VBA > Opis okien > Potwierdzenia sald - PLN

Drukuj

Potwierdzenia sald – PLN

Raport jest standardowym wydrukiem potwierdzeń sald, które należy wykonywać zgodnie z przepisami art. 26 ustawy o rachunkowości.

Otrzymany wydruk wysyła się do kontrahentów celem wzajemnego potwierdzenia stanów rozliczeń oraz wyjaśnienie ewentualnych niezgodności. Raport wskazuje m.in. pozycje dla których występują różnice pomiędzy zapisami na kontach, a stanem rozrachunków z kontrahentami, pracownikami, urzędami.

Kryterium zgodności salda rozrachunków z saldami zapisów jest nie występowanie brakujących rozrachunków w programie.

 

Aby wykonać raport po ustaleniu kryteriów rozrachunków (min. stan na dzień) z okna rozrachunków należy wywołać raport z opcji Drukowanie. Pojawia się okno Wybór kont pozwalające na wyłączenie wybranych kont z raportu. Opcja ta jest przydatna głównie w sytuacji, gdy na niektórych kontach nie są prowadzone rozrachunki i potwierdzenie takich kont nie jest konieczne.

Po przygotowaniu raportu przez moduł, w oknie dostępne są trzy przyciski:

Kryteria wydruku, w oknie Kryteria, należy wpisać dane dotyczące rachunku bankowego:

Bank – nazwę banku (oddział), adres

Numer rachunku – numer rachunku bankowego

oraz zdecydować o rozmiarze informacji (pełna/ ograniczona):
Pełna informacja w części zwrotnej – wyświetla pełną informację w części B (z uwagi na znaczną ilość danych niezaznaczenie pola – ograniczenie wydruku – ułatwia czasami jego przeglądanie bowiem zmniejsza/ powiększa raport wyświetlany na ekranie).

 

Rachunek bankowy można także wybrać z kartoteki rachunków bankowych wprowadzonych do modułu.

Generuj wydruk – tworzy finalne potwierdzenia sald, w tym podaje liczbę podmiotów z uzgodnionymi saldami i nieuzgodnionymi saldami.

Eksport – umożliwia wyeksportowanie danych do programu MS Excel i dalszą ich obróbkę.