VBA > Opis okien > Potwierdzenia sald - PLN | | Drukuj |
Raport jest standardowym wydrukiem potwierdzeń sald, które należy wykonywać zgodnie z przepisami art. 26 ustawy o rachunkowości.
Otrzymany wydruk wysyła się do kontrahentów celem wzajemnego potwierdzenia stanów rozliczeń oraz wyjaśnienie ewentualnych niezgodności. Raport wskazuje m.in. pozycje dla których występują różnice pomiędzy zapisami na kontach, a stanem rozrachunków z kontrahentami, pracownikami, urzędami.
Kryterium zgodności salda rozrachunków z saldami zapisów jest nie występowanie brakujących rozrachunków w programie.
Aby wykonać raport po ustaleniu kryteriów rozrachunków (min. stan na dzień) z okna rozrachunków należy wywołać raport z opcji Drukowanie. Pojawia się okno Wybór kont pozwalające na wyłączenie wybranych kont z raportu. Opcja ta jest przydatna głównie w sytuacji, gdy na niektórych kontach nie są prowadzone rozrachunki i potwierdzenie takich kont nie jest konieczne.
Po przygotowaniu raportu przez moduł, w oknie dostępne są trzy przyciski:
Kryteria wydruku, w oknie Kryteria, należy wpisać dane dotyczące rachunku bankowego:
•Bank – nazwę banku (oddział), adres
•Numer rachunku – numer rachunku bankowego
•oraz zdecydować o rozmiarze informacji (pełna/ ograniczona):
Pełna informacja w części zwrotnej – wyświetla pełną informację w części B (z uwagi na znaczną ilość danych niezaznaczenie pola – ograniczenie wydruku – ułatwia czasami jego przeglądanie bowiem zmniejsza/ powiększa raport wyświetlany na ekranie).
Rachunek bankowy można także wybrać z kartoteki rachunków bankowych wprowadzonych do modułu.
Generuj wydruk – tworzy finalne potwierdzenia sald, w tym podaje liczbę podmiotów z uzgodnionymi saldami i nieuzgodnionymi saldami.
Eksport – umożliwia wyeksportowanie danych do programu MS Excel i dalszą ich obróbkę.