Lista raportów > Obroty na kontach | | Drukuj |
Raport Obroty na kontach dostępny jest z okna Raporty (Ctrl+2) z zakładki Konta.
Raport zestawia obroty na kontach na podstawie określonych przez użytkownika parametrów (konta/maski kont, daty, kwoty). Po uruchomieniu raportu wyświetlone zostanie najpierw okno jego parametrów.
Pasek narzędziowy
(Alt+e) |
Otwiera okno parametrów raportu. |
(F5) |
Wczytuje ponownie listę. |
(Ctrl+p) |
Otwiera okno zapisu do pliku PDF prezentowanej listy obrotów na kontach. |
Uruchamia eksport prezentowanej listy obrotów na kontach do formatu MS Excel. |
Otwiera okno raportu Zapisy na kontach.
Okno zapisów otwierane jest z takim samym ustawieniem parametrów jak okno obrotów z którego zostało wywołane. |
Parametry raportu
Konto
Konto/maska – pole umożliwia określenie, które konta zostaną uwzględnione w raporcie. W polu można podać:
•numer jednego konta,
•numery wielu kont (rozdzielone średnikiem),
•maskę kont.
Można wprowadzić wiele kont/masek oddzielając je znakiem ; (średnikiem). Kliknięcie przycisku otwiera okno Planu kont, umożliwiające kolejno dodanie wielu kont (wskaż konto i kliknij przycisk Użyj, lub aby dodać wiele kont oznacz je w pierwszej kolumnie i kliknij Użyj).
Definiując maskę należy pamiętać, że * zastępuje dowolną ilość znaków, a ? zastępuje dowolny jeden znak.
2?? oznacza wszystkie konta zaczynające się cyfrą 2, również konta analityczne, czyli np. 200, 201-1, 220-1 itp. Natomiast w ?01 oznacza wszystkie konta, które kończą się cyframi 01, czyli np. 201, 301, 401 itp.
Okres
Daty Od, Do określające przedział czasu, z którego uwzględnione zostaną zapisy.
Pozostałe
Uwzględnij dokumenty w buforze – gdy zaznaczone raport uwzględni zapisy z dokumentów znajdujących się w buforze.
Uwzględnij BO w obrotach narastająco – gdy zaznaczone raport uwzględni zapisy z bilansu otwarcia w kolumnach Obroty Wn n. oraz Obroty Ma n.
Uwzględnij kwoty wyksięgowanie na konto "Wynik Finansowy" – gdy zaznaczone raport uwzględni kwoty wyksięgowane na konto oznaczone w ustawieniach kont specjalnych jako Wynik finansowy.
Uwzględnij konta pozabilansowe – gdy zaznaczone raport uwzględni konta pozabilansowe i ich obroty. Konta pozabilansowe oznaczone będą kolorem niebieskim.
Wybrane parametry widoczne są w wierszu poniżej paska narzędziowego (kliknięcie otwiera okno wyboru parametrów).
Okno raportu
Nazwy kont w kolumnie Skrót konta prezentowane są w formie skróconej (z oznaczeniem "...") oprócz ostatniego poziomu analityki np.: .
Poniżej listy znajduje się wiersz z podsumowaniem obrotów z poszczególnych kolumn:
Pole szybkiego wyszukiwania, prócz prostego wyszukiwania wpisanej frazy we wszystkich polach wyświetlanej tabeli, umożliwia tworzenie bardziej złożonych kryteriów wyszukiwania.
Znaki "+", "-" oraz ":" służą do tworzenia złożonych kryteriów wyszukiwania.
Wpisywane kryteria wyszukiwania obsługiwane są w następujący sposób:
|
Powyżej tabeli z danymi kartoteki znajduje się rozwijana lista Układ kolumn. Użytkownik może definiować własne układy kolumn i dodawać je do listy w celu łatwego przełączania się pomiędzy nimi.
Edycja układu kolumn Widoczne kolumny oraz ich kolejność ustawiana jest w oknie Wybór kolumn otwieranym poleceniem menu kontekstowego Pokaż wybór kolumn dla nagłówka tabeli z danymi kartoteki.
W oknie Wybór kolumn można oznaczyć, które kolumny będą widoczne oraz metodą "przeciągnij i upuść" ustawić ich kolejność.
Metodą "przeciągnij i upuść" kolejność kolumn można zmienić również bezpośrednio na tabeli w kartotece.
Zapisywanie definicji układu kolumn 1.Aby dodać aktualny układ kolumn do listy definicji kliknij przycisk . 2.W otwartym oknie Zapisywanie widoku nazwij dodawaną definicję. 3.Zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz.
Usuwanie definicji układu kolumn Aby usunąć aktualnie wybraną definicję kliknij przycisk . |
Wiersz filtrowania umożliwia szybkie ustawienie filtrów dla poszczególnych kolumn.
Jeśli wiersz filtrowania nie jest widoczny kliknij przycisk .
Wiersz filtrowania (gdy włączony) jest pierwszym wierszem tabeli.
W wierszy filtrowania dla każdej kolumny można wybrać warunek logiczny filtra np.:
oraz jego wartość . |