Przygotowanie do pracy > Ustawienia - e-Deklaracje

Drukuj

Ustawienia - e-Deklaracje

Gdy program e-Deklaracje jest zainstalowany i aktywowany na tym samym stanowisku roboczym, na którym są generowane deklaracje elektroniczne z programu Symfonia Start 2.0 lub Symfonia 2.0  określenie warunków współpracy sprowadza się do ustawienia katalogu, w którym będą przechowywane e-deklaracje oraz pliki z nimi powiązane.

 

Po zainstalowaniu i pierwszym uruchomieniu programu e-Deklaracje pojawia się okno informujące, że nie określono miejsca zapisu e-deklaracji. Kliknij TAK aby samodzielnie podać katalog zapisu, w przeciwnym razie program wprowadzi ustawienia domyślne czyli katalog w profilu użytkownika \Sage\e-Deklaracje.

 

W przypadku, gdy na jednym stanowisku z programem e-Deklaracje pracuje klika osób, należy określić katalog przechowywania deklaracji elektronicznych, do którego ci użytkownicy mają dostęp.

 

We wskazanym katalogu tworzony jest podkatalog Bramka gdzie zapisywane są wysyłane na bramkę i odbierane pliki.

 

W trakcie pracy z programem zmiana konfiguracji wykonywana jest przez otworzenie okna ustawień (przycisk Ustawienia > Ustawienia e-Deklaracji).

 

Konfiguracja e-Deklaracji obejmuje:

Folder z deklaracjami ustawienie katalogu przechowywania deklaracji. Zmieniając katalog zapisu deklaracji należy liczyć się z możliwością utraty informacji o wygenerowanych deklaracjach w aplikacjach zintegrowanych z programem e-Deklaracje. Zmiana lokalizacji powoduje również, że składowane w poprzednim miejscu deklaracje nie będą widoczne w programie.

hmtoggle_plus1Przeniesienie danych do nowego katalogu

Folder danych wysyłanych i odbieranych z bramki pole informujące o katalogu w którym znajdują się pliki danych wysyłanych i odbieranych z bramki.

Bramka, na którą będą wysyłane deklaracje rozwijana lista bramek odbierających wysyłane deklaracje elektroniczne.

 

Deklaracje przesyłane na bramkę testową Ministerstwo Finansów uważa za niewysłane.

 

Używane ścieżki otwiera okno z listą katalogów, w których znajdowały się wysyłane deklaracje. W kolumnie Aktywna można oznaczyć aktualnie wykorzystywane ścieżki. Na liście wyświetlane są tylko deklaracje z aktywnych katalogów.

Autoryzuj deklaracje za pomocą rozwijana lista wyboru sposobu autoryzacji wysyłanych deklaracji:

Podpis kwalifikowany – autentyczność deklaracji potwierdzana będzie za pomocą podpisu elektronicznego użytkownika.

Dane autoryzujące – autentyczność deklaracji potwierdzana będzie na podstawie cech informacyjnych podatnika składającego zeznanie: identyfikator podatkowy (NIP lub PESEL), imię (pierwsze), nazwisko, data urodzenia, kwota przychodu wskazana w zeznaniu lub rocznym obliczeniu podatku za rok podatkowy o dwa lata wcześniej niż rok, w którym są składane deklaracje/wniosek (wartość „0” (zero), w przypadku gdy nie zostało złożone żadne z zeznań lub rocznych obliczeń).

Zarejestruj certyfikat w magazynie gdy wybrany jest autoryzacja za pomocą podpisu kwalifikowanego przycisk umożliwia wybór certyfikatu z czytnika i rejestrację go w magazynie systemu operacyjnego.

Wyłącz podgląd deklaracji przed podpisaniem gdy zaznaczone okno podglądu deklaracji nie będzie wyświetlane przed podpisaniem.

 

Dla efektywniejszego zarządzania dokumentami, generowane w aplikacjach deklaracje nie są zapisywane bezpośrednio w podanym przez użytkownika katalogu, lecz w utworzonych przez program e-Deklaracje podkatalogach. Dwupoziomowa struktura podkatalogów jest tworzona automatycznie z parametrów podawanych przez współpracujący program podczas tworzenia e-deklaracji.

 

Poziom pierwszy to skrót firmy lub grupy firm, z której generowana jest deklaracja, a drugi to kod programu, który ją wygenerował (MKP, FKP, itd.). Występujące w kodzie firmy znaki specjalne zostaną zastąpione w nazwie katalogu dla e-deklaracji podkreśleniami. Przykładowo nazwa katalogu dla e-deklaracji firmy o kodzie PHU „Valimid” będzie miała wygląd: PHU_Valimid_.