Kartoteki > Kartoteka Pracownicy > Pracownik - okno | | Drukuj |
Okno to umożliwia wprowadzanie, przeglądanie i modyfikowanie wszystkich danych związanych z pracownikiem w zakresie zależnym od uprawnień użytkownika.
Aby zmodyfikować dane wprowadzonego do kartoteki pracownika, należy dwukrotnie kliknąć lewym klawiszem myszki w wybranym polu lub zaznaczyć pozycję, która ma być aktualizowana (klikając jednokrotnie lewym klawiszem myszki lub przenosząc się w wybrane pole tabulatorem) i wybrać literę lub cyfrę z klawiatury, inicjując tym samym chęć edycji danych. Można również z menu kontekstowego (dostępnego po kliknięciu w wybranym polu prawym klawiszem myszy) wybrać polecenie Edytuj (Ctrl+Enter).
1.Kod pracownika – nazwisko i imię, które identyfikują pracownika w czasie wszystkich operacji przeglądania lub wyszukiwania informacji o nim – jest widoczna na każdej ze stron. Możesz podać tu skrót literowy lub numer NIP, jeśli uważasz to za wygodniejsze.
2.Pozycja – pole umożliwia wpisanie numeru pracownika. Jeśli nie wypełnisz tego pola, program nada automatycznie numer kolejny (najwyższy istniejący plus jeden) pracownikowi rejestrowanemu w kartotece, ale dopiero po wybraniu przycisku Zapisz. Numer ten jest wykorzystywany przykładowo przy księgowaniu wszystkich pozycji pochodzących z kartoteki Pracownicy jako grupy kont analitycznych.
Pola Kod i Pozycja muszą być wypełnione w sposób unikalny dla każdego pracownika, aby móc go zapisać do kartoteki.
3.Zapisz – umożliwia zapis wprowadzonych informacji o pracowniku.
4.Anuluj – unieważnia aktualnie wprowadzane dane o pracowniku.
Na zakładce należy wprowadzić dane podstawowe i teleadresowe pracownika, które będą możliwe do edycji po użyciu polecenia Edytuj.