Instalacja i wdrażanie > Instalacja Analiz BI w MS Excel

Drukuj

Instalacja Analiz BI w MS Excel

Analizy BI instalowane są na stanowisku komputerowym użytkownika analiz Microsoft Excel. Instalację uruchamia się z głównego instalatora systemu Symfonia ERP. Na etapie wyboru składników instalacji (opcja instalacji Specjalna) wybiera się składnik Analizy BI. Dodatek będzie widoczny jako odrębna zakładka w Excelu.

Widok „Wybór składników instalacji” – składnik Analizy BI

 

Instalacja dodatku Analizy BI wymaga wcześniejszego zainstalowania Microsoft Excel w wersji, co najmniej 2010.

 

Po uruchomieniu arkusza Excel dodatek załaduje się automatycznie: zakładka Analizy BI.

Widok zakładki „Analizy BI”

 

Nawiązanie połączenia z bazą analityczną

W celu nawiązania połączenia z bazą analityczną, na zakładce Analizy BI wybiera się opcje Połącz.

Okno kreatora połączeń z bazą analityczną

 

W oknie Kreator połączenia danych wprowadza się nazwę serwera bazy analitycznej oraz wskazuje właściwą bazę analityczną. Logowanie odbywa się na podstawie poświadczeń zalogowanego użytkownika zintegrowanego.

Widoczna na zakładce ikona Połączenia umożliwia wgląd w informacje o połączeniach skoroszytu oraz ich zarządzanie.

 

Dodatek Analizy BI w MS Excel >>

 

Analizy BI w MS Excel 2010

W wersji 2010 pakietu Microsoft Office zakładka Analizy BI nie dodaje się automatycznie, w sytuacji gdy wcześniej zapisany plik z ustawieniami oraz połączeniami do Symfonia ERP BI, otwierany jest bezpośrednio z lokalizacji dyskowej. Jest to związane z właściwościami pakietu Microsoft Office w wersji 2010. W takiej sytuacji można postąpić na dwa sposoby:

1.Uruchomić zapisany wcześniej pliku bezpośrednio z programu Microsoft Excel poprzez opcję Otwórz i wskazanie właściwego pliku z zestawieniem Symfonia ERP BI.

2.Uaktywnić dodatek Analizy BI poprzez wskazanie: Plik > Opcje > Dodatki > Zarządzaj > Dodatki COM, zaznaczenie Analizy BI i zatwierdzenie wyboru przyciskiem OK.

img_bi_44