Migrator R2 do Symfonii > Przygotowanie i migracja HM (bez dokumentów)_2 | | Drukuj |
Przygotowanie bazy Symfonii
Przed migracją należy stworzyć nową, pustą bazę programu Symfonia Handel 50C. Zalecane jest wykonanie kopii bezpieczeństwa tej bazy przed rozpoczęciem procesu przenoszenia danych. Warunki, które muszą zostać spełnione przed migracją są opisane w rozdziale Wymagania - Handel. Bez przygotowania bazy według wskazanych warunków migracja nie przebiegnie prawidłowo.
Instalacja Migratora
Aby zainstalować Migrator, należy uruchomić plik MigratorR2.msi i postępować zgodnie z komunikatami instalatora.
Należy wskazać miejsce, w którym Migrator zostanie zainstalowany oraz użyć przycisku Dalej. Po zakończeniu instalacji należy użyć przycisk Zamknij, aby zamknąć instalator.
Po zainstalowaniu na pulpicie zostanie stworzona ikona Migratora.
Migracja
Uruchomienie Migratora
Po uruchomieniu aplikacji należy zalogować się, wskazując nazwę serwera, użytkownika oraz hasło.
Przygotowanie do migracji danych
1.Po zalogowaniu do Migratora, program otwiera się na oknie kroku 1. – Lista Firm.
Migruj – użytkownik zaznacza checkboxem bazy R2, które będą migrowane. BazaR2 – nazwa dostępnych dla Migratora baz R2. Baza – rozwijana lista, zawierająca dostępne dla Migratora bazy Symfonii. W tym miejscu należy wybrać bazę, do której zostaną przeniesione dane z R2. Moduł – na podstawie danych dostępnych w R2 Migrator wskazuje do jakiego modułu Symfonii mogą być przeniesione dane. Zmigrowana – po przeprowadzonej migracji informacja zmieni się na Tak. Po zmigrowaniu danych, zmiana informacji z Tak na Nie umożliwia ponowną migrację. Błędy podczas migracji - ponowna migracja>> |
Kolumny f-k pełnią rolę informacyjną podczas migracji do modułu Finanse i Księgowość.
Przycisk Odśwież listę firm odświeża listę firm (baz) R2 i Symfonii.
Po zaznaczeniu checkboxa Pokaż zaawansowane staje się widoczny przycisk Logi, którego użycie otwiera folder z logami błędów migracji.
2.Należy wskazać bazy Symfonii, do których będzie przeprowadzona migracja (kolumna Baza) oraz zaznaczyć checkbox Migruj. Informacje należy zatwierdzić poprzez użycie przycisku Zapisz oraz przejść do Kroku 2. – Migruj HM.
3.W każdym przypadku migrację należy rozpocząć od przeniesienia danych podstawowych – w tym celu używając przycisku Przenieś dane podstawowe. Spowoduje to przeniesienie kartoteki kontrahentów, kartoteki towarów oraz stanów magazynowych z baz R2 zaznaczonych do migracji w oknie Lista firm.
O rozpoczęciu procesu migracji danych będzie świadczyło okienko z paskiem postępu.
Po poprawnie zakończonej migracji pojawi się komunikat o sukcesie wykonania operacji. Na liście firm będzie widoczna informacja o zmigrowaniu firmy (Tak w kolumnie Zmigrowana).
4.Dopiero po migracji danych podstawowych można przejść do przenoszenia typów dokumentów. Na liście widoczne są typy dokumentów z programu R2, które nie występują w wersji standardowej Symfonii po założeniu nowej bazy. Kolumna Kod zawiera pola edytowalne, które pozwalają na zmianę kodu dokumentu, jaki będzie przeniesiony do Symfonii. Kod może zawierać maksymalnie 4 znaki. Każdą zmianę należy potwierdzić, używając przycisku Zapisz. Zaznaczając checkbox w kolumnie Wybrany można wskazać, które typy dokumentów mają być przeniesione. W kolumnie ostatniej widoczna jest informacja o ilości dokumentów danego typu, wystawionych w programie R2. Brak zaznaczenia checkboxa w kolumnie Wybrany oznacza, że dany typ dokumentu oraz dokumenty sprzedażowe nie będą przeniesione do Symfonii.
Po użyciu przycisku Przenieś dokumenty sprzedaży do Symfonii przenoszone są kolejno: typy dokumentów, waluty oraz dokumenty sprzedaży.
Działania po migracji
1.Po zakończonej migracji konieczne jest ponownie uruchomienie programu Symfonia Handel, jeśli był uruchomiony podczas migracji.
2.Użytkownikowi należy nadać uprawnienia do magazynu głównego lub do magazynów, które zostały utworzone oraz ustawić domyślny dział i magazyn.
3.Należy wykonać inwentaryzację.
4.Należy wystawić utworzone dokumenty magazynowe.
5.Należy wykonać kopię bezpieczeństwa bazy po migracji.