolnej części okna.

 

Przyciski:

Kryteria – otwiera okno parametrów i umożliwia sporządzenie zestawienia

Dokument – otwiera wskazany (podświetlony) dokument

Wczytaj – umożliwia otwarcie okna Zapisy dla maski kont – Kryteria  z zapamiętanymi wcześniej kryteriami

Zapisz –  umożliwia zapisanie wybranych kryteriów na dysku w postaci pliku z rozszerzeniem *.zmk

Archiwum – umożliwia zapisanie zawartości ekranu pod wybraną nazwą na dysku w postaci pliku z rozszerzeniem *.rpt

Export – otwiera okno parametrów i umożliwia przesłanie danych do Excela lub do pliku