Zestawienia Analityk sprzedaży > Kokpit Sprzedaży > Analiza handlowa według wymiarów

Drukuj

Analiza handlowa według wymiarów

Symfonia ERP umożliwia gromadzenie i analizę szczegółowych danych analitycznych. Pozycje dokumentów handlowych mogą zostać rozbite a następnie opisane wartościami wymiarów analitycznych. Wykorzystanie wymiarów na zestawieniach Business Intelligence pozwala analizować wybrany obszar według własnych kryteriów (np. projektów, kontraktów, segmentów klientów, handlowców itd.). Więcej na temat wymiarów analitycznych znajduje się w dokumentacji do modułu Handel.

 

Analiza handlowa według wymiarów jest zestawieniem analizującym sprzedaż, zakup, rentowność i poziom rabatów według wartości wymiarów analitycznych. Zestawienie to pozwala filtrować i grupować dane wybranego obszaru w oparciu o wymiary analityczne pozycji dokumentów, wymiarów MPK, wymiarów kontrahentów i wymiarów towarów.

 

W zależności od wybranej opcji w polu Dane panelu parametryzowania - Sprzedaż i Zakup, Sprzedaż, Zakup, Rentowność, Poziom rabatów zestawienie pozwala analizować inny obszar uwzględniając wymiarowanie. W polu Wymiar wybierane są wymiar analityczny, a w polu Wartości wymiaru - wartości wskazanego wcześniej wymiaru. W efekcie uzyskuje się analizę wybranego obszaru z uwzględnieniem indywidualnych kryteriów – wartości wymiarów analitycznych. Pole Top pozwala ograniczyć zakres wyświetlanych danych.