Zestawienia Analityk sprzedaży > Kokpit Sprzedaży

Drukuj

Kokpit Sprzedaży

Kolejnym kokpitem menedżerskim jest Kokpit Sprzedaży – rok finansowy [rok]. Na powyższym kokpicie znajdują się wybrane zestawienia grup: wartości sprzedaży, rentowności sprzedaży oraz poziomu rabatów.

 

 Przykładowy widok „Kokpit Sprzedaż – rok finansowy [rok]”.

 

Zestawienia BI powyższego obszaru:

Sprzedaż - wartość sprzedaży w odniesieniu do planów sprzedażowych dla bieżącego roku.

Sprzedaż narastająco w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - wartość netto sprzedaży narastająco dla roku wybranego i roku porównywalnego w ujęciu miesięcznym.

Towary z najwyższą sprzedażą Top 7 - wartość sprzedaży, marży i liczba kontrahentów według towarów w wybranym roku.

Marża - marża handlowa dla wybranego roku.

Rentowność sprzedaży w porównaniu z rokiem [rok porównywany] - rentowność sprzedaży dla wybranego i porównywanego roku w ujęciu miesięcznym.

Sprzedaż w 5 ostatnich latach - wartość sprzedaży w 5 ostatnich latach z podziałem na kwartały.

Kontrahenci z najwyższą sprzedażą Top 5 - kontrahenci z najwyższą sprzedażą, dodatkowo poziom rabatu i marża sprzedaży oraz wskaźnik wzrostu sprzedaży w wybranym roku.

Sprzedaż kontrahentom z podziałem na aktywnych i nowych - wartość sprzedaży kontrahentom z podziałem na aktywnych i nowych w wybranym roku. Klienci nowi, to tacy dla których w analizowanym okresie została zarejestrowana pierwsza sprzedaż. Klienci aktywni, to tacy dla których sprzedaż była realizowana we wcześniejszych okresach.

Liczba kontrahentów - to liczba kontrahentów sprzedaży w wybranym roku. Na mierniku zestawienia Liczba kontrahentów prezentowany jest stopień realizacji względem założonego celu wzrostu liczby kontrahentów. Wskazówka miernika skierowana jest na procentową wartość realizacji celu (kolory miernika określają stopień realizacji celu). Wartość procentowa widoczna na zestawieniu określa procent realizacji założonego planu (od – 100 do + 100). Kwota ta prezentowana jest w odpowiednim kolorze, według następujących norm:

kolor zielony wskazuje realizację celu ≥ 100%,

kolor żółty wskazuje realizację celu ≥ 75% a < niż 100%,

kolor czerwony wskazuje realizację celu < 75%.

 

Zestawienie Liczba kontrahentów korzysta z występującego w bazie analitycznej wskaźnika efektywności (KPI). Informacje dotyczące współczynników KPI >>

Poprzez drążenie zestawień Kokpitu Sprzedaży uzyskuje się przejście do kokpitów grup analiz sprzedaży: wartości sprzedaży, rentowności sprzedaży, poziomu rabatów, realizacji planów sprzedaży albo bezpośrednio do zestawienia źródłowego np. szczegółowe zestawienie wartości sprzedaży w wybranym okresie lub w porównaniu dwóch okresów.

 

W dolnej części Kokpit Sprzedaży - rok finansowy [rok] znajdują się linki umożliwiające uruchomienie kolejnych kokpitów BI: Kokpitu Menedżera, Kokpitu Finansowego, Kokpitu Zakupu oraz kokpitów grup zestawień: Wartość sprzedaży, Rentowność sprzedaży, Poziom rabatów, Realizacja planów sprzedaży.