Migrator R2 do Symfonii > Przygotowanie i migracja HM (bez dokumentów)_2

Drukuj

Przygotowanie i migracja HM (z dokumentami)

Przygotowanie bazy Symfonii

Przed migracją należy stworzyć nową, pustą bazę programu Symfonia Handel 50C. Zalecane jest wykonanie kopii bezpieczeństwa tej bazy przed rozpoczęciem procesu przenoszenia danych. Warunki, które muszą zostać spełnione przed migracją są opisane w rozdziale Wymagania - Handel. Bez przygotowania bazy według wskazanych warunków migracja nie przebiegnie prawidłowo.

 

Instalacja Migratora

Aby zainstalować Migrator, należy uruchomić plik MigratorR2.msi i postępować zgodnie z komunikatami instalatora.

 

img_r2_002

 

Należy wskazać miejsce, w którym Migrator zostanie zainstalowany oraz użyć przycisku Dalej. Po zakończeniu instalacji należy użyć przycisk Zamknij, aby zamknąć instalator.

 

img_r2_003

 

img_r2_004

 

img_r2_005

 

Po zainstalowaniu na pulpicie zostanie stworzona ikona Migratora.

 

img_r2_006

 

Migracja

Uruchomienie Migratora

Po uruchomieniu aplikacji należy zalogować się, wskazując nazwę serwera, użytkownika oraz hasło.

 

img_r2_007

 

Przygotowanie do migracji danych

1.Po zalogowaniu do Migratora, program otwiera się na oknie kroku 1. – Lista Firm.

img_r2_027
hmtoggle_plus1Opis kolumn i przycisków widocznych w oknie Krok 1. Lista Firm

 

Kolumny f-k pełnią rolę informacyjną podczas migracji do modułu Finanse i Księgowość.

Przycisk Odśwież listę firm odświeża listę firm (baz) R2 i Symfonii.

 

img_r2_009

 

Po zaznaczeniu checkboxa Pokaż zaawansowane staje się widoczny przycisk Logi, którego użycie otwiera folder z logami błędów migracji.

 

2.Należy wskazać bazy Symfonii, do których będzie przeprowadzona migracja (kolumna Baza) oraz zaznaczyć checkbox Migruj. Informacje należy zatwierdzić poprzez użycie przycisku Zapisz oraz przejść do Kroku 2. – Migruj HM.

 

img_r2_029

 

3.W każdym przypadku migrację należy rozpocząć od przeniesienia danych podstawowych – w tym celu używając przycisku Przenieś dane podstawowe. Spowoduje to przeniesienie kartoteki kontrahentów, kartoteki towarów oraz stanów magazynowych z baz R2 zaznaczonych do migracji w oknie Lista firm.

 

img_r2_030

 

O rozpoczęciu procesu migracji danych będzie świadczyło okienko z paskiem postępu.

 

Po poprawnie zakończonej migracji pojawi się komunikat o sukcesie wykonania operacji. Na liście firm będzie widoczna informacja o zmigrowaniu firmy (Tak w kolumnie Zmigrowana).

 

4.Dopiero po migracji danych podstawowych można przejść do przenoszenia typów dokumentów. Na liście widoczne są typy dokumentów z programu R2, które nie występują w wersji standardowej Symfonii po założeniu nowej bazy. Kolumna Kod zawiera pola edytowalne, które pozwalają na zmianę kodu dokumentu, jaki będzie przeniesiony do Symfonii. Kod może zawierać maksymalnie 4 znaki. Każdą zmianę należy potwierdzić, używając przycisku Zapisz. Zaznaczając checkbox w kolumnie Wybrany można wskazać, które typy dokumentów mają być przeniesione. W kolumnie ostatniej widoczna jest informacja o ilości dokumentów danego typu, wystawionych w programie R2. Brak zaznaczenia checkboxa w kolumnie Wybrany oznacza, że dany typ dokumentu oraz dokumenty sprzedażowe nie będą przeniesione do Symfonii.

 

Po użyciu przycisku Przenieś dokumenty sprzedaży do Symfonii przenoszone są kolejno: typy dokumentów, waluty oraz dokumenty sprzedaży.

 

img_r2_031

 

Działania po migracji

1.Po zakończonej migracji konieczne jest ponownie uruchomienie programu Symfonia Handel, jeśli był uruchomiony podczas migracji.

2.Użytkownikowi należy nadać uprawnienia do magazynu głównego lub do magazynów, które zostały utworzone oraz ustawić domyślny dział i magazyn.

3.Należy wykonać inwentaryzację.

4.Należy wystawić utworzone dokumenty magazynowe.

5.Należy wykonać kopię bezpieczeństwa bazy po migracji.