Wymiary, miary, atrybuty > Miary > Wskaźniki KPI – kluczowe wskaźniki efektywności | | Drukuj |
W bazie analitycznej Symfonia ERP Business Intelligence dostępne są wskaźniki efektywności KPI. Stanowią one źródło informacji zwrotnej o procesach zachodzących w firmie, w obszarze handlowym. KPI są narzędziem kontroli menedżerskiej, pozwalają szybko podejmować decyzje, nadawać priorytety działaniom, wcześnie reagować na problemy, wspierają również procesy ciągłego doskonalenia i efektywne wykorzystywanie posiadanych przez firmę zasobów. Każdy wskaźnik ma określony cel liczbowy na dany rok. Punktem wyjścia są wyniki osiągnięte przez firmę w poprzednim okresie, okresie porównywanym.
Zestawienia BI mogą korzystać z następujących wskaźników:
•Ilość zamówień obcych w roku
•Wartość netto zamówień obcych w roku
•Stan magazynowy towarów
•Wzrost liczby kontrahentów
•Wzrost sprzedaży
•Realizacja planów sprzedaży dla użytkownika
•Realizacja planów sprzedaży dla działu
•Kontrola realizacji budżetu – koszt
•Kontrola realizacji budżetu – przychód
Każdy ze wskaźników określany jest przez następujące miary: Wartość, Cel, Stan i Trend. Dla przykładu, dla wskaźnika Wzrost liczby kontrahentów miary te oznaczają następująco:
•Wartość (Wzrost liczby kontrahentów) - procentowy wzrost liczby kontrahentów wybranego okresu względem okresu poprzedniego.
•Cel - wartość procentowa określająca zakładany wzrost liczby kontrahentów w wybranym okresie.
•Stan - wzrost liczby kontrahentów wybranego okresu względem założonego celu.
•Trend - % wzrost liczby kontrahentów wybranego okresu w porównaniu do % wzrostu liczby kontrahentów okresu poprzedniego np. miesiąc maj 2015 do miesiąca maj 2014, kwartał III 2014 do kwartału II 2013.
Wskaźnik Wzrost liczby kontrahentów wykorzystywany jest przez zestawienie Kokpitu Sprzedaż - Liczba kontrahentów.
Wskaźniki KPI Wzrost liczby kontrahentów oraz Wzrost sprzedaży działają tylko w powiązaniu
z datą finansową. Pozostałe dwa (Realizacja planów sprzedaż dla działu oraz Realizacja planów sprzedaż dla użytkownika) dodatkowo także w powiązaniu z datą sprzedaży.