Okno Definiowanie budżetu przeznaczone jest do wprowadzania planów budżetu na potrzeby analizy biznesowej.
Budżet można zdefiniować dla poszczególnych kont i ich wymiarów analitycznych.
1.W oknie Definiowanie budżetu z rozwijanej listy wybierz Rok. 2.Rozwiń listę Budżet i kliknij przycisk Dodaj nowy. 3.W oknie Dodaj nowy budżet wprowadź nazwę, skrót i opis zakładanego budżetu 4.Zaznacz Aktywny aby definicja była dostępna dla raportów analitycznych. 5.Kliknij OK. |
1.W oknie Definiowanie budżetu rozwiń listę Budżet. 2.Kliknij prawym przyciskiem myszy na definicji budżetu, którą chcesz usunąć. 3.Z menu podręcznego wybierz polecenie Usuń. 4.Kliknij przycisk Tak aby potwierdzić usunięcie. |
1.W oknie Definiowanie budżetu wybierz z rozwijanej listy Rok oraz Budżet dla którego definiowane będą pozycje. 2.Dodaj nową pozycję wprowadzając dane w pierwszym wierszu tabeli oznaczonym *. 3.Podaj parametry pozycji budżetu: •Konto, •Stronę, •Datę okresu rozliczeniowego, •Kwotę budżetu. 4.Wybierz wymiary analityczne. 5.Kliknij przycisk Zapisz aby zatwierdzić wprowadzone zmiany. |
1.W oknie Definiowanie budżetu wybierz z rozwijanej listy Rok oraz Budżet dla którego definiowane będą pozycje. 2.Kliknij przycisk Wygeneruj. 3.Kliknij przycisk Zapisz.
Tak wygenerowane pozycje mogą wymagać korekty daty okresu i strony WN, MA. |
1.W oknie Definiowanie budżetu zaznacz pozycje budżetu dla których chcesz określić wymiary analityczne. 2.Kliknij przycisk Zmień. 3.W oknie Zmień wartości pozycji budżetu zaznacz ustawienia, które chcesz zmienić i wybierz ich wartości. Opcje dostępne na tym oknie umożliwiają również zmianę kwot wybranych pozycji budżetu o określoną kwotę lub procentowo. 4.Aby nadpisać wprowadzone wcześniej wartości zaznacz opcję Nadpisz istniejące wartości wymiarów. 5.Kliknij przycisk OK. 6.W oknie Definiowanie budżetu kliknij przycisk Zapisz. |
Zmiana wyboru na liście Widok przełącza sposób wyświetlania pozycji budżetu: •Domyślny - lista pozycji budżetu bez grupowania, •Struktura kont - konta zostaną pogrupowane według pierwszego poziomu analityki, •Układ bilansu - konta zostaną pogrupowane zgodnie z układem bilansu, •Układ RZIS - konta zostaną pogrupowane zgodnie z układem RZiS.
Aby samodzielnie pogrupować pozycje według wybranej kolumny przeciągnij ją i upuść w polu ponad nagłówkiem tabeli. Jeśli nie ma aktywnego grupowania pole oznaczone jest napisem Przeciągnij tutaj nagłówek kolumny, jeśli ma ona być podstawą grupowania. |