Kartoteki > Kartoteka Urzędy

Drukuj

Kartoteka Urzędy

Kartoteka ta grupuje dane dotyczące urzędów, takich jak Urząd Skarbowy, GUS, itp.

 

Okno kartoteki urzędów podzielone jest na dwie główne części. Dzielącą je linię można przesuwać, zmieniając odpowiednio wielkość części okna. W lewej części okna prezentowane są kryteria wyboru wyszukiwania. W prawej części prezentowane są, w postaci listy, wszystkie lub wybrane pozycje listy urzędów.

 

Lewa część okna

Przycisk poleceń Urzędy otwiera okno Wybór urzędów, w którym mamy możliwość wyboru wyświetlanych pozycji oraz zapisania wyboru pod własną nazwą do wielokrotnego wykorzystania przez funkcję Zachowaj jako:. Zapamiętanie najczęściej używanych kryteriów wyszukiwania powoduje, że będą mogły być one wybierane na drzewku zakładki Wybory umieszczonej z lewej strony listy urzędów pod gałęzią predefiniowaną Urzędy – wszystkie.

 

Prawa część okna

Tu znajduje się lista prezentująca wszystkie urzędy, spełniające wskazane kryteria wyszukiwania.

Przycisk clip0009 – służy do przełączania/zaznaczenia (z zaznaczonych na niezaznaczone lub z niezaznaczonych na zaznaczone) wszystkich pozycji na liście.

 

Przyciski poleceń:

Nowy urząd (Ctrl + plus z klawiatury numerycznej) – otwiera okno Urząd umożliwiające wprowadzenie nowego urzędu.

Użyj – przenosi dane o wskazanym urzędzie do miejsca wywołania.

Wydruki – otwiera okno Drukuj.

Zestawienia otwiera Zestawienia rozrachunkowe z poziomu kartotek.

Operacje – wyświetla listę operacji dostępnych w kartotece

 

Lista operacji

Eksport danych – Umożliwia zapisanie danych wybranych elementów kartoteki do pliku tekstowego

Import danych – Polecenie Import danych odczytuje z pliku tekstowego kolejne pozycje i wstawia je do aktywnej kartoteki.

Ustawianie znacznika – Umożliwia ustawianie znacznika dla wybranych elementów kartoteki Urzędy.

Zmiana aktywności – Na liście stanów aktywności należy wybrać aktywność dla wybranej grupy elementów kartoteki. Aby zatwierdzić wybór, należy wybrać przycisk OK.

Usuwanie urzędów – Aby usunąć grupę danych, należy zaznaczyć dane, które mają być usunięte, a następnie wybrać przycisk Operacje i polecenie Usuwanie urzędów. Pojawi się okno dialogowe, informujące o NIEODWRACALNOŚCI operacji usuwania danych oraz o danych, których usunięcie jest niemożliwe. Aby usunąć dane, należy wybrać przycisk OK.

 

Wskazówki

Aby uwidocznić kolumny, które mają pojawić się na liście, należy kliknąć prawym klawiszem myszy w polu tytułu w dowolnej kolumnie i zaznaczyć znakiem is-V_mark w wywołanym okienku – spisie nazw kolumn – pożądane nazwy. Okienko spisu kolumn można również wywołać używając skrótu klawiszy Alt+O.

Aby ukryć lewy (przełączyć) panel okna można skorzystać ze skrótu klawiszy Alt+W.

 

W oknie kartoteki działają również inne klawisze skrótów.

 

Zobacz także:

Dialog wyboru wyświetlanych pozycji kartoteki

Jak to zrobić – czynności związane z urzędami

Zakładka Wybory

Wybór wyświetlanych pozycji